پاورپوینت فصل سیزدهم 13 (دانش آموزانی که در نوشتن مشکل دارند ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و... ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل سیزدهم 13 (دانش آموزانی که در نوشتن مشکل دارند ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل سیزدهم 13 (دانش آموزانی که در نوشتن مشکل دارند  ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
38,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل سیزدهم 13 (دانش آموزانی که در نوشتن مشکل دارند ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...

در قالب ppt و در 63 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
دانش آموزان چه مشکلاتی در دستخط دارند؟
مشکلات مربوط به شکل حروف مشکلات مربوط به روان نویسی
علل و آثار مشکلات دستخط
عملکرد مربوط به دستخط چگونه ارزیابی میشود؟
برنامه ریزی برای آموزش دستخط نظارت بر پیشرفت دستخط
چه مداخلههایی در رفع مشکلات دستخط مؤثر هستند
الگوسازی معلم و تمرین کردن دانش آموز
تقویت
آموزش خودآموزی
دانش آموزان چه مشکلاتی در هجی کردن دارند؟
خطاهای هجی کردن
آثار مشکلات هجی کردن عملکرد هجی کردن چگونه ارزیابی میشود؟
ارزیابی استاندارد
برنامه ریزی برای آموزش هجی کردن
تحلیل خطاها
پرسشنامه های غیر رسمی هجی کردن
نظارت بر پیشرفت هجی کردن چه مداخله هایی در رفع مشکلات هجی کردن دانش آموزان مؤثر هستند؟
مداخله های رشدی
مداخلههای جبرانی
شیوه های آموزشی کارآمد
آزمون - مطالعه - آزمون
روشهای تمرین کردن
تأخیر زمانی
هجی کردن تکواژ نگارها
اضافه کردن یک کلمه
دانش آموزان در انشاء چه مشکلاتی دارند؟
عملکرد انشاء چگونه ارزیابی میشود؟
غربالگری
برنامه ریزی برای آموزش انشاء
اختلال های یادگیری
نظارت بر پیشرفت انشاء
چه مداخله هایی در رفع مشکلات انشاء مؤثر هستند؟
مداخله های رشدی
مداخله های جبرانی
ایجاد راهبرد خود تنظیمی
مداخله های راهبرد یادگیری
تدریس صریح مراحل فرایند نوشتن
تدریس صریح قواعد نوشتن
بازخورد هدایت کننده
تقویت
دستور زبان داستانی
فنون شناختی - رفتاری
خلاصه
تأمل روی موردها
تمرکز بر نوشتن

 


اینکه او در هجی کردن نیز مشکل داشت جای تعجب نداشت، زیرا هر دو بخش مربوط به زبان نوشتاری یعنی به رمز در آوردن و رمز گشایی، نیازمند کاربرد صداها و آگاهی واج شناختی است.


آلیس همیلتون، معلم کلاس اول جمال
دانش آموزانی که در زبان شفاهی و خواندن مشکل دارند اغلب در نوشتن نیز مشکلاتی دارند. همانگونه که بسیار مهم است یک شخص بتواند به راحتی خودش را با استفاده از زبان گفتاری توصیف کند و زبان نوشتاری را بخواند همچنین باید بتواند از طریق نوشتن نیز ارتباط برقرار کند. بیان نوشتاری نیازمند وجود مهارت در سه حوزه اصلی است دستخط هجی کردن و انشاء. گرچه بیان افکار و احساسات شاید مهمتر از جنبه های مکانیکی نوشتن به نظر برسد، ولی مشکلاتی مانند دستخط ناخوانا، جا انداختن ،حروف ناتوانیهای دستوری و سازماندهی ضعیف می‌تواند فهم معنایی یک نوشته را برای خواننده مشکل کند نویسندگان کارآمد به اندازه کافی در هر سه حوزه بیان نوشتاری توانمندی دارند و میتوانند با کمترین خطا ارتباط برقرار کنند. در این فصل بر هر سه حوزۀ بیان نوشتاری تمرکز میشود یعنی دستخط هجی کردن و انشاء. تقسیم بندی بیان نوشتاری به این مقوله ها برای اهداف بحث مفید است، ولی این حوزه ها با یکدیگر همپوشی دارند که تأکید بر ویژگیهای مشترک آنها نشان دهنده ارزش اندیشیدن به زبان به عنوان مجموعه و گروه یکپارچه ای از تواناییها است معلم ها وقتی برنامه های مداخله ای و تکنیک های ارزشیابی را طراحی و نهادینه میکنند نه تنها باید آموزشهایشان را در «هجی کردن»، «خواندن» و «نوشتن» هماهنگ کنند بلکه باید در آموزشهایشان در مورد دستخط هجی کردن و انشاء نیز یکسان عمل کنند


دانش آموزان چه مشکلاتی در دستخط دارند؟
دستخط مدتها کانون توجه کسانی بوده است که به ناتوانیهای یادگیری میپرداخته اند. شاید این امر به این دلیل است که افرادی که در نوشتن با ناتوانی هستند نوشته هایشان بسیار ناخوانا و ضعیف است (به عنوان مثال ناخوانا نوشتن شکل حروف در نتیجه یک نمونه عینی برای مطالعه به وجود آمده است. هر چند دستخط یا خوشنویسی وسیله و ابزاری برای رسیدن به هدف است، اما نباید به آن مانند سایر مهارت های مهم مثل مهارتهای مورد نیاز برای صحبت کردن گوش ،دادن، خواندن، هجی کردن یا انشاءی خوب نگریسته شود. گاهی اوقات مشکلات تحت عنوان نارسانویسی شناخته میشوند نارسانویسی یعنی؛ «اختلال در زبان نوشتاری که در مهارت مکانیکی نوشتن خود را نشان میدهد این اختلال به شکل عملکرد نوشتاری ضعیف در کودکانی که دارای هوش دست کم متوسط بوده و هیچگونه مشکلات عصب شناختی یا معلولیت روانی - حرکتی آشکار ندارند رخ میدهد همسترا) - بلتز و بلوت ۲، ۱۹۹۳ به نقل از باس و وافن ۳، ۲۰۰۲، ص ۲۶۴). دانش آموزان دارای نارسانویسی ممکن است برخی یا همۀ ویژگیهای زیر را دارا باشند


۱ شکل دهی ضعیف حروف
۲ نوشتن حروف به شکل خیلی بزرگ یا خیلی کوچک یا ناهماهنگی در اندازه آنها
3. استفاده نادرست از حروف بزرگ و کوچک برای نوشتن کلمه
4. نوشتن حروف به صورت شلوغ و درهم و برهم
۵ ناهماهنگی در فاصله گذاری بین حروف
۶ نوشتن ناتراز حروف حروف بر روی خط پایه قرار نمیگیرند
7. نوشتن نادرست و کج و ناهماهنگ حروف سرهم و شکسته
8.ضعف در روان نوشتن
۹ گندنویسی، حتی زمانی که از او خواسته میشود تا حد امکان سریع تر بنویسد ( وینتراب و گراهام، ۱۹۹۸، به نقل از باس و ،وفن ۲۰۰۲، ص ۶۵۰-۲۶۴
مشکلات مربوط به شکل حروف
مشکلات دستخط شامل بدشکلی حروف فاصله گذاری نامناسب چه افقی و چه عمودی) و گند نوشتن بیش از حد است هر شخصی ممکن است گاهی اوقات بد بنویسد، ولی برخی از دانش آموزان به اندازه ای بد مینویسند که فهمیدن آنچه نوشته اند دشوار میشود در چنین مواردی، دستخط به یک مشکل تبدیل میشود همچنین اغلب کودکان زمانی که برای اولین بار رونویسی کردن یا سر هم نوشتن را یاد میگیرند، بیش از اندازه گند مینویسند گندنویسی زمانی به عنوان یک مشکل مطرح می‌شود که در سرعت نوشتن دانش آموزان برای انجام کارهای دیگر تداخل ایجاد کند. معلم جمال میگوید:
جمال زمان زیادی را برای نوشتن هر تکلیف صرف میکند (یعنی زمانی بیشتر از سایر علاقه ای به نوشتن نشان نمیدهد من فکر میکنم این امر به این علت است که. سیار سخت است. او زمانی که قادر به ترسیم معین نمی‌شود بسیار.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643