پاورپوینت فصل سوم 3 (فرهنگ ) کتاب مبانی جامعه‌شناسی مؤلف: بروس کوهن مترجمان: غلامعباس توسلی، رضا فاضل ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل سوم 3 (فرهنگ ) کتاب مبانی جامعه‌شناسی مؤلف: بروس کوهن مترجمان: غلامعباس توسلی، رضا فاضل

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل سوم 3 (فرهنگ ) کتاب مبانی جامعه‌شناسی مؤلف: بروس کوهن مترجمان: غلامعباس توسلی، رضا فاضل
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
25,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل سوم 3 (فرهنگ ) کتاب مبانی جامعه‌شناسی مؤلف: بروس کوهن مترجمان: غلامعباس توسلی، رضا فاضل

در قالب ppt و در 18 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

۳-۱ تعریف
۳-۲ فرهنگ متمایز از جامعه
۳-۳ ارتباط نمادی
۳-۴ هنجارهای فرهنگی
3-5- فرهنگ آرمانی و فرهنگ موجود
3-6- سازمان فرهنگ
۳-۷ قوم مداری
3-8- رابطه شخصیت و قوم مداری
۳-۹ آثار مثبت قوم مداری
3-10- زبانهای قوم مداری
۳-۱۱ نسبیت فرهنگی
۳-۱۲ ضربه فرهنگی
۳-۱۳ دگرگونی فرهنگی
۳-۱۴ تأخر فرهنگی
۳-۱۵ فرهنگ پذیری
۳-۱۶ سرچشمه دگرگونیهای اجتماعی و فرهنگی

 


۳-۱ تعریف
آنان که افراد جامعه را به دو گروه با فرهنگ و بی فرهنگ تقسیم میکنند، تصوری نادرست و عامیانه از جامعه دارند. از دیدگاه جامعه شناسی، هیچ فرد بزرگسال و طبیعی بی فرهنگ نیست فرهنگ را میتوان به عنوان مجموعه رفتارهای اکتسابی و ویژگی اعتقادی اعضای یک جامعه معین تعریف کرد کلمه اساسی و مهم در تعریف یاد شده کلمه اکتسابی است که فرهنگ را از رفتارهای برخاسته از وراثت و ویژگیهای زیستی متمایز میکند.
مثال ۱
همه نوزادان هنگام گرسنگی یا ناراحتی گریه سر میدهند. این نوع گریه و فریاد یک ویژگی رفتاری است که در همه جوامع بشری مشاهده میشود و از خصایص یک فرهنگ معین به شمار نمی‌رود بلکه بخشی از ساختمان زیستی بشر است که نوزاد به ارث برده است.
۳-۲ فرهنگ متمایز از جامعه
جامعه به گروهی از انسانها اطلاق میشود که در طول هزاران سال با یکدیگر زندگی کرده و در سرزمین معینی سکنا گزیده اند و سرانجام خود را به عنوان یک واحد اجتماعی متمایز از گروههای دیگر سازمان داده اند. افراد هر جامعه همچنین فرهنگ مشترکی نیز دارند. ممکن نیست که فرهنگ جدای از جامعه یا جامعه جدای از فرهنگ باشد. هر جا که جامعه ای هست فرهنگ منطبق بر آن نیز وجود دارد.


مثال ۲
هر جامعه ای فرهنگی دارد که از نسلی به نسل بعد منتقل می‌شود. این فرهنگ نهادهای دینی ،زبان ارزشها، باورها قوانین ،سنن، علوم و صنایع را در بر می‌گیرد. این مجموعه را هم نهادهای رسمی مانند مدرسه و هم نهادهای غیر رسمی مانند گروههای هم سن و سال از نسلی به نسل دیگر انتقال داده است.
۳-۳ ارتباط نمادی
یکی از ویژگیهای خاص انسان توانایی و مهارت او در برقراری ارتباط با دیگران به عالی ترین و پیچیده ترین شکل است. استعداد بسیار تکامل یافته انسان در برقراری ارتباطات نمادی اکتساب فرهنگ را آسان و انتقال آن را از نسلی به نسل دیگر    ممکن می‌سازد. جامعه شناسان و انسان شناسان هر دو بر این عقیده اند که چنانچه انسان استعداد و مهارت وسیع فراگیری زبان و برقراری ارتباط با دیگران را نداشته باشد نمیتواند به حیات خود ادامه دهد.
ارتباط نمادی آدمیان به سه شیوه اساسی صورت می‌گیرد. شیوه نخست زبان گفتاری است که عبارت از الگوهای صوتی و معانی پیوسته به آن است. زبان گفتاری آموزش و ارتباطات را آسان میکند دومین شیوه ارتباط زبان نوشتاری است که عبارت از ثبت تصاویری از گفتار است. زبان نوشتاری آموزش و حفظ میراث فرهنگی را تسهیل میکند سومین روش زبان جسمانی است که از ادب عامیانه گرفته شده است و به معنای برقراری ارتباط با حرکات دست و صورت و به طور کلی با ایما و اشاره است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643