پاورپوینت فصل سیزدهم 13 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن( کتاب تصویری، کتاب‏های مصور، وضعیت تصویر در کتاب‏های کودکان) ثریا قزل ایاغ ,

menuordersearch
academixfile.ir

توضیحات

پاورپوینت فصل سیزدهم 13 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن( کتاب تصویری، کتاب‏های مصور، وضعیت تصویر در کتاب‏های کودکان) ثریا قزل ایاغ

در قالب pptx, و در 28 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

تعریف کتاب تصویری و تفاوت آن با کتاب مصور
مرغ سرخ پاکوتاه
ماهی سیاه کوچولو
کودکان و کتاب‏های تصویری
جم‏جمک برگ خزون
انواع کتاب‏های تصویری
جنبه مشارکتی- مهارتی
خانه‏ام کو؟
درخت
درخت الفبا
آ اول الفباست
مازن
نیم وجبی
دلقک
ضوابط ارزیابی کتاب‏های تصویری
جایی که وحشی‏ها هستند
جمع‏بندی

 

 

کتاب کودک پدیده‏ای است که تصور آن بدون تصویر کار دشواری است. تقریبا همه کتاب‏های کودکان و تا حدودی نوجوانان تصویر دارند، ولی هر کتاب دارای تصویر را نمی‏توان کتاب تصویری خواند.
کتاب‏های تصویری یا داستانی هستند یا مستند. همچنین می‏توانند بدون متن باشند یا همراه متنی کوتاه و بسیار فشرده.
در واقع یکی از تواناترین آفرینندگان کتاب‏های تصویری اذعان دارد که راه خلق اثری ساده و آسان از درون دشواری و پیچیدگی می‏گذرد.
کودکانی که با کتاب‏های خوب تصویری آشا می‏شوند یاد می‏گیرند که دو روایت، یکی روایت متن و دیگری روایت تصویر را طوری بخوانند که در هر یک به چیزی دست پیدا کنند که دیگری فاقد آن است.

کتاب مصور اما از نوع دیگری است، در کتاب مصور تصویرها نقش محوری ندارند بلکه برای متن، نقش آن‏ها تکمیل‏کننده است. بدین معنا که هر یک آن‏چه را بهتر بیان می‏کنند عرضه نمایند و هرگاه احساس شود که تصویر توانایی بییشتری در ارائه حس و عاطفه یا انتقال اطلاعات دارد، به میدان می‏آید.
یک طرح گرافیکی ساده که مسیر گردش خون، وضعیت رگ‏ها نسبت به قلب و رنگ خون دارای اکسیژن و گاز کربنیک را نشان دهد از طولانی شدن متن جلوگیری می‏کند.
در کتاب مصور تصویرها در امتداد متن‏ها می‏آید و هم پیوستگی تنگاتنگ با متن دارند و هم ارتباطشان باید با تصویرهای قبل و بعد از خود تضمین شده باشد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643