پاورپوینت فصل دهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث سبک‏های یادگیری و تفکر نوشته دکتر علی سیف ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث سبک‏های یادگیری و تفکر نوشته دکتر علی سیف

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث سبک‏های یادگیری و تفکر نوشته دکتر علی سیف
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
28,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث سبک‏های یادگیری و تفکر نوشته دکتر علی سیف

در قالب ppt و در 46 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

مقدمه
سبک‏های یادگیری
سبک‏های یادگیری شناختی
سبک‏هاي تکانشي و تأملي
سبک‏هاي همگرا، واگرا، جذب‏کننده و انطباق‏يابنده
سبک‏هاي عمقي و سطحي
سبک‏هاي محيطي، هيجاني، جامعه ‏شناختي، فيزيولوژيکي، روانشناختي
سبک‏هاي حسي-شهودي، ديداري-کلامي، فعاليتي-تأملي، مرحله‏اي-کلي
سبک‏هاي تفکر
سبک تفکر قانون‏گذارانه
سبک تفکر اجرايي
سبک تفکر قضايي
نتايج پژوهش‏هاي مربوط به سبک‏هاي يادگيري و تفکر
چگونگي برخورد معلّم با يادگيرندگان داراي سبک‏هاي مختلف
بحث انتقادي درباره سبک‏هاي يادگيري و تفکر

 

پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف


انواع سبکهای یادگیری سبکهای یادگیری یا ترجیحات یادگیری بسیار گوناگون اند. با این حال، می‌توان آنها را به سه دسته شناختی، عاطفی، و فیزیولوژیکی تقسیم کرد.
سبکهای یادگیری شناختی به روشهایی که شخص موضوعها را ادراک می‌کند، اطلاعات را به خاطر می‌سپارد، درباره مطالب می‌اندیشد، و مسائل را حل می‌کند گفته می‌شود. سبکهای یادگیری عاطفی در بر گیرنده ویژگیهای شخصیتی و هیجانی یادگیرنده مانند پشتکار، تنها کار کردن یا با دیگران کار کردن، و پذیرش یا رد تقویت کننده های بیرونی است. سبکهای یادگیری فیزیولوژیکی جنبه زیست شناختی دارند و در بر گیرنده واکنش فرد به محیط فیزیکی مؤثر بر یادگیری او هستند، مانند ترجیح دادن مطالعه در شب یا روز یا ترجیح دادن مطالعه در محیطهای گرم یا محیطهای سرد. از میان این سه دسته سبک یادگیری، سبکهای یادگیری شناختی فراوان تر از همه مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند و از اهمیت بیشتری برخوردارند.

سبکهای وابسته به زمینه و نابسته به زمینه سبکهای وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (فارغ از زمینه) گویای این است که قضاوتهای شخصی بعضی یادگیرندگان تحت تأثیر زمینه موضوع یادگیری قرار می‌گیرد، در حالی که برای بعضی یادگیرندگان دیگر تأثیر زمینه بسیار اندک است یا اصلا وجود ندارد.
افرادی که از لحاظ سبک یادگیری وابسته به زمین اند به راحتی نمی‌توانند محرکها را از زمینه ها جدا کنند، لذا ادراکهای آنان به سادگی تحت تأثیر تغییرات زمینهای قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، افرادی که از لحاظ سبک یادگیری نایسته به زمینه (فارغ از زمینه اند) به سادگی می‌توانند محرکها را از زمینه ها جدا سازند، لذا ادراکهای آنان از تغییرات زمینه تأثیر چندانی نمی‌پذیرد.

 

 

 

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

2 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643