پاورپوینت فصل هجدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث آموزش معلّم-محور آموزش مستقيم نوشته دکتر علی سیف ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل هجدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث آموزش معلّم-محور آموزش مستقيم نوشته دکتر علی سیف

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل هجدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین  مبحث آموزش معلّم-محور آموزش مستقيم نوشته دکتر علی سیف
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
28,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل هجدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث آموزش معلّم-محور آموزش مستقيم نوشته دکتر علی سیف

در قالب ppt و در 51 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
تعريف و ويژگي‏هاي آموزش مستقيم
مراحل اصلي آموزش مستقيم
اهداف آموزش مستقيم
انواع روش‏هاي آموزش مستقيم
نتايج پژوهش‏ها و نظرهاي موافق و مخالف مربوط به آموزش مستقيم
روش آموزش براي يادگيري در حد تسلط
مراحل آموزش براي يادگيري در حد تسلط
نتايج پژوهش‏ها و نظرهاي موافق درباره آموزش براي يادگيري در حد تسلط
روش‏هاي آموزش مستقيم مستقل از معلّم
روش‏هاي آموزش مستقيم مستقل از معلّم: آموزش برنامه‏اي
روش‏هاي آموزش مستقيم مستقل از معلّم: آموزش بر‏اساس کامپيوتر
روش‏هاي آموزش مستقيم مستقل از معلّم: آموزش بر‏خط
نتايج پژوهش‏ها و نظرهاي موافق مربوط به آموزش برنامه‏اي و آموزش براساس کامپيوتر

 

 

پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف

 

 

مراحل اصلي آموزش مستقيم
. بیان هدفهای یادگیری و جلب نظر دانش آموزان نسبت به آنها: به دانش آموزان بگویید که چه چیزی یاد خواهند گرفت و شما چه عملکردی از آنان انتظار دارید. با گفتن اینکه درش آنان جالب، مهم، یا شخصا به دردشان می‌خورد در آنان نسبت به درس علاقه ایجاد کنید.
۲. مرور پیش نیازها: آنچه را که دانش آموزان قبلا خواندهاند و برای یادگیری درس تازه ضروری است مرور کنید.
۳. ارائه مطالب جدید: موضوع تازه را تدریس کنید، اطلاعات لازم را در اختیار دانش آموزان بگذارید، مثالهای ضروری را ارائه دهید، مفاهیم را توضیح دهید، و سایر کارهایی را که لازم می‌دانید انجام دهید.
۴. استفاده از تدابیر وارسی یادگیری: سؤال طرح کنید و با دریافت پاسخ از دانش آموزان به اشکالات یادگیری آنان پی ببرید و کج فهمی هایشان را اصلاح کنید.

۵. دادن تمرین مستقل: به دانش آموزان فرصت تمرین مهارتهای تازه و استفاده از اطلاعات آموخته شده را بدهید.
۶. سنجش عملکرد و دادن بازخورد: تکالیف دانش آموزان را وارسی کنید و امتحانات مختصر به عمل آورید. به پاسخهای درست بازخورد بدهید و پاسخهای غلط را دوباره آموزش بدهید.
۷. دادن تمرین با فاصله و مرور کردن: درباره درس تازه به دانش آموزان تکلیف بدهید تا آنها به تمرین با فاصله بپردازند. در درسهای بعدی، مطالب درسهای قبلی را مرور کنید و فرصت تمرین دوباره را به دانش آموزان بدهید تا امکان یادآوری آنچه را که قبلا خوانده اند برایشان فراهم آید و بتوانند آموخته های خود را در موقعیتهای متفاوت با موقعیت یادگیری به کار بندند.

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643