پاورپوینت فصل هفتم کتاب رفتار مصرف‌کننده (لئون شیفمن و لزلی کانوک)بحث یادگیری مصرف کننده ,

menuordersearch
academixfile.ir

توضیحات

پاورپوینت فصل هفتم کتاب رفتار مصرف‌کننده (لئون شیفمن و لزلی کانوک)بحث یادگیری مصرف کننده

در قالب ppt ودر 74 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
عناصری از یادگیری
مولفه های یادگیری مصرف کننده
انگیزش نشانه ها
پاسخ
تقویت
نظریه های یادگیری رفتاری
شرطی سازی کلاسیک
یادگیری شناختی رابطه ای
کاربردهای استراتژیک شرطی سازی کلاسیک
تعمیم محرک
نام گذاری خانوادگی محصولات
موضع یابی
تمایز محصول
شرطی سازی کلاسیک و رفتار مصرف کننده
شرطی سازی ابزاری
تقویت رفتار
خاموشی و فراموشی
کاربردهای استراتژیک شرطی سازی ابزاری
زمان بندی تقویت:
یادگیری انبوه در برابر یادگیری توزیع شده
مدل سازی یا یادگیری مشاهده ای
نظریه یادگیری شناختی
پردازش اطلاعات
ذخیره نگهداری و بازیابی اطلاعات
مخزن حسی
مخزن کوتاه مدت
مخزن بلند مدت
مرور ذهنی و رمز گذاری
پردازش محدوده و گسترده اطلاعات
نظریه درگیری
نظریه یادگیری و استراتژی رسانه ای
کاربردهای درگیری در بازاریابی
شاخص های یادگیری مصرف کننده
معیارهای تشخیص و یادآوری
پاسخ های شناختی به تبلیغات
شاخص های سنجش نگرش و رفتار وفادارانه نسبت به نام تجاری
ارزش نام و نشان
اخلاقیات و یادگیری مصرف کننده

 

 

در صورتی که پاوپوینت تمام فصول کتاب را می‌خواهید کلیک فرمایید

 

 

فصل هفتم: یادگیری مصرف کننده
در طول سالیان متمادی مصرف کنندگان در معرض تبلیغات تکراری و یادآوری کننده نام های تجاری موفق قرار گرفته اند و امروزه به راحتی قادر به یادآوری این محصولات و منافع آنها به هنگام خرید هستند. زمانی که محصولات جدید با نامهای تجاری معروف وارد بازار می،شوند، مصرف کنندگان بلافاصله آنها را به نامهای تجاری محبوب ربط داده و علاقه مند به مصرف آزمایشی آنها می‌شوند و درصورتی که این محصولات جدید به خوبی عمل نمایند مصرف کنندگان بار دیگر پاداش انتخاب خود را می‌گیرند و مصرف آنها را به عنوان یک مشتری وفادار ادامه می‌دهند .
عناصری از یادگیری (1 تکرار پیام های تبلیغاتی مرتبط با نامهای تجاری و منافع آنها (2) پاداش خرید به مشتریان از طریق فروش محصولاتی که عملکرد عالی دارند (3 واداشتن مصرف کننده به ربط دادن محصولات مختلفی که با یک نام تجاری عرضه میشوند (4 ایجاد وفاداری به نام تجاری.
دلیل علاقه مندی بازاریابان به نحوه یادگیری افراد، علاقه شدید آنها به آموزش مصرف کنندگان درباره محصولات ویژگی های محصولات و منافع بالقوه آنها، محل خرید، نحوه استفاده و نگهداری و حتى نحوه دور ریختن آنها
است
.

استراتژیهای بازاریابی بصورت مستقیم از طریق (تبلیغات) و غیر مستقیم از طریق ظاهر محصول، بسته بندی قیمت و کانالهای توزیع بر ارتباط با مصرف کننده متکی هستند.
علی رغم اینکه یادگیری در سرتاسر زندگی وجود دارد هیچ نظریه واحد جهان شمولی درباره نحوه یادگیری مردم وجود ندارد بلکه دو مکتب اصلی در ارتباط با فرایند یادگیری وجود دارد (1) نظریه های رفتاری (2) نظریه های شناختی

مولفه های یادگیری مصرف کننده
از دیدگاه بازاریابی، یادگیری مصرف کننده عبارت است از فرایندی که از طریق آن به دانش خرید و مصرف می‌یابند و از آن در رفتارهای مرتبط با خرید و مصرف آینده استفاده می‌کنند
اگرچه برخی از یادگیریها تعمدی است بیشتر آنها جنبه اتفاقی دارند و عناصر اصلی که به ما درفهم یادگیری کمک می‌کنند عبارتند از انگیزش، نشانه ها محرکها، پاسخ و تقویت

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643