پاورپوینت فصل هشتم 8 (شناخت فراشناخت و حافظه در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و.. ,

menuordersearch
academixfile.ir

توضیحات

پاورپوینت فصل هشتم 8 (شناخت فراشناخت و حافظه در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و.. در قالب ppt و در 55 اسلاید و قابل ویرایش

 


فهرست مطالب
چگونه میتوانیم یادگیری و حافظه را توصیف کنیم؟
نظريه پردازش اطلاعات
حافظه کوتاه مدت
حافظه کاری
حافظه بلند مدت
کنترل اجرایی یا فرایندهای فراشناختی
انگیزه
درباره یادگیری و حافظه دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری چه میدانیم؟
سبک های یادگیری
سبکهای شناختی
ناوابسته به متن در برابر وابسته به متن
تأملی در برابر تکانشی
اختلال های یادگیری
توانایی های حافظه
حافظه کوتاه مدت
حافظه کاری
توانایی های فراشناختی با کنترل اجرایی
منبع کنترل بیرونی
استادهای منفی درماندگی آموخته شده
چگونه میتوان به نیازهای یادگیری حافظه و انگیزش توجه کرد؟
خودآموزی
خود نظارتی بر عملکرد تحصیلی
خود مختاری
راهبردهای یادیاری
آموزش استادی
راهبردهای شناختی
امتحان دهی
راهبردهای محتوای درسی
تمرینهای آموزشی کلی برای فعال کردن یادگیری و حافظه
خلاصه
تأمل روی موردها
تمرکز بر توجه حافظه و شناخت

 

 

 

میدانم که نمی‌توانم در جبر موفق شوم چون خیلی چیزها دارد که باید یاد گرفت. حتی همین حالا بعضی وقت ها در ریاضی احساس یأس میکنم زیرا هیچ راهی وجود ندارد که بتوانم تمام قضایا و نحوه حل مسایل را به یاد بیاورم هیچ فرقی نمی‌کند که مطالعه بکنم یا نه.
شانون
هدف اصلی اکثر والدین و معلمان کمک به کودکان است تا فراگیرانی خود تنظیم بشوند. فراگیران خود تنظیم کسانی هستند که
در یادگیری ابتکار عمل و استقلال نشان میدهند انگیزه ی آنها برای یادگیری به وضوح در تلاش متعهدانه شان در یادگیری نمایان است مهمتر اینکه این تلاش علی رغم شکستها و موانعی که در تکمیل تکالیف وجود دارد مداوم و تزلزل ناپذیر است. توجه و جدیت آنها در یادگیری نشان دهنده اشتیاق در دستیابی به موفقیت تحصیلی .است با تکمیل موفقیت آمیز تکالیف این فراگیران تقویت لازم تشویق) را به خودشان می‌رسانند و از طریق اسنادهای مناسب موفقیت دستیابی به اهداف تحصیلی، خودکارآمدی را در خود افزایش میدهند و ونگ، ۱۹۹۶، صفحه (۱۲۰)
بدین ترتیب خود تنظیمی شامل ابعاد متعددی از جمله شناخت فراشناخت ۲ و انگیزش است. در این فصل به توضیح نظریه پردازش اطلاعات که شامل وجود این مؤلفه ها در حافظه و یادگیری مشکلات دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری در این حوزه ها و راهبردهای آموزشی که در رفع چالشهای پیش روی این دانش آموزان موفق بوده اند پرداخته خواهد شد فصل ۹ در ارتباط با توجه خواهد بود.
چگونه میتوانیم یادگیری و حافظه را توصیف کنیم؟
یادگیری و حافظه شامل شناخت توانایی اندیشیدن فراشناخت توانایی اندیشیدن درباره اندیشه). توجه توانایی تمرکز کردن) و انگیزش تمایل به پرداختن به سه مورد بالا است. این چهار مؤلفه از بسیاری جهات به هم وابسته هستند: شخصی که در یک حوزه مشکل داشته باشد، احتمالاً در یک یا چند حوزه دیگر نیز مشکل خواهد داشت افزون بر این روشهای آموزشی که برای هر یک از این چهار حوزه تدوین شده تا حدود زیادی شبیه یکدیگرند ضروری است نحوه تعامل این مؤلفه ها که موجب رخ دادن یادگیری میشود شناخته شود.


نظریه پردازش اطلاعات
یادگیری و حافظه مقوله هایی پیچیده هستند و نظریه های زیادی درباره آنها وجود دارد یکی از نظریه های غالب امروزی نظریه پردازش اطلاعات ۴ اسلاوین (۲۰۰۳) است که به توصیف چندین مؤلفه در نظام یادگیری یا حافظه میپردازد باید توجه داشت که کار این مؤلفه ها با یکدیگر هماهنگ است و موجودیت جداگانه یا مجزایی در مغز ندارد بر اساس این نظریه اطلاعات جدید از یکی از حواس مانند چشمها گوشها وارد ثبت حسی اگر هیچ اتفاقی روی این اطلاعات نیافتد از بین می‌روند. اگر به آنها توجه شود به حافظه کوتاه مدت منتقل می.شوند به عنوان مثال، دانش آموزی ممکن است هنگامی که صدای تراشیدن مدادی به گوش میرسد عطر دختری که در کنارش نشسته به مشامش میرسد و سختی صندلی که روی آن نشسته را احساس میکند به صحبتهای معلم توجه بکند یا نه. در هر صورت معلم امیدوار است اطلاعات اندکی که میدهد به حافظه کوتاه مدت دانش آموزان منتقل شود ثبت حسی قبل از اینکه اطلاعات را منتقل کند یا از دست بدهد آنها را برای کسری از ثانیه نگه میدارد


حافظه کوتاه مدت
ابتدا اطلاعات به حافظه کوتاه مدت منتقل می.شوند. این حافظه اطلاعات را قبل از اینکه از بین بروند یا جهت پردازش به حافظه کاری بروند مدت کوتاهی نگه میدارد حافظه کوتاه مدت در واقع یک مخزن نگهدارنده است که در آن اطلاعات تکرار میشوند اما پردازش نمی‌شوند. ظرفیت حافظه کوتاه مدت را میتوان با درخواست از فرد برای تکرار مجموعه ای از اعداد یا حروفی که در هر بار بیشتر می‌شوند (مانند ۱ ۳ ۱۵ ۳ (۵ (۷) ارزیابی کرد حافظه کوتاه مدت اطلاعات را جهت پردازش طبقه بندی و سپس آنها را از ثبت گر حسی خارج میکند

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643