پاورپوینت فصل هشتم 8 (فاشیسم در قدرت: رام کردن پرولتاریا ) کتاب فاشیسم و بنگاه های کلان اقتصادی دانیل گرن ترجمه دکتر رضا اسپیلی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل هشتم 8 (فاشیسم در قدرت: رام کردن پرولتاریا ) کتاب فاشیسم و بنگاه های کلان اقتصادی دانیل گرن ترجمه دکتر رضا اسپیلی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل هشتم 8 (فاشیسم در قدرت: رام کردن پرولتاریا ) کتاب فاشیسم و بنگاه های کلان اقتصادی دانیل گرن ترجمه دکتر رضا اسپیلی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
25,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل هشتم 8 (فاشیسم در قدرت: رام کردن پرولتاریا ) کتاب فاشیسم و بنگاه های کلان اقتصادی دانیل گرن ترجمه دکتر رضا اسپیلی

در قالب ppt و در 25 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

توضیحات::


صاحبان صنایع به اهدافشان رسیدند سرانجام آن دولت قدرتمندی» را که می‌خواستند به فرمان آوردند دولت فاشیستی از طریق شماری اقدامات اقتصادی و اجتماعی سعی در مهار کمبود سود آنان و رونق کسب و کارشان داشت. این عمل ابتدا و ضرورتا در برابر طبقه ی کارگر برنامه ریزی شد. دولت فاشیستی با خلق شرایطی که اجازه ی پایین آوردن دستمزدها را میداد شروع کرد. این به معنی نابودی اتحادیه های کارگری پایان اعتراض کارگران در کارخانه ها برچیدن حق اعتصاب، لغو قراردادهای اتحادیه ای و ایجاد دوباره ی نقش مطلق گرای کارفرمایان در حرفه شان بود.
اما این تنها بخش نخست برنامه بود افزون بر آن باید از تشکیل گروه های مستقل کارگری در آینده جلوگیری میشد. از این رو دولت فاشیستی تمام اقتدارش را در خدمت به کارفرمایان به کار بست کارگران را در سازمانهایی چپاند که میتوانست با مسئولانی که از بالا منصوب میشدند کنترل شان کند - سازمانهایی که اعضایش هیچ کنترلی بر آنها نداشتند و با لطایف الحیل خود را نماینده ی کارگران مینامیدند.
دولت هرگونه تلاشی برای سامان دادن به اعتصاب را به شدت مجازات می‌کرد؛ دعوا با رییس به منزله ی شورش علیه دولت بود و برای مهار کردن درگیریهای کارگری «حکمیت» اجباری را به اجرا گذارد که یعنی خواست کارفرما همان تصمیم حکمیت است و هر کس با این تصمیمات مخالفت کند دشمن دولت به شمار میآید سرانجام با سوء استفاده از قدرت خود، تصویب کرد که کارگران باید به هر دستمزدی که از طرف صاحبان صنایع پرداخت شود راضی باشند و نپذیرفتن آن سرپیچی از دولت تلقی می‌شود.

در ایتالیا
قابل توجه است که نابودی اتحادیههای کارگری در ایتالیا پیش از به دست گرفتن قدرت توسط فاشیسم شروع شد که لازم میسازد تا برخی مراحل را مروری دوباره کنیم. فاشیسم ابتدا به اتحادیه های کشاورزی به عنوان آسیب پذیرترین بخش، حمله برد. اداره های «انجمن سرخ و تعاونیهای کارگران کشاورزی را ویران کرد و رهبران کارگری مسئول این سازمانها را به قتل رساند. همزمان با پشتیبانی زمین داران بزرگ اتحادیه های فاشیستی تشکیل شدند.
موسولینی بعدها پرسید: «این اتحادیه های فاشیستی چگونه زاده شدند؟ و پاسخ داد: «تاریخ تولد: ۱۹۲۱ مکان تولد دره ی پـود علت فتح و ویران سازی در انقلابی» همه گونه ابزار فشار برای اجبار کارگران به نام نویسی در اتحادیه های فاشیستی به کار رفت زمین داران تنها به کارگرانی کار می‌دادند و فقط با کشاورزان مضاربه کاری قرارداد میبستند که عضو این اتحادیه ها باشند؛ بانک ها تنها به کشاورزانی وام میدادند که عضو سازمانهای فاشیستی باشند. بی کاران فاشیست در حالی که با اسکوادرا»
اسکورت می‌شدند از دوردستها آمدند، همین که به این نواحی رسیدند، زمینداران محلی اداره های کاری اتحادیه ای را نادیده گرفته و قراردادهای اتحادیه ای را بدون ترس اعتصاب پاره کردند چراکه این بی کاران مهاجر... آنجا بودند تا به جای کارگران محلی کار کنند. به این ترتیب، اتحادیه های سرخ» در هم خرد شدند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643