پاورپوینت فصل هشتم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث نظریه های یادگیری سازنده گرایی نوشته دکتر علی سیف
در قالب ppt و در 30 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
سازنده گرایی
مقایسه سازنده گرایی با خبرپردازی و رفتارگرایی
سازنده گرایی روانشناختی یا درون زاد
دانل، ریو، و اسمیت سازنده گرایی درون زاد را به گونه زیر تعریف کرده اند:
ویژگیهای این آموزش
سازنده گرایی برون زاد
سازنده گرایی اجتماعی یا دیالکتیکی
سازنده گرایی رادیکال
شناخت موقعیتی در مقابل شناخت کلی
کاربردهای آموزشی نظریه های سازنده گرایی
رهنمود ویژه کاربردهای نظریه های سازندگی یادگیری
پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف
مقایسه سازنده گرایی با خبرپردازی و رفتارگرایی
فرضهای مهم دیدگاه خبرپردازی؛یکی از آن فرضها این است که یادگیری را میتوان به عنوان ایجاد تغییر در ساختارهای درونی (مثلا حافظه دراز مدت) به عنوان انعکاس تغییرات جهان بیرون که نشان دهنده واقعیت است تصور کرد.
دومین فرض یا ویژگی خبرپردازی این است که برای یادگیری و دانش تعدادی اصول کلی وجود دارند که در موقعیتهای متفاوت و در رابطه با یادگیرندگان مختلف میتوان آنها را درست تصور کرد، و وظیفه پژوهشگر و نظریه پرداز کشف و شناسایی آن اصول است.
در مقابل مهم ترین ویژگی یا فرض سازنده گرایی مسلط این است که هیچ دانشی مطلق نیست، بلکه همه دانشها ساختنی و لذا نسبی اند
دومین ویژگی مهم سازنده گرایی این است که یادگیری فقط در یک متن یا زمینه معین رخ میدهد.
افزون بر آن، بین رویکرد سازنده گرایی و رویکرد رفتارگرایی اختلافهای جدی تری وجود دارند. این اختلافها عمدتا در فلسفه های زیربنای آنها نهفته اند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643