پاورپوینت فصل هشتم 8 ( سرمایه گذاری در انتقال ) کتاب مبانی اقتصاد ی سیستم قدرت تالیف کرشن ترجمه دکترحسن منصف ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل هشتم 8 ( سرمایه گذاری در انتقال ) کتاب مبانی اقتصاد ی سیستم قدرت تالیف کرشن ترجمه دکترحسن منصف

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل هشتم 8 ( سرمایه گذاری در انتقال  ) کتاب مبانی اقتصاد ی سیستم قدرت تالیف کرشن ترجمه دکترحسن منصف
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
39,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل هشتم 8 ( سرمایه گذاری در انتقال ) کتاب مبانی اقتصاد ی سیستم قدرت تالیف کرشن ترجمه دکترحسن منصف

در قالب ppt و در 91 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

2-8- مقدمه
۲-۸ طبیعت تجارت انتقال
3-8- توسعه هزینه محور انتقال
۱-۳-۸ تعیین سطح سرمایه گذاری در ظرفیت انتقال
۲-۳-۸ تخصیص هزینه های انتقال
4-8- توسعه ارزش محور انتقال
٨-٤-١- تعيين ارزش انتقال
8-4-2- تابع تقاضای انتقال
٨-٤-٣ تابع عرضه انتقال
٨-٤-٤ ظرفيت بهينه انتقال
٨-٤-٥- تعادل هزینه قبود و هزینه سرمایه گذاریها
٨-٤-٦ اثر نوسانات بار
٨-٤- بازیافت درآمد برای ظرفیت انتقال زیر بهینه
٨-٤-٨ اثر صرفه مقیاس
4-9- یک مثال سه باسه
4-۱۰ مفهوم شبکه مرجع
٤-١١ تعميم

 


۱-۸ مقدمه
در فصل ٦، تاثیر شبکه انتقال موجود بر بازارهای برق را بررسی کردیم توسعه این شبکه انتقال از طریق ساختن خطوط جدید با ارتقای تجهیزات موجود میزان توان قابل مبادله به طور ایمن و تعداد مولدها و مصرف کنندگان شرکت کننده در بازار را افزایش میدهد لذا توسعه شبکه انتقال رقابتی بودن بازار را افزایش میدهد از سوی دیگر سرمایه گذاری در تجهیزات جدید انتقال هزینه بر است و لذا فقط در شرایطی باید انجام شود که توجیه اقتصادی داشته باشد. به منظور ارائه حداکثر رفاه اقتصادی به ،اجتماع صنعت تامین برق باید روند توسعه بلندمدت را در کمترین هزینه اتحاد کند. این امر مستلزم روشی هماهنگ در بهینه سازی بهره برداری و توسعه تولید و انتقال است. بهینه سازی مجرای شبکه انتقال و منابع تولید به احتمال قریب به یقین هدف مذکور را برآورده نمی‌سازد. قبل از آغاز رقابت شرکتهای برق یکپارچه عمودی برای اطمینان از هماهنگی کافی، ضروری به نظر می‌رسیدند.
به همراه دلایلی دیگر رقابت در عرضه برق شروع شد تا به نگرانیهای فزاینده درباره عدم کارایی بهره برداری ها و سرمایه گذاری های انجام شده پاسخ گوید یکی از پیامدهای مقررات زدایی جداسازی تولید از انتقال بوده است در واقع این جداسازی همواره برای نیل به دسترسی باز و بدون تبعیض به بازار انرژی لازم شمرده شده است. در چنین محیطی قیمت گذاری انتقال کلید دست یابی به بهره برداری کارا و توسعه کل سیستم با کمترین هزینه است.

سرمایه گذاری تولید و انتقال که در حال حاضر به صورت نهادهایی مجزا بهره برداری میشوند از اکثر کارهای اولیه که درباره قیمت گذاری شبکه انتقال انجام شد بر بازده عملیاتی کوتاه مدت و مدیریت تراکم انتقال متمرکز شده بود هم اکنون بسته به مکان قیمت گذاری مبتنی بر هزینه حدی کوتاه مدت (SRMC) روشی جا افتاده در تخصیص منابع محدود شبکه است. قیمت های حدی طریق سازوکارهای کارآمد قیمت گذاری در شبکه دست یافتنی است.
محلی، محاسبه شده از طریق یک توزیع امنیت مقید بار مبتنی بر پیشنهاد قیمت و ترکیب آن با حقوق مالي انتقال (FTR). در چندین بازار برق بزرگ با موفقیت پیاده سازی شده است. به تازگی بحثها به سوی ضرورت تجدید ساختار در چارچوب سرمایه گذاری در شبکه انتقال معطوف گشته است این تجدید ساختار میتواند در دو جهت - احتمالاً مکمل - صورت پذیرد سرمایه گذاری تجاری انتقال و سرمایه گذاری در انتقال مبتنی بر انگیزه های نظارتی (تنظیمی) رهیافت نخست از این دیدگاه سرچشمه میگیرد که نیروهای بازار کلید سرمایه گذاری و توسعه شبکه انتقال هستند نقش اساسی هر گونه تجارت در بخش حمل و نقل این است که محصولی را در یک مکان با قیمت کم بخرد و در مکانی دیگر با قیمتی بیشتر بفروشد حمل و نقل در صورتی تجارتی مناسب است که تفاضل قیمت در دو بازار از هزینه حمل محصول، بیشتر باشد. اساساً. همین منطق میتواند در انتقال برق به کار گرفته شود. اگرچه قیمتهای حدی محلی به همراه FTRها چارچوبی مفهومی برای سرمایه گذاری تجاری انتقال فراهم می‌کنند، هنوز باید بر مشکلات عملی و نظری متعددی فائق آمد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643