پاورپوینت فصل دوم کتاب تفاوت های فردی کودکان(تاریخچه تفاوتهای فردی ) مولف دکتر حمزه گنجی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوم کتاب تفاوت های فردی کودکان(تاریخچه تفاوتهای فردی ) مولف دکتر حمزه گنجی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دوم کتاب تفاوت های فردی کودکان(تاریخچه تفاوتهای فردی ) مولف دکتر حمزه گنجی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
24,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم کتاب تفاوت های فردی کودکان(تاریخچه تفاوتهای فردی ) مولف دکتر حمزه گنجی

در قالب ppt و در 24 اسلاید و قابل ویرایش

 


فهرست مطالب
ژان ژاک روسو
بسل ومعادلة شخصي
چارلز داروین
فرانسیس گالتون
جيمز
مک کین کتل
آلفرد بینه
خلاصه

 

 


اگر تاریخ کشور خود را ورق بزنیم میبینیم که مردم همواره به صورت رسمی و
غیر رسمی، افراد جامعه خود را گروه بندی می‌کرده اند و برای هر گروه صفات و ویژگیهای خاصی را قایل می‌شده اند مثلاً قوم آریایی ایرانی، به سه گروه تقسیم می‌شده اند : جنگاوران برزگران و .مُغان جنگاوران وظیفه داشته اند که مملکت را در مقابل حملات دشمنان خارجی حفظ کنند؛ برزگران یا کشاورزان میبایستی غذای خود و دیگران را تهیه میکردند ،مغان که مقام روحانیت را بر عهده داشتند، مأمور قربانی، نگهداری آتش و برپایی مراسم دینی بوده اند.
مراجعه به آثار ادبی نیز میتواند نشان دهد که مردم جامعه هرگز معتقد نبوده اند که بین انسانها تفاوت وجود ندارد وجود تفاوتهای فردی چه از نظر ویژگیهای جسمی چه از نظر تواناییهای ذهنی و چه از نظر موقعیت ،اجتماعی در اکثر گفته ها و نوشته های بزرگان علم و ادب ایران نهفته است رودکی سمرقندی، استاد شاعران آغاز قرن چهارم هجری ( ۳۲۹ هجری قمری)

ژان ژاک روسو، نویسنده و فیلسوف فرانسوی که به محض تولد از مادر یتیم شده بود، بر اثر وجود یک پدر نالایق غیر مسئول و متزلزل دوران کودکی بسیار بدی را گذراند.
دوران جوانی را نیز با ماجراهای متعدد و توأم با ولگردی پشت سر گذاشت و به همه کاری دست زد این جوان ولگرد با نوشتن کتابهای متعدد ناگهان به اوج شهرت رسید وحتی برنده جایزه شد. مشهورترین کتاب ،او که به صورت یک رمان تربیتی نوشته شده است، امیل نام دارد نامگذاری کتاب از این جهت است که او کودکی را با نام فرضی امیل در نظر میگیرد و او را مطابق با اصول و قواعدی که به آنها معتقد است پرورش می‌دهد. در این کتاب روسو میخواهد بگوید که هر چه طبیعی است خوب است، وقتی به دست انسان می‌افتد ضایع میگردد بنابراین، تعلیم و تربیت باید بر
تواناییهای طبیعی ،کودک علایق و امکانات او منطبق شود.
می توان روسو را پدر تعلیم و تربیت نامید. در واقع او با نوشتن کتاب امیل، در نظام آموزش و پرورش و نگرش مردم انقلاب به وجود آورد بر اثر افکار تازه او، نظام آموزش و پرورش از معلم محوری به شاگرد محوری تغییر کرد. روسو موجب شد که آموزش از آن شکل جبری و یکنواخت خود بیرون آید و به علایق و استعدادهای خاص دانش آموزان توجه کند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643