پاورپوینت فصل دوازدهم 12 (دانش آموزانی که در خواندن مشکل دارند ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و... ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوازدهم 12 (دانش آموزانی که در خواندن مشکل دارند ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دوازدهم 12 (دانش آموزانی که در خواندن مشکل دارند   ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
38,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوازدهم 12 (دانش آموزانی که در خواندن مشکل دارند  ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...

در قالب ppt و در 71 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
خواندن چیست؟
مؤلفه های اصلی خواندن چیست؟
دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری چه مشکلاتی در خواندن دارند؟
مشکلات واج شناختی
مشکلات رمزگشایی
مشکلات روان خواندن
مشکلات درک مطلب
تحو
معناشناسی
عملکرد خواندن چگونه ارزیابی میشود؟
غربالگری
تشخیص مشکلات و برنامه ریزی آموزش
آزمونهای تشخیصی
پرسش نامه های غیر رسمی خواندن
تدریس بالینی
نظارت بر پیشرفت دانش آموز
ارزیابی های برنامه خواندن
اندازه گیری مبتنی بر برنامه درسی
مرور روشهای ارزیایی
مشکلات خواندن چقدر در ناتوانیهای یادگیری شایع هستند؟ .
آموزش چه کمکی به پیشگیری از ناتوانیهای خواندن میکند؟
آموزش آگاهی واجی
آموزش واج
آموزش ابعاد دیگر خواندن اولیه
ترکیب روشها
آموزش چه کمکی به درمان ناتوانیهای یادگیری در خواندن میکند؟
رویکردهای سنتی
روش فرنالد
روش هگه - کرک - کرک
رویکرد اورتون - گلینگهام
رویکردهای معاصر
بهبود خواندن
برنامه خواندن اصلاحی
آموزش رایانه یار
فنون آموزشی .
ارتفای روان خوانی
آموزش توسط هم شاگردی .
آموزش دوجانبه .
راهبردهای درک مطلب
خلاصه
تأمل روی موردها
تمرکز بر خواندن

 

 


ما معتقد بودیم که باید با سرعت زیاد آموزش دهیم تا او بتواند آنچه را که می‌خواند، درک کند. همان گونه که آنها میگویند او در صورتی عقب افتادگی اش را جبران می‌کند که سریع تر از آنچه به طور طبیعی توانایی اش را دارد، یاد بگیرد.
پیتر مارتینز معلم آموزش ویژه شانون
خواندن نوعی مهارت ابزاری است ما از این مهارت ابزاری به عنوان وسیله ای برای انجام کارهای دیگر استفاده میکنیم ما داستانهای بلند درباره رمانهای عاشقانه طنزهایی درباره سیاست، پیامهای تبلیغی ،محصولات کتابهای آشپزی که چگونگی پختن غذا را به ما می‌آموزند، قوطی های حبوبات که فواید حبوبات بر روی آنها نوشته شده و صفحه های شبکه اینترنت را میخوانیم به وسیله خواندن درباره نظم سیاره های منظومه شمسی مطالبی می‌آموزیم یا خودمان را با زمان یا شعر سرگرم میکنیم. دانش آموزانی که خوب میخوانند نه تنها در مطالعه ادبیات برتری دارند بلکه در تاریخ، علوم و حتی ریاضیات نیز از دیگران جلو هستند خواندن در اکثر مشاغل بزرگسالان ضروری است و تقریباً برای به دست آوردن امتیازات بزرگسالی مثل دریافت گواهینامه رانندگی، الزامی است.


دانش آموزانی که در خواندن با مشکل مواجه هستند احتمالاً در بسیاری از حیطه های تحصیلی دیگر نیز مشکل دارند. کودکانی که در مهد کودک و کلاس اول عقب هستند، احتمالاً در کلاس های دوم و سوم نیز عقب خواهند ماند (جول، (۱۹۸۸) در حدود کلاس دوم، معلمان غالباً مشکلات خواندن کودکان را تشخیص میدهند و آنان را برای ارزیابی آموزش ویژه ارجاع میدهند لوید کافمن، لندرام و رو ۱۹۹۱) در حدود کلاس سوم دانش اموزان با مشکلات خواندن در دیگر موضوعات درسی نیز از همسالان خود عقب میافتند یکی از دلایل عقب افتادگی در حیطه های دیگر این است که دانش آموزان با ناتوانیهای خواندن نسبت به همسالانشان دسترسی کمتری به منابع اطلاعاتی دارند. از آنجایی که خوانندگان توانا اطلاعات جدید را از طریق خواندن به دست میاورند بنابراین آنهایی که در خواندن ضعیف هستند، در حیطه های دیگر نیز از همسالان خود عقب می‌افتند عقب افتادگی نسبت به همسالان از نظر دانش و اطلاعات موجب مشکلات هوشی میشود اثر) متیو که در فصل ۱ مورد بحث قرار گرفت؛ به استانو ویچ، ۱۹۸۶ مراجعه کنید. بعضی از افرادی که در کودکی مشکلات شدید خواندن دارند در بزرگسالی در زندگی و کار موفق میشوند اما مشکلات اساسی خواندن بیشتر این کودکان در بزرگسالی نیز ادامه پیدا میکند (بروک ۲، ۱۹۹۸)

 

ناتوانی های خواندن نه تنها کودکان را در معرض خطر ابتلا به مشکلاتی در دیگر موضوعات درسی و در معرض خطر ارجاع برای آموزش ویژه قرار میدهد بلکه این نقایص با مشکلات دیگر نیز ارتباط دارند (بومیستر، کمبل، کروگر و وس، ۲۰۰۳ ،برایان ۱۹۸۶؛ جول، ۱۹۸۸). کودکانی که در یادگیری خواندن مشکل دارند معمولاً نسبت به شایستگی خود دیدی منفی پیدا می‌کنند و نسبت به مسایل تحصیلی بی علاقه می.شوند در حدود اواسط دوره ابتدایی خوانندگان ضعیف به اندازه ای از خواندن بیزارند که حاضرند به جای ،خواندن اتاقشان را تمیز کنند. افراد دارای نارساخوانی گزارش میکنند که تا زمان بزرگسالی دایماً نسبت به خودارزشمندی شان در رابطه با مشکلاتی که در خواندن دارند نگرانند (مک نالتی. (٢٠٠٣ مشکلات خواندن نه تنها در طول زندگی تداوم می‌یابد بلکه در فرهنگهای مختلف نیز پدیدار می‌شوند در این فصل، ابتدا توضیح میدهیم که متخصصان خواندن را چگونه تعریف میکنند. سپس مؤلفه های اصلی خواندن و مشکلات دانش آموزان دارای اختلال خواندن را مورد بحث قرار میدهیم پس از آن توضیح میدهیم که معلمان و دیگران چگونه مشکلات خواندن در بین دانش آموزان را ارزیابی میکنند و چه تعدادی از دانش آموزان این مشکلات را تجربه می.کنند ما نتیجه گیری فصل را با دو بخش در مورد آموزش خواندن به پایان میبریم که یکی بر روی پیشگیری از مشکلات خواندن با استفاده از روشهای آموزش کارآمد در سالهای اولیه تمرکز دارد و دیگری بر روی اینکه چگونه معلمان و در مانگران میتوانند مشکلات خواندن را در دانش آموزان بزرگتر اصلاح کنند، تمرکز میکند.
خواندن چیست؟
هیونی ۵ (۱۹۰۸ در یکی از اولین مطالعات جامع درباره خواندن نوشت درک خواندن کار بزرگی است. تحلیل کامل آنچه موقع خواندن صورت میگیرد تقریباً اوج پیشرفت روان شناسان خواهد بود، چون شامل توصیف فعالیت بسیار پیچیده ذهن انسان و حل قضایای مغشوش عملکرد قابل ملاحظه خاصی است که تمدن بشری در طول تاریخچه خود یاد گرفته است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643