پاورپوینت فصل سوم کتاب روش شناسی کیفی در مدیریت رویکرد جامع بحث استراتژی اقدام پژوهشی در مطالعات سازمان و مدیریت مولف دانایی فرد ،الوانی و آذر ,

menuordersearch
academixfile.ir

توضیحات

پاورپوینت فصل سوم کتاب روش شناسی کیفی در مدیریت رویکرد جامع بحث استراتژی اقدام پژوهشی در مطالعات سازمان و مدیریت مولف دانایی فرد ،الوانی و آذر

در قالب ppt, ودر 36 صفحه و قابل ویرایش


فهرست مطالب
فصل سوم: استراتژی اقدام پژوهشی در مطالعات سازمان و مدیریت
مقدمه
سیر
تکامل اقدام پژوهی
برخی از ویژگی های اصلی اقدام پژوهی
محاسن و معایب اقدام پژوهی
نمونه ای از اقدام پژوهی
مقایسه پژوهش ،تجربی شبه تجربی و اقدام پژوهی
مقایسه اقدام پژوهی پژوهش بنیادی و مشاوره
نتیجه گیری
منابع.

 

دانلود تمام فصول کتاب روش شناسی کیفی در مدیریت رویکرد جامع


قدام پژوهی در مطالعات سازمان و مدیریت
پژوهش در عمل یا اقدام پژوهی با عنوانهای مختلف نظیر پژوهش مشارکت جو ۲ پژوهش بر مبنای همکاری پژوهش آزاد ۴ آموختن در عمل و پژوهش در محیط عمل نام گذاری کرده اند. با وجود این تفاوتها در شکل و عنوان این استراتژی پژوهش، زمینه اصلی آن یکسان و تابع یک سلسله از ویژگیهای خاص است.
اولین ویژگی پژوهش در عمل روح مشارکتی حاکم بر آنست و پژوهشگر در این استراتژی از موضع خود که پایگاهی بالاتر از موضع فرد درگیر با مشکل است، پائین آمده و میکوشد تا با همراه او مسأله را شناسائی کرده راه حل یابی کرده و راه حلها را ارزیابی کند. در این حالت موضع پژوهشگر به جای تماشاگری بازیگری همیارانه با صاحبان مشکل در سازمان است و از این روست که برخی این استراتژی پژوهش را مشارکت جو و بر مبنای همکاری نام نهاده اند.

به جای تفکر فردی محقق این استراتژی پژوهش را از دیگر استراتژی های پژوهش متمایز و ممتاز می‌سازد سیر تاریخی اقدام پژوهی نشان میدهد که این نوع تحقیق، به منزله نوعی استراتژی پژوهش در علوم اجتماعی از اواسط قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفته است. پژوهشگران این نوع ،تحقیق مدعی اند که نمی‌توان نظامهای اجتماعی پیچیده را به اجزای کوچکتر تبدیل کرد و هرکدام را جداگانه مورد بررسی قرار داد. آنها معتقدند که فقط با مطالعه ی کلیت سازمانهای انسانی نه) با بررسی عناصر آنها به صورت انفرادی) می‌توان به درک عمیقی از آنها نایل آمد. کاربرد ضمنی این پیش فرض آن است که تجزیه ی یک محیط اجتماعی نظیر سازمان به متغیرها یا عناصر مختلف به دانش مفیدی در مورد کلیت سازمان منجر نمی‌شود.

 

تصویر همه ی اسلاید‌‌های پاورپوینت

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643