پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث نظریه رشد شناختی پیاژه نوشته دکتر علی سیف ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث نظریه رشد شناختی پیاژه نوشته دکتر علی سیف

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث نظریه رشد شناختی پیاژه نوشته دکتر علی سیف
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
29,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل سوم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث نظریه رشد شناختی پیاژه نوشته دکتر علی سیف

در قالب ppt و در 57 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

تعریف رشد
تعریف رشد شناختی
نظریه رشد شناختی پیاژه
مفاهیم نظری
طرحواره
سازگاری: جذب و انطباق
جذب و انطباق
سازمان
ساخت شناختی
هوش
محتوا
هوش و تفکر
مراحل رشد شناختی پیاژه
ویژگی مهم مراحل رشد
مرحله حسی- حرکتی (از تولد تا دوسالگی)
مرحله پیش عملیاتی (از دو تا هفت سالگی)
مرحله عملیات عینی یا محسوس (از هفت تا یازده سالگی)
مفهوم بقای عدد (۶ تا ۷ سالگی)
مفهوم بقای طول (۶ تا ۷ سالگی)
مفهوم بقای ماده (۷ تا ۸ سالگی)
مفهوم بقای سطح (۹ تا ۱۰ سالگی)
سایر ویژگیهای شناختی کودک عملیات عینی
مرحله عملیات صوری یا انتزاعی (از یازده تا پانزده سالگی)
خلاصه ویژگی های مهم مراحل رشد پیاژه
کاربردهای آموزشی نظریه رشد شناختی پیاژه
انتقاد از نظریه پیاژه و موقعیت کنونی آن
نظریه های نوپیاژهای و رویکرد خبرپردازی رشد شناختی
نقد

 

 

پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف

 


منظور از رشد یا تحول تغییرات منظم و سازگارانه ای است که از لحظه بستن نطفه تا هنگام مرگ در فرد اتفاق می‌افتد.
رشد انسان را می‌توان از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار داد:
(۱)رشد جسمانی به تغییرات ایجادشده در بدن فرد (ماهیچه ها، استخوانها، دستگاه عصبی، و مانند اینها) و نیز تغییراتی که در چگونگی استفاده فرد از بدن خود ( مهارتهای حرکتی رخ میدهد گفته می‌شود.
(۲) رشد شخصیت دربرگیرنده درک فرد از خود و تغییراتی است که در هیجانها و اخلاقیات او صورت می‌پذیرد.
(۳) رشد اجتماعی به تغییراتی که در روابط فرد با دیگران صورت می‌پذیرد اشاره می‌کند.
(۴)رشد شناختی به تغییرات حاصل در اندیشه و شناخت فرد در طول زندگی اش گفته می‌شود.

در حقیقت، او به شناخت شناسی (دانش شناسی) ژنتیک یا مطالعه چگونگی تحول دانش در انسان علاقه مند بود. پیاژه از راه جمع آوری اطلاعات درباره رفتارها و اندیشه های کودکان در صدد بود که به شناسایی اعمال و افکار کودکان و بزرگسالان هر دو دست یابد. به سخن دیگر، پیاژه میخواست منشأ و چگونگی تکامل دانش را در نزد نوع بشر مطالعه کند، و بدین منظور چگونگی رشد شناخت را در کودکان وسیله قرار داد. ’’فرض پیاژه این بود که اگر بتواند بفهمد که چگونه دانش در نزد کودکان ساخته میشود آنگاه خواهد فهمید که دانش چیست، زیرا ساختمان دانش ماهیت آن را نشان میدهد درست همانطور که ساختمان صندلی موادی را که صندلی از آن ساخته شده است نشان می‌دهد

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643