پاورپوینت فصل سوم 3 ( مباحث فعلی در روانشناسی بالینی) کتاب روانشناسی بالینی ای. جری فیرس - تیموتی جی. ترال ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل سوم 3 ( مباحث فعلی در روانشناسی بالینی) کتاب روانشناسی بالینی ای. جری فیرس - تیموتی جی. ترال

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل سوم 3 ( مباحث فعلی در روانشناسی بالینی) کتاب روانشناسی بالینی ای. جری فیرس - تیموتی جی. ترال
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
18,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل سوم 3 ( مباحث فعلی در روانشناسی بالینی) کتاب روانشناسی بالینی ای. جری فیرس - تیموتی جی. ترال

در قالب ppt و در 10 اسلاید و قابل ویرایش

 

توضیحات داخل متن::

 

مدلهای آموزشی در روانشناسی بالینی
1- مدل دانشمند - متخصص (مدل بولدر) scientist - practitioner model
تدوین این مدل ماحصل کنفرانس بولدر کلرادو در سال ۱۹۴۹ بود هدف این مدل ادغام و پیوند علم و کار بالینی بود و هنوز هم مشهورترین مدل آموزشی روانشناسان بالینی است در این مدل روانشناسان بالینی ضمن مهارت و حساسیت داشتن در کارهای بالینی باید بتوانند با تبدیل و ترجمه تجارب بالینی خود به فرضیه های آزمون پذیر و آزمودن این فرضیه،ها دانش روانشناسی بالینی را بیشتر کنند مدل بولدر تلفیق منظمی از مهارت های بالینی و تجربه گرایی منطقی علم .بود مدل دانشمند - متخصص بیشتر یک نگرش است تا کنار گذاشتن فعالیت های روزمره.

به طور خلاصه در این مدل گفته می‌شود که:
1)روانشناسان بالینی باید تحصیلات خود را در دانشگاهها انجام دهند.
2)ابتدا باید به عنوان روانشناس و در مرحله بعد به عنوان متخصص بالینی پرورش یابند.
3)باید دوره کارورزی بالینی را پشت سر بگذارند.
4)باید در زمینه تشخیص رواندرمانی و تحقیق صاحب صلاحیت شوند.
5)اوج و نهایت آموزش آنان باید اخذ مدرک دکترا (PH.D) باشد که زمینه اصلی آن تحقیق است.

2-مدل مدرک دکترای روانشناسی(doctor of psychology degree (Psy.D
ویژگی اصلی این مدرک تأکید بر پرورش مهارتهای بالینی و عدم تأکید بر صلاحیت تحقیقاتی است. در این مدرک نیازی به رساله فوق لیسانس نیست و پایان نامه دارندگان این مدرک معمولاً گزارشی در مورد یک موضوع حرفه ای است تا یک مبحث بکر و اصیل تحقیقاتی.
3-مدل دانشمند بالینیclinical scientist model
در دهه اخیر برخی از روانشناسان بالینی بر این اعتقادند که روانشناسی بالینی در حال حاضر مبانی علمی محکمی ندارد. آنها معتقدند که بسیاری از روشهای کنونی درمان تحت بررسیهای بالینی کنترل شده قرار نگرفته‌اند.
و کارآیی آنها ثابت نشده است و در برخی موارد هم بررسیهای تجربی ظاهراً اثبات شده در مورد این تکنیک ها، ناقص بوده.اند بر این اساس بود که ذهنیت پدیدآیی مدل دانشمند بالینی شکل گرفت. در بخش از بیانیه علم روانشناسی بالینی آمده است که دانشمندان بالینی در تمامی شئونات زندگی حرفه ای خود، همچون یک دانشمند فکر و رفتار میکنند.
هدف این مدل استفاده از اصول علمی در کارهای بالینی برای جدا کردن فنون معتبر علمی از فنون بی اعتبار است. این فنون در زمینههای سنجش تشخیص و مداخلات درمانی میباشند در بیانیه علم روانشناسی بالینی آمده است که؛ هدف اصلی و اولیه دورههای دکترای روانشناسی بالینی باید پرورش قابل ترین دانشمندان بالینی باشد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643