پاورپوینت فصل دوم 2 ( تاریخ تکاملی حیات ) کتاب شناخت محیط زیست (رشته منابع طبیعی و محیط زیست) مولف دکتر بنفشه برخوردار ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوم 2 ( تاریخ تکاملی حیات ) کتاب شناخت محیط زیست (رشته منابع طبیعی و محیط زیست) مولف دکتر بنفشه برخوردار

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دوم 2 ( تاریخ تکاملی حیات ) کتاب شناخت محیط زیست (رشته منابع طبیعی و محیط زیست) مولف دکتر بنفشه برخوردار
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم 2 ( تاریخ تکاملی حیات ) کتاب شناخت محیط زیست (رشته منابع طبیعی و محیط زیست) مولف دکتر بنفشه برخوردار

در قالب ppt و در 27 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
تاریخ نوع بشر
نظریه های تکاملی
سازش

 

 

دانشمندان عمر تقریبی زمین را حدود ٤٫٦ میلیارد سال تخمین زده اند اتمسفر اولیه احتمالاً. زمین حاوی دی اکسید کربن (CO) منوکسیدکربن (CO2)، بخار آب (H2O) هیدروژن ((H) نیتروژن (2N) آمونیاک (NH3)، سولفید هیدروژن (H2S) و متان (CH4) بوده است. از طرفی اتمسفر اولیه فاقد اکسیژن مولکولی (O2) بوده است و از آنجایی که اکسیژن بسیار واکنش زاست و میتوانست مولکولهای آلی مورد نیاز تشکیل حیات را اکسیده کند پس اتمسفر اولیه زمین احتمالاً فاقد اکسیژن و بسیار احیاکننده بوده است تا شرایط تشکیل حیات در آن امکان پذیر گردد. ظهور حیات برای ساختن مولکولهای زیستی از عناصر غیرآلی ،ساده نیاز به انرژی داشته است و زمین اولیه مکانی پرانرژی بوده که دائماً در معرض صاعقههای شدید، فعالیتهای آتشفشانی گسترده بمبارانهای اجرام آسمانی یا دیگر اجسام فرازمینی و تابش های پرتو ماوراء بنفش خورشید بوده است و لایه محافظ ازون نیز وجود نداشته تا زمین را از این تابشها محفوظ بدارد بنابراین مواد اولیه ای چون ،آب عناصر محلول و گازهای اتمسفر اولیه به همراه انرژی موجود در زمین و در اختیار داشتن زمان با یکدیگر واکنش داده و نشانه های حیات در ۳٫۸ میلیارد سال پیش یعنی ۸۰۰ میلیون سال پس از تشکیل زمین دیده شده است.

مولکول های آلی مانند ،قندها، بازهای نوکلئوئید و اسیدهای آمینه اجزای ساختاری موجودات زنده به شمار میروند و این فرضیه که به خودی خود از عناصر خام ساده تر شکل گرفته باشند برای نخستین بار در سال ۱۹۲۰ توسط دو دانشمند که جمع مستقل از هم کار میکردند او پارین زیست شیمیدان روسی و هالدان، فیزیولوژیست و ژنتیکدان اسکاتلندی مطرح شد. فرضیه آنها در سال ۱۹۵۰ توسط زیست شیمیدانان امریکایی به نامهای استانلی میلر و هارلدیوری مورد آزمون قرار گرفت آنها با طراحی دستگاه بسته ای شرایط حاکم بر زمین اولیه را بازسازی کردند. در محفظه بستهای اتمسفری سرشار از ،هیدروژن ،متان آمونیاک و آب ایجاد کرده و آن را در معرض تخلیه الکتریکی که الگویی از رعد و برق بود قرار دادند. گازهای موجود در ،محفظه با یکدیگر واکنش کرده و ترکیبات ساده آلی ایجاد شده در ناحیه پایین دستگاه. گردیدند پس از یک هفته کار مواد جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند مواد جمع آوری شده حاوی اسیدهای آمینه و سایر مولکولهای آلی بوده است آزمایشات مشابه با استفاده از ترکیبات اولیه متفاوتی از گازها صورت گرفت که نتیجه تولید انواع گسترده ای از مولکولهای آلی بوده است که شامل تمامی ۲۰ نوع اسید آمینه قندهای گوناگون چربیها بازهای نوکلئیدی مربوط به RNA و DNA و حتی ATP) در صورت حضور فسفات بوده است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643