پاورپوینت فصل دهم 10 ( واکنش بازارهای سرمایه در برابر گزارش های مالی) کتاب تئوری حسابداری مالی نویسنده گری گ دی گان جفری انرین مترجم دکتر علی پارسائیان ,

menuordersearch
academixfile.ir

توضیحات

پاورپوینت فصل دهم 10 ( واکنش بازارهای سرمایه در برابر گزارش های مالی) کتاب تئوری حسابداری مالی نویسنده گری گ دی گان جفری انرین مترجم دکتر علی پارسائیان در قالب ppt و در 23 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

توضیحات داخل متن::

 

مروری بر تحقیقات انجام شده در بازار سرمایه در تحقیق در بازار سرمایه در صدد بر می‌آیند اثر اطلاعات منتشر شده (به وسیله سیستم حسابداری و صورت های مالی) بر «بازار سهام» را تعیین می‌نمایند. در این نوع تحقیق روابط آماری بین اطلاعات (مالی) و بازده یا قیمت سهام را مورد بررسی قرار می‌دهند. فرض بر این است واکنش مثبت (از جانب سمایه گذاران بلقوه) موجب بالا رفتن قیمت یک سهم خاص میشود. اگر پس از انتشار صورت های مالی یک شرک، قیمت سهام هیچ تغییری نکند، پدیده را بدین گونه تفسیر می‌کنند که بازار در برابر این نع اطلاعات هیچ واکنشی نشان نداده است (ارائه اطلاعات چیز«تازه ای» برای گفتن ندارد.

 

در رابطه با این تحقیقات پرسش مطرح این است ؛ چرا این همه پژوهشگر توجه خود را به نوع واکنش در برابر اعلام خبر مربـوط بـه سـود خـالص معطوف کرده اند ؟ « براون » ( ۱۹۹۴، ص ۲۴ ) به این پرسش یک پاسخ میدهد و می‌گوید :

با توجه به دیدگاه « هیئت استانداردهای حسابداری مالی »[FASB] می‌تواند چهار دلیل ارائه کرد ؛ نخستین هدف گزارشهای مالی این است که درباره سود خالص و بخشهای تشکیل دهنده اطلاعاتی را ارائه کند ؛ سود خالص مورد توجه سهام داران است، یعنی کسانی که در زمره مهمترین گروه های استفاده کننده از صورتهای مالی قرار دارند، تحلیلگران صورتهای مالی بیش از هر چیز به سود خالص توجه می‌نمایند و بیشتر پیش بینی ها در این خصوص است و سرانجام در مورد خالص دادههای معتبر و قابل اعتماد در دسترس همگان قرار می‌گیرد. تفاوت عمده دیگری بین تحقیق در « بازار سرمایه » و تحقیق در مورد رفتـار « فرد یا گروه » این است ؛ در تحقیقی را که در بازار سرمایه انجام میدهند تنها به سرمایه گذاران توجه می‌کنند، در حالی که در تحقیق در مورد رفتار فرد یا گروه به فرآیند تصمیماتی توجه می‌کنند که استفاده کنندگان از صورتهای مالی ( مدیران بانک ها، مؤسسه های مستقل حسابرسی یا مقامات ارشد بانک های وام دهنـده ) اتخاذ می‌نمایند.

 

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643