پاورپوینت فصل هفدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث آموزش معلّم-محورآموزش به کمک سخنرانی نوشته دکتر علی سیف ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل هفدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث آموزش معلّم-محورآموزش به کمک سخنرانی نوشته دکتر علی سیف

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل هفدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین  مبحث آموزش معلّم-محورآموزش به کمک سخنرانی نوشته دکتر علی سیف
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
28,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل هفدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث آموزش معلّم-محورآموزش به کمک سخنرانی نوشته دکتر علی سیف

در قالب ppt , و در 46 اسلاید و قابل ویرایش

 

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف آموزش معلّم-محور
آموزش به کمک سخنرانی
تعریف روش سخنرانی
پیشینه روش سخنرانی
فنون آموزش با روش سخنرانی
عناصر توضیح در روش سخنرانی
فنون آموزش با روش سخنرانی
ابعاد شور و شوق معلّم
مقایسه ویژگی‏های معلّمان با شور و شوق و بدون شور و شوق
طبقه‏بندي تکاليف
رهنمودهايي براي آموزش اثربخش با روش سخنراني
نتايج پژوهش‏ها و نظرهاي موافق و مخالف مربوط به آموزش به کمک سخنراني
موارد استفاده روش سخنراني
خلاصه فصل

 

 

پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف

 

تعریف روش سخنرانی
روش آموزش (تدریس) به کمک سخنرانی به آن دسته از فعالیتهای کلاسی معلم گفته می‌شود که برای گروه انجام می‌گیرد و عمدتا جنبه کلامی دارد. بنا به تعریف، سخنرانی عبارت است از ارائه دانش و اطلاعات توسط معلم به گروه یادگیرندگان.
در روش سخنرانی، معلم محتوای درس را سازمان می‌دهد و در اختیار دانش آموزان با دانشجویان می‌گذارد و می‌کوشد تا آنان را نسبت به یادگیری برانگیزاند. از آنجا که سهم عمده این روش آموزشی را فعالیتهای کلامی معلم تشکیل میدهند به آن روش سخنرانی می‌گوییم.
نام دیگر سخنرانی ارائه نمودن است. به روش سخنرانی یا ارائه نامهای دیگر تدریس نمایشی و یادگیری دریافتی نیز داده شده، زیرا در این روش معلم به نمایش دادن موضوعها می‌پردازد و دانش آموزان آنها را دریافت می‌کنند. نمایش می‌تواند به گفتن کمک کند. بنابراین، معلمان غالب گفتار خود را با نمایش همراه می‌کنند.

فنون آموزش با روش سخنرانی
. بیان هدفهای آموزشی و آماده کردن یادگیرندگان
مانند هر روش آموزشی دیگر، در روش سخنرانی نیز بیان هدفهای آموزشی در آغاز هر درس ضروری است. بهتر است هنگام بیان هدفهای آموزشی درس خود و توضیح درباره آنها به یادگیرندگان کمک نمایید تا بین این هدفها، یعنی آنچه که در درس جدید خواهند آموخت، و آنچه در درسهای قبلی آموخته اند که با مطالب درس جدید در ارتباط است پیوند ایجاد نمایند. پس از آگاه ساختن یادگیرندگان از هدفهای درس، آنان را برای یادگیری آن هدفها آماده سازید. بهترین تدبیری که در جهت آماده سازی یادگیرندگان برای یادگیری مطالب درس تازه پیشنهاد شده مرور درسهای گذشته است. همچنین سعی کنید تا علاقه دانش آموزان را نسبت به درس تازه برانگیزانید.

 

 

 

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643