پاورپوینت فصل سوم 3 (گستره ی موضوع ها،نظریه هاومراحل)کتاب روانشناسی ژنتیک تحول روانی از تولد تا پیری نوشته محمود منصور ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل سوم 3 (گستره ی موضوع ها،نظریه هاومراحل)کتاب روانشناسی ژنتیک تحول روانی از تولد تا پیری نوشته محمود منصور

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل سوم 3 (گستره ی موضوع ها،نظریه هاومراحل)کتاب روانشناسی ژنتیک تحول روانی از تولد تا پیری نوشته محمود منصور
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
29,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل سوم 3 (گستره ی موضوع ها،نظریه هاومراحل)کتاب روانشناسی ژنتیک؛ تحول روانی از تولد تا پیری نوشته محمود منصور

در قالب ppt و در 54 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

گستره ی کنونی موضوع ها و نظریه ها
ب) نظریه ها
ج)هم نمایی نظریه ها وموضوع ها
ماهیت یعنی طبیعت فردی و یا پرورش فرد چه نقشی در تحول آدمی برعهده دارند
تحول پیوسته است یا نا پیوسته؟
تعامل بین قلمرو‌‌‌‌های مختلف یا عدم تعامل
نقش فعال کودک در تحول
تاکید درباره ی تفاوت‌‌‌‌های فردی تحول
چگونه بافت اجتماعی _ فرهنگی، تحول را زیر تاثیر می‌گیرد؟
مفهوم مرحله در روانشناسی و فیزیولوژی مرحله در روان شناسی
مفهوم مرحله در فیزیولوژی
سن تقویمی وسن فیزیولوژیک
۲)نمو مغز
غدد درون ریز
روابط بین نمو مغز وغدد درون ریز

 

 

قسمتی از متن فایل


موضع گیری‌‌‌‌های بنیادی روانشناختی را در آستانه ی قرن بیست ویکم ،با توجه به تلاش هایی که در گستره ی قرن بیستم، قرنی که به منزله ی پررویدادترین دوران این علم محسوب می‌شود، به عمل آمده اند، چگونه باید ترسیم کرد؟

این چهار دسته نظریه از لحاظ ترتیب تاریخی، یعنی نقطه ی شروع و نه لزوما گسترش و پذیرش موضع‌گیری‌ها، عبارتند از:

یک) نظریه‌‌‌‌های روان _پویشی
دو) نظریه‌‌‌‌های رفتاری نگر
سه) نظریه‌‌‌‌های نمو یافتگی: نشو و نمای عصبی_ اندامی
چهار) نظریه‌‌‌‌های سازشی

مشهورترین سردمداران این موضع‌گیری‌ها را باید در کنار بسیاری از روانشناسان مشهور هم مکتب یا هم نظام آنها ،به ترتیب فروید، واتسن،گزل و پیاژه دانست.


در شرایط کنونی به منظور متمایز نگه داشتن موضع گیری‌ها، قطع نظر از ادعای جدایی از دیگر زمینه ها یا نو پنداری‌‌‌‌های اغراق‌آمیز، می‌توان نظریه هایی را که در پی می‌آیند بدون کوشش در راه ادغام آنها از یکدیگر متمایز دانست:

الف)نظریه‌‌‌‌های مبتنی بر نمو یافتگی یا نشو و نمای عصبی_ اندامی و در نتیجه مبتنی بر اهرم درونی.

ب) نظریه هایی که تحول را به عنوان امر طبیعی ناشی از میزان یادگیری بر اثر تجربه ی محیط قلمداد می‌کنند، بی آنکه مراحلی را مشخص کنند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه‌‌‌‌های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز، بخش : مرکزی، روستا: سرا، روستا: مرخز، محله: مرخز، خیابان (ورودی اصلی)، کوچه ((حسین محمدی))، پلاک: 0.0، طبقه: همکف،
تلفن: 08736337275
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643