پاورپوینت فصل سوم 3 ( اکوسیستم ) کتاب شناخت محیط زیست (رشته منابع طبیعی و محیط زیست) مولف دکتر بنفشه برخوردار ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل سوم 3 ( اکوسیستم ) کتاب شناخت محیط زیست (رشته منابع طبیعی و محیط زیست) مولف دکتر بنفشه برخوردار

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل سوم 3 ( اکوسیستم ) کتاب شناخت محیط زیست (رشته منابع طبیعی و محیط زیست) مولف دکتر بنفشه برخوردار
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
40,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل سوم 3 ( اکوسیستم ) کتاب شناخت محیط زیست (رشته منابع طبیعی و محیط زیست) مولف دکتر بنفشه برخوردار

در قالب ppt و در 42 اسلاید و قابل ویرایش

 


فهرست مطالب
ارتباط بین موجودات زنده در اکوسیستم
الف) واکنش های هومونپیک
ب) واکنش هایه تروتیپیک
تاثیر هم کنشی ها بر جوامه
انواع اکوسیستم
بیوم چیست
بيوم های خشکی
بیوم جنگل
بيوم علفزار
بیوم بیابانی
بيوم توندرا
بیوم دریایی
بیوم آب شیرین

 

 

واژه اکوسیستم در سال ۱۹۳۵ توسط تانسلی (Tansley) پیشنهاد و خلاصه شده دو واژه ecological system است و به معنای مجموعه موجودات زنده و محیط زندگی آنها است. یک دریاچه بسته یک جنگل مجزا یک ،مرتع یک مرداب یک رودخانه یک اقیانوس بزرگ یک لوله آزمایش و کره زمین همه مصادیق و نمونه هایی از اکوسیستم هستند همه این نمونه ها تفاوتهایی از لحاظ ابعاد، نوع محیط و شکل بیرونی با یکدیگر دارند و وجه اشتراک اصلی ،آنها استقرار حیات و چرخه ماده و انرژی .است به ،عبارتی اجتماعی از موجودات زنده به همراه محیط غیر زنده پیرامونشان که با ارتباط متقابل داشته باشند را اکوسیستم میگویند و در آن انتقال و تثبیت انرژی صورت میگیرد با این مقدمه از دیدگاه تکنیکی می‌توان اکوسیستم را چنین تعریف کرد بخشی از طبیعت که در آن چرخه تقریباً یا کاملاً بسته برای انتقال ماده بین محیط و موجودات زنده ایجاد میشود و تثبیت و چرخش ماده و انتقال انرژی آفتاب را ممکن می‌سازد. دو مفهوم جامعه و زیستگاه در اکوسیستم مطرح میشود.

1- جامعه مجموعه ارگانیسمهای گیاهان جانوران و میکروارگانیسمهای یک اکوسیستم است این ارگانیسمها بر اساس تولید یا مصرف غذا به دو گروه بزرگ تولید کننده اتوتروف و مصرف کننده هتروتروف) تقسیم میشوند. تولیدکنندگان شامل فتوسنتز کننده گان و شیمیوسنتز کنندگان هستند که عمل غذاسازی را به ترتیب به کمک نور خورشید یا به وسیله اکسیده کردن ترکیبات معدنی به دست می‌آورند. مصرف کنندگان نیز به دو گروه مصرف کنندگان بزرگ یا غذا خوار و مصرف کنندگان کوچک یا لاشه خوار (تجزیه کنندگان) تقسیم میشوند.
۲. زیستگاه انواع محیط زیستهایی است که ارگانیسم ها در آن زندگی می‌کنند و با آن سازش یافته اند.
به عبارتی در داخل هر اکوسیستم زیستگاههایی وجود دارند و زیستگاه جایی است که یک جمعیت در آن زندگی می.کند مجموع جمعیت های یک منطقه جامعه است که با موجودات غیر زنده ،اطرافش اکوسیستم را تشکیل میدهد. موجودات زنده کاملاً تحت تأثير عوامل محيطى مثل ،آب، غذا، فضا، مقدار انرژی دریافتی، شدت تابش وضعیت اقلیمی، توپوگرافی شیب و.... هستند به عبارتی عواملی مثل غذا، قلمرو و پدیده های طبیعی مثل آتش سوزی ،بیماریها شکارچی ها و..... جمعیت ارگانیسم ها را تعیین مینمایند و باعث بالانس اکوسیستم می‌گردند. با اطلاع از وضعیت اقلیمی هر منطقه میتوان پیش بینی کرد چه اکوسیستمی در آنجا یافت میشود تولیدات چقدر است گونه های موجود و چیره کدامند رابطه نوع اکوسیستم و دو عامل مهم اقلیمی (دما) و (بارندگی در شکل ۳-۱ آورده شده است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643