پاورپوینت فصل هشتم 8 کتاب مدیریت اسلامی(مدیریت در فرمان علی « ع » به مالک اشتر )مولف مسعود احمدی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل هشتم 8 کتاب مدیریت اسلامی(مدیریت در فرمان علی « ع » به مالک اشتر )مولف مسعود احمدی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل هشتم 8 کتاب مدیریت اسلامی(مدیریت در فرمان علی « ع » به مالک اشتر  )مولف مسعود احمدی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
26,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل هشتم 8 کتاب مدیریت اسلامی(مدیریت در فرمان علی « ع » به مالک اشتر )مولف مسعود احمدی

در قالب ppt و در 25 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

قسمتی از متن فایل::

مقدمه

فرمان معروف حضرت علی « ع » به « مالک اشتر نخعی » یکی از مهم ترین «منشور» در طول تاریخ بشریت است که حاوی نکات فراوان و سراسر پند و عبرت، درس و آموزش برای همه مدیران است. کلمه به کلمهی این فرمان دارای آن چنان معنا و مفهومی است که به آسانی قابل تفسیر و تبیین در قالب چند سطر یا جمله نیست. « امر و نهی ها » و یا « بایدها و نبایدها » که در این حکم الهی وجود دارد می‌تواند سرلوحه کار و راهنمای خوبی برای همهی « مدیران » باشد. ایـن مـوارد و نکات، نه تنها برای « مدیران اسلامی »، بلکه برای تمامی مدیرانی که در جوامع مختلف با انسان ها سروکار دارند می‌تواند، نقش مفید و ارزنده ای را ایفا نماید.

حرکت در راه دین و بندگی خدا : ما به « اشتر » می‌گوییم از خدا بترسد و در طاعت و بندگیش بکوشد و واجبات و اوامری را که پروردگار در کتابش یادآوری فرموده - و بر او فرض است ـ به جای آورد. همان وظایف ودستوراتی که هیچ کس به نیکبختی و رستگاری نرسید، مگر آن که در اجرای آنها کوشید و کسی طعم تلخ مصیبت و بدبختی را نچشید، جز این که‌ آنها را انکار نمود و نافرمانی در پیش گرفت. فرماندار « مصر » موظف است خدا را با همه ی دل و دست و جـان بـاری کند. زیرا آفریدگاری که برتر و بزرگ ترین است، عهد کرده که یاری کننـدهی دین خود را حمایت و کمک کند و کسی که او را بزرگ و ارجمند دارد، خداوند او را عزیز و گرامی خواهد داشت.

ناظر بودن مردم بر رفتار و کردار مدیران : بدان ای « مالک »، من تو را به شهرهایی فرستادم که پیش از تو در آن دیارها فرمانداران دادگر و یا بیدادگر حکمرانی می‌کرده اند. همان گونه که تو به کار حکمرانان پیش از خود توجه داری و در کار آنان مطالعه می‌کنی، مردم نیز در کار تو نظر می‌کنند و درباره ی تو همان سخنی را خواهند گفت که تو در مورد آنان می‌گویی. اما چون نیکوکاران را از سخنانی که خداوند به زبانشان جاری می‌فرماید می‌توان شناخت، پس باید بهترین اندوخته ی تو، رفتار و کردار خداپسندانه و شایسته ات باشد و نیز باید بر تمایلات هوس آلود خود مقتدر و مسلط باشی. خویشتن را از آنچه برایت روا و حلال نیست، سخت به دور دار، چون نفس را از آنچه نارواست به دور داشتن، کمال عدل و انصاف است بر آن، در آنچه که برایش مطلوب یا نامطلوب است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643