پاورپوینت فصل ششم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث نظریه‌‌‌‌های یادگیری شناختی گشتالت آزوبل و بندورا نوشته دکتر علی سیف ,

menuordersearch
academixfile.ir

توضیحات

پاورپوینت فصل ششم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث نظریه‌‌‌‌های یادگیری شناختی گشتالت، آزوبل، و بندورا نوشته دکتر علی سیف

در قالب ppt ودر 49 اسلاید و قابل ویرایش

 

فهرست مطالب

مقدمه
نظریه یادگیری گشتالت
پدیده ی گشتالتی
تعریف یادگیری در نظریه گشتالت
حل مسئله از طریق بینش
ویژگی‌‌‌‌های یادگیری از راه بینش
قوانین سازمان ادراکی
قانون شباهت
قانون مجاورت
قانون بستن یا تکمیل
قانون سادگی
قانون شکل و زمینه
کاربرد‌‌‌‌های آموزشی نظریه گشتالت
نظریه یادگیری معنی دار کلامی آزوبل
معنی دار بودن یادگیری
یادگیری مطالب معنی دار
مشمول کننده ها
انواع مشمول کننده ها
شمول زوالی
کاربرد‌‌‌‌های آموزشی نظریه یادگیری معنی دار کلامی
انواع پیش سازمان دهنده ها
انگیزش و یادگیری معنی دار
نظریه یادگیری شناختی- اجتماعی بندورا
تعیین گری متقابل
یادگیری از راه مشاهده
مراحل یا فرایند‌‌‌‌های یادگیری از راه مشاهده
مرحله توجه
مرحله به یادسپاری یا یادداری
مرحله باز آفرینی
مرحله انگیزشی
خودنظم دهی
نقش خودکارآمدی در خودنظم دهی
آموزش خودنظم دهی به کمک برنامه تغییر شناختی-رفتاری
هم نظم دهی
عاملیت انسانی
کاربرد‌‌‌‌های آموزشی نظریه یادگیری شناختی- اجتماعی

 

پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف

 

مقدمه

از نظر نظریه پردازان شناختی یادگیری کسب و بازسازی ساختار‌‌‌‌های شناختی است که از طریق آن اطلاعات پردازش و در حافظه ذخیره می‌شوند
یادگیری یک فرایند درونی است
نظریه پردازان شناختی معتقدند که یادگیری به صورت تواناییهایی در فرد ایجاد و در حافظه او ذخیره می‌شود و هر وقت که بخواهد - چه بلافاصله پس از یادگیری چه بعد از گذشت زمان - می‌تواند آن تواناییها را مورد استفاده قرار دهد.
ویژگی دیگر نظریه‌‌‌‌های شناختی این است که، به خلاف نظریه‌‌‌‌های رفتاری که بر نقش محیط در تغییر رفتار و یادگیری تأکید می‌کنند برای یادگیرنده در ایجاد یادگیری نقش مهم تری قائل اند. هم چون نظریه‌‌‌‌های رفتاری، نظریه‌‌‌‌های شناختی نیز بسیار متنوع اند.


ویژگی‌‌‌‌های یادگیری از راه بینش

انتقال از مرحله پیش از حل مسئله به مرحله حل مسئله ناگهانی و کامل است.
عملکرد حاصل از حل مسئله از راه بینش معمولا یک عملکرد هموار و خالی از اشتباه است.
راه حلی که از طریق بینش برای یک مسئله به دست می‌آید تا زمان قابل توجهی حفظ می‌گردد.
راه حل به دست آمده از یک مسئله در مسائل مشابه دیگر به سادگی قابل کاربست است.

 

 

تصاویر اسلایدها

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه‌‌‌‌های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز، بخش : مرکزی، روستا: سرا، روستا: مرخز، محله: مرخز، خیابان (ورودی اصلی)، کوچه ((حسین محمدی))، پلاک: 0.0، طبقه: همکف،
تلفن: 08736337275
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643