پاورپوینت فصل دوم 2 (مفاهیم پایه اقتصاد ) کتاب مبانی اقتصاد ی سیستم قدرت تالیف کرشن ترجمه دکترحسن منصف ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوم 2 (مفاهیم پایه اقتصاد ) کتاب مبانی اقتصاد ی سیستم قدرت تالیف کرشن ترجمه دکترحسن منصف

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دوم 2 (مفاهیم پایه اقتصاد  ) کتاب مبانی اقتصاد ی سیستم قدرت تالیف کرشن ترجمه دکترحسن منصف
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
38,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم 2 (مفاهیم پایه اقتصاد ) کتاب مبانی اقتصاد ی سیستم قدرت تالیف کرشن ترجمه دکترحسن منصف

در قالب ppt و در 81 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

۱-۲ مقدمه
۲-۲ مبانی بازارها
۱-۲-۲ مدل سازی مصرف کنندگان
۲-۲-۲ مدل سازی تولید کنندگان
۳-۲-۲ تعادل بازار
٢-٢-٤ بهینگی پارتو
۵-۲-۲ رفاه عمومی و زبان ثابت
۳-۲ مفهوم نظریه بنگاه
۱-۳-۲ ورودیها و خروجی ها
۲-۳-۲ بلندمدت و کوتاه مدت
۳-۳-۲ هزینه ها
٢- انواع بازارها
٢-٤- بازار لحظه ای
٢-٤-٢ قراردادهای سلف و بازارهای سلف
۳-۴-۲ قراردادهای آتیه و بازار آتیه ها
٢-٤-٤ قرارداد اختیار
٢-٤-٥ قراردادهای مابه التفاوت
٢-٤-٦ مدیریت ریسک قیمت
٢-٤-٧ کارایی بازار
۵۲ بازارهای با رقابت ناکامل
۱-۵-۲ قدرت بازار
۲-۵-۲ مدلهای رقابت ناکامل
۳-۵-۲ انحصار

 

 

۱-۲ مقدمه
در این فصل برخی مفاهیم نظریه اقتصاد خرد را که برای درک بهتر بازار برق لازم است. معرفی میکنیم با استفاده از این فرصت پاره ای از واژگان تخصصی اقتصاد را که امروزه استفاده از آنها در ادبیات مهندسی رو به افزایش است توضیح میدهیم البته گستره این فصل تنها به توضیح مختصر و مفید مطالب کاربردی محدود است و هدف ارائه بحثی کامل و دقیق از اقتصاد خرد نیست. خوانندگان علاقمند به مطالعه عمیق تر این مبحث میتوانند به متون تخصصی که فهرست آنها در انتهای همین فصل ارائه شده مراجعه کنند. همان گونه که در فصول بعد خواهیم دید برق کالایی ساده نیست و بازارهای برق به مراتب از بازار محصولات دیگر پیچیده تر میباشند به منظور حذف پیچیدگیهای غیر ضروری بهتر دیدیم تا مفاهیم پایه ای اقتصاد خرد را با استفاده از مثالهایی غیر مرتبط با برق معرفی کنیم
۲-۲ مبانی بازارها
بازار از جمله ابداعات بسیار قدیمی است که در بیشتر تمدنها یافت می‌شود. در طول سالیان بسیار بازار از یک مکان ساده برای معامله پایاپای ،کالاها به یک فضای مجازی با گردش الکترونیکی اطلاعات تکامل یافته که در آن معاملات تنها با فشار کلید موشواره رایانه قابل انجام است با وجود این تغییرات در فناوری اصل زیربنایی بازارها تغییر نکرده است بازار محلی برای ملاقات فروشندگان و خریداران با یکدیگر جهت وقوع مبادلات تجاری است. برای تشریح نحوه کارکرد ،بازارها ابتدا مدلی برای توصیف رفتار مصرف کنندگان و سپس مدل دیگری برای توصیف رفتار تولید کنندگان ایجاد میکنیم با ترکیب این دو مدل میتوان نشان داد که در چه شرایطی معاملات قابل انجام خواهند بود


۱-۲-۲ مدل سازی مصرف کنندگان
1-1-۲-۲ تقاضای منفرد
با یک مثال ساده آغاز میکنیم فرض کنید که شما در نزدیکی یک بازار میوه و تره بار کار میکنید؛ به طوری که هر روز میتوانید در وقت استراحت نیم روزی خود پیاده به آنجا بروید. در حالی که کشاورزان میوه و سبزیهای متنوعی برای فروش در بازار عرضه میکنند، شما امروز به دنبال خرید سیب هستید. تعداد سیبهایی که می،خرید به قیمت امروز بازار بستگی دارد قطعاً قیمتی وجود دارد که اگر قیمت امروز سبب از آن بالاتر باشد خرید را به بعد موکول خواهید کرد و یا اینکه میوه دیگری را جایگزین آن خواهید نمود. چنانچه سیب گران باشد اما هنوز پایین تر از بالاترین قیمت قابل قبول شما باشد. احتمالاً تنها یک سبب خواهید خرید و آن را در مسیر بازگشت به سرکار خواهید خورد چنانچه قیمت پایین تر .باشد ممکن است در سیب بخرید تا یکی را اکنون و دیگری را هنگام ناهار تناول کنید اگر قیمت سیب باز هم پایین تر باشد، ممکن است تصمیم بگیرید تا تعدادی سیب هم برای تهیه کیک سیب شام بخرید. در نهایت اگر امروز به طور بی سابقه ای ارزان باشد ممکن است فرصت استفاده از دستگاه آب میوه گیری را که

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643