پاورپوینت فصل اول 1 کتاب روانشناسی فیزیولوژیک جیمز کالات یحیی سید محمدی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل اول 1 کتاب روانشناسی فیزیولوژیک جیمز کالات یحیی سید محمدی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل اول 1 کتاب روانشناسی فیزیولوژیک جیمز کالات یحیی سید محمدی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
33,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل اول 1 کتاب روانشناسی فیزیولوژیک جیمز کالات یحیی سید محمدی

در قالب ppt و در 35 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

قسمت اول : رابطة ذهن - مغز
توجیهات زیستی رفتار
مغز و تجربه هشیار
روشهای پژوهش
فرصتهای شغلی
سخن آخر مغز و تجربه شما
خلاصه
پاسخ سئوالهایی برای مرور
سئوالهایی برای تفکر
قسمت دوم : وراثت شناسی رفتار
وراثت شناسی مندل
ژنهای مرتبط با جنسیت و محدود به جنسیت
وراثت و محیط مشکلات احتمالی
تغییر محیطی
چگونه ژنها بر رفتار تأثیر میگذارند
تکامل رفتار
خلاصه
پاسخ سئوالهایی برای مرور

 

 

مفاهيم مهم
۱- توجيهات زیستی رفتار در چند طبقه از جمله در فیزیولوژی رشد تکامل و عملکرد جای می‌گیرند.
۲- تقریباً تمام فلاسفه و دانشمندان عصب شناس فعلی این عقیده را رد میکنند که ذهن مستقل از مغز مادی وجود دارد با این حال این سئوال هنوز مطرح است که چگونه و چرا فعالیت مغز با هشیاری ارتباط دارد.
3-جلوه گر شدن ژن خاصی به محیط و تعامل با ژنهای دیگر بستگی دارد.
4- پژوهش درباره حیوانات میتواند اطلاعات مهمی را به بار آورد ولی گاهی موجب ناراحتی یا درد در حیوانات میشود انجام دادن آزمایشها روی حیوانات مسئله اخلاقی دشواری را پیش میکشد
اغلب گفته شده که انسان در بین حیوانات منحصر به فرد .است قبل از اینکه به بحث درباره این موضوع بپردازیم ارزش آن را دارد که نگاهی به اصطلاح منحصر به فرد بیاندازیم. این کلمه در این رابطه میتواند دو معنی اندکی متفاوت داشته باشد ممکن است معنی آن این باشد که انسان کاملاً متفاوت است. او با هیچ حیوانی همانند نیست البته این درست است. این در مورد تمام حیوانات دیگر هم صدق میکند هر گونه ای حتی هر عضو آن از این نظر منحصر به فرد است. اما این اصطلاح اغلب به صورت مطلق نیز مورد استفاده قرار میگیرد انسان به قدری متفاوت است که شکاف بین او و حیوانات را اصلاً نمی‌توان پر کرد او چیز کلا جدیدی است. استفاده از این اصطلاح به این صورت مطلق از لحاظ علمی بی معنی است. استفاده از آن بیانگر خود پسندی بوده و حتی آن را تقویت میکند و به از خود راضی بودن و بدبینی منجر میشود زیرا این نگرش فرض میکند که حتی حسنجو برای منشاء حیوانی کار بیهوده ای است این قضاوت نسنجیده ای است.

روان شناسان فیزیولوژیکی منشاء حیوانی رفتار را بررسی میکنند و اعمال و تجربیات را به وراثت و فیزیولوژی ربط میدهند در این فصل به سه موضوع عمده میپردازیم رابطه بین ذهن و مغز نقش طبیعت و ،تربیت و مسایل اخلاقی پژوهش

 

قسمت اول رابطه ذهن - مغز
روان شناسی فیزیولوژیکی بررسی مکانیزمهای فیزیولوژیکی تکاملی و رشدی رفتار و تجربه است. این تقریباً با اصطلاحات physiological psychology، psychobiology. biopsychology و behavioral neuroscience مترادف است. اصطلاح روان شناسی فیزیولوزیکی تأکید دارد که هدف ربط دادن زیست شناسی به مسایل روان شناختی است علم اعصاب قطعاً خیلی از مسایل مربوط به رفتار را در بر دارد ولی این رشته جزئیات بیشتری را درباره آناتومی و شیمی شامل می‌شود. بخش عمده روان شناسی فیزیولوژیکی به بررسی عملکرد مغز اختصاص یافته است. شکل ۱-۱ تصویری از مغز انسان را از بالا) که آنا تو میستها آن را دید پشتی مینامند) و از پایین دید قدامی یا پیشین نشان میدهد. اسامی موجود در این شکل به چند ناحیه مهم اشاره دارند که وقتی در این کتاب جلوتر بروید بیشتر با آنها آشنا خواهید شد بررسی نواحی مغز قسمتهای مجزایی را آشکار می‌سازد. در سطح میکروسکوپی دو نوع سلول را می‌یابیم نورونها شکل ۳-۱ صفحات رنگی و گلیا، نورونها که پیامها را به یکدیگر و به عضلات و غدد منتقل میکنند از لحاظ اندازه شکل و وظیفه بسیار تفاوت دارند گلیا که معمولاً از نورونها کوچکتر هستند وظایف متعددی دارند ولی اطلاعات را به فواصل طولانی انتقال نمی‌دهند فعالیت نورونها و گلیا رفتارها و تجربیات عظیمی را به بار می‌آورند. روان شناسان فیزیولوژیکی میپرسند با توجه به وجود این دنیا که از ماده و انرژی تشکیل شده چرا هشیاری وجود دارد؟ آیا هشیاری عملکرد ضروری مغز است یا اینکه تصادفی است؟ مغز چگونه و چرا هیاری را به وجود می‌آورد؟

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643