پاورپوینت فصل هفتم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث نظریه های یادگیری شناختی خبرپردازی نظام یاد نوشته دکتر علی سیف
در قالب ppt , و در 51 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
شناختی خبر پردازی: نظام یاد
نظریه سه مرحله ای خبر پردازی
ثبت حسی
حافظه کوتاه مدت یا حافظه فعال
حافظه دراز مدت
رویکرد اجتماعی- فرهنگی رویکرد انتظار ضرب در ارزش
نظریه برانگیختگی
نظریه انگیزش پیشرفت
نظریه انگیزشی نسبت دادن
درماندگی آموخته شده
کاربردهای آموزشی نظریه انگیزشی
نسبت دادن
نتایج پژوهشهای مربوط به رابطه بین انگیزش و یادگیری
فنون ایجاد انگیزش در یادگیرندگان
خلاصه فصل
پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف
ما در فصل پیش سه نظریه مهم یادگیری شناختی را توضیح دادیم؛ در این فصل نیز چند نظریه معروف دیگر را که به نظریه های خبرپردازی پردازش اطلاعات شهرت یافته اند توضیح میدهیم. یکی از ویژگیهای مهم این نظریه ها آن است که علاوه بر یادگیری یادداری و فراموشی را نیز توضیح میدهند در حقیقت این نظریه ها بر قسمت نسبتاً پایدار تعریف یادگیری تأکید به یاد دارید که در فصل اول یادگیری را به صورت فرایند ایجاد تغییرات نسبتاً پایدار در توان رفتاری بر اثر تجربه تعریف کردیم.) وجه اشتراک همه نظریه های خبر پردازی این است که از پیشرفتهای حاصل در (تکنولوژی) اطلاعات و رایانه (کامپیوتر) سر برآورده اند (شانک (۲۰۰۰). این نظریه ها عموماً نحوه توجه انسان به محیط به رمز درآوردن اطلاعات و ربط دادن آنها با اطلاعات موجود در حافظه ذخیره سازی اطلاعات در حافظه و بازیابی اطلاعات از حافظه را به هنگام نیاز مورد بحث قرار میدهند. مایر (۱۹۹۶) در رابطه با نظریه های خبر پردازی گفته است انسانها پردازشگران اطلاعات اند ذهن یک نظام پردازش اطلاعات است. شناخت یک رشته فرایند ذهنی است. یادگیری کسب یا فراگیری بازنماییهای ذهنی است (ص ۱۵۴). گفتیم که نظریه های خبر پردازی متنوع اند. ما در این فصل معروف ترین آنها را توضیح میدهیم
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643