پاورپوینت فصل نهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث انگیزش در یادگیری نوشته دکتر علی سیف
در قالب ppt ودر 51 اسلاید و قابل ویرایش
هدفهای یادگیری
انگیزش و انگیزه
طبقه بندیهای هدف های آموزشی معروف به طبقه بندی بلوم
رویکردهای مختلف انگیزشی
انگیزش و نیاز
نیازهای اساسی
فرانیازها به نیازهای مربوط به خودشکوفایی
مازلو ویژگیهای افراد خودشکوفا
رویکردهای مختلف انگیزشی(رویکرد اجتماعی)
طبقه بندی تجدیدنظرشده حوزه شناختی
نظریه برانگیختگی
نظرية انگیزش پیشرفت
نظریه انگیزشی نسبت دادن
جنبه های نسبت دادن
رابطه بین اسنادهای مختلف و پیامدهای عاطفی آنها
درماندگی آموخته شده
پیگیر کاربردهای آموزشی نظرية انگیزشی نسبت دادن
نتایج پژوهشهای مربوط به رابطه بین انگیزش و یادگیری
فنون ایجاد انگیزش در یادگیرندگان
پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف
هدف های یادگیری
از شما انتظار میرود که پس از مطالعه و یادگیری محتوای این فصل بتوانید .
1.انگیزش و انگیزه را تعریف کنید و آنها را با هم مقایسه نمایید.
۲. رویکردهای مختلف انگیزشی را تعریف کنید، ویژگیهای آنها را توضیح دهید، و آنها را با | هم مقایسه کنید.
٣. نظرية انگیزش پیشرفت را توضیح دهید.
۴. نتایج پژوهشهای مربوط به رابطه بین انگیزش و یادگیری را توضیح دهید.
۵. نظریه انگیزشی نسبت دادن را توضیح دهید.
6. جنبه های مختلف نسبت دادن را توضیح دهید.
۷. مفهوم درماندگی آموخته شده را توضیح دهید.
۸. فنون ایجاد انگیزش در یادگیرندگان را توضیح دهید.
بارها دانش آموزانی را دیدهایم که از لحاظ توانایی و استعداد یادگیری بسیار شبیه به هم هستند، اما در پیشرفت تحصیلی تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند. این تفاوتها نه تنها در یادگیری درسهای آموزشگاهی بلکه در سایر فعالیتهای غیر تحصیلی نیز به چشم میخورد. این جنبه از رفتار آدمی به حوزه انگیزش مربوط میشود. شناسایی مفهوم انگیزش و آگاهی از انگیزه های مختلف و تأثیر آنها بر فرایند یادگیری دانش آموزان و دانشجویان به معلم کمک میکند تا در طرح و اجرای برنامه های آموزشی خود روشهای بهتری را به کاربندد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643