پاورپوینت فصل هفتم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث نظریه‌‌‌‌های یادگیری شناختی خبرپردازی نظام یاد نوشته دکتر علی سیف ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل هفتم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث نظریه‌‌‌‌های یادگیری شناختی خبرپردازی نظام یاد نوشته دکتر علی سیف

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل هفتم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث نظریه‌‌‌‌های یادگیری شناختی خبرپردازی نظام یاد نوشته دکتر علی سیف
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل هفتم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث نظریه‌‌‌‌های یادگیری شناختی خبرپردازی نظام یاد نوشته دکتر علی سیف

در قالب ppt , و در 35 اسلاید و قابل ویرایش

 

فهرست مطالب

نظریه سه مرحله ای خبرپردازی
ثبت حسی
مفاهیم ثبت حسی
حافظه کوتاه مدت یا حافظه فعال
تقطيع
حافظه درازمدت
اقسام حافظه دراز مدت
حافظه معنایی
دو نوع طرحواره کلی
حافظه رویدادی
حافظه غربیانی یا حافظه روندی
اقسام دانش قابل ذخیره در حافظه دراز مدت
گنجایش و طول مدت نگهداری اطلاعات در حافظه دراز مدت
نظریه‌‌‌‌های تازه تر خبرپردازی
نظریه سطوح پردازش
نظریه رمز دوگانه
نظریه پردازش توزیع موازی
نظریه پیوندگرایی
یادآوری و فراموشی
علت حذف اطلاعات از ثبت حسی
علت فراموشی اطلاعات از حافظه کوتاه مدت
علت فراموشی اطلاعات از حافظه درازمدت
کاربرد‌‌‌‌های آموزشی نظریه خبر پردازی

 

 

پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف

 

 

معمولا اطلاعات از دو منبع مختلف وارد حافظه کوتاه مدت می‌شوند:
(۱)مخزن حسی،
و (۲)حافظه دراز مدت.
غالبا اطلاعات به طور همزمان از این دو مخزن وارد حافظه کوتاه مدت میشوند.
حافظه کوتاه مدت را می‌توان حافظه هشیار آدمی دانست، زیرا ما از تمام محتوای آن آگاهیم و هر یک از اطلاعات موجود در این حافظه را می‌توانیم به سادگی به یاد آوریم و بر اساس آن پاسخ بدهیم. هر گونه اطلاعی را که بخواهیم مورد استفاده قرار دهیم، ابتدا باید آن را به حافظه کوتاه مدت بفرستیم. یعنی اطلاعات موجود در حافظه دراز مدت نیز برای تبدیل به پاسخ باید ابتدا وارد حافظه کوتاه مدت بشوند. پس از آنکه اطلاعات از حافظه حسی و حافظه دراز مدت وارد حافظه کوتاه مدت یا حافظه فعال ما شدند از وجودشان آگاه می‌شویم

حافظه کوتاه مدت را حافظه فعال نیز می‌نامند زیرا این حافظه با اطلاعاتی که در ذهن به طور فعال وجود دارند و در حال فعالیت برای انتقال به حافظه دراز مدت هستند سروکار دارد. اصطلاح حافظه فعال بر این نکته تأکید می‌کند که مهم ترین جنبه حافظه کوتاه مدت طول مدت آن نیست، بلکه فعال بودن آن است
حافظه کوتاه مدت بیشتر به صورت یک تدبیر ذهنی برای رفع نیاز‌‌‌‌های آنی عمل می‌کند و مهم ترین فایده اش این است که به ما امکان میدهد تا اطلاعات را برای مدتی که نیاز داریم در ذهن نگه داریم. به همین سبب، طول مدت نگهداری مطالب در حافظه کوتاه مدت بسیار کوتاه است.
در هر لحظه اطلاعات زیادی به حافظه کوتاه مدت وارد و اطلاعات زیادی از آن خارج می‌شوند. فراموش شدن سریع اطلاعات از حافظه کوتاه مدت بسیار مفید است. بدون این فراموشی، ذهن با انبوهی از اطلاعات غیر ضروری انباشته می‌شد. ما به تمامی اطلاعاتی که وارد حافظه کوتاه مدت مان می‌شوند نیاز نداریم.
ویژگی مهم دیگر حافظه کوتاه مدت گنجایش اندک آن است. پژوهشگران یادگیری گنجایش این حافظه را برای بزرگسالان ۷ - + ۲ ماده اطلاعاتی برآورد کرده اند.

 

 

تصاویر اسلایدها

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه‌‌‌‌های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز، بخش : مرکزی، روستا: سرا، روستا: مرخز، محله: مرخز، خیابان (ورودی اصلی)، کوچه ((حسین محمدی))، پلاک: 0.0، طبقه: همکف،
تلفن: 08736337275
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643