پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث طراحی آموزشی، هدفهای آموزشی، و آمادگی برای یادگیری نوشته دکتر علی سیف
در قالب ppt ودر 38 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
تعریف و اهمیت طراحی آموزشی
الگوهای طراحی آموزشی
طراحی آموزشی معلّم-محور: الگوی عمومی آموزشی
طراحی آموزشی یادگیرنده-محور براساس رویکرد سازندهگرایی
طراحی در سطوح مختلف
هدفهای آموزشی
هدفهای آموزشی: غایتهای پرورشی
هدفهای آموزشی: هدفهای دقیق آموزشی
هدفهای دقیق آموزشی: هدفهای آموزش رفتاری
روش تبدیل غایتهای کلی پرورشی به هدفهای دقیق آموزشی
هدفهای دقیق آموزشی: هدفهای آموزش شناختی
هدفهای نهایی، بینراه و ورودی
هدفهای فرآیندی و فرآوردهای
استانداردهای تحصیلی
انواع استانداردهای تحصیلی
مقایسه هدف با استاندارد
آمادهساختن یادگیرندگان برای آغازکردن یادگیری
رفع مشکلات کمبود پیشنیازها: سنجش آغازین
تعریف سنجش آغازین
اجرای سنجش آغازین
چگونگی استفاده از ارزشیابی آغازین
تعیین ویژگیهای ورودی عاطفی
رفع مشکل کمبود انگیزش برای یادگیری
پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف
الگوهای طراحی آموزشی
به طورکلی، میتوان الگوهای طراحی آموزشی را براساس نظریههای روانشناسی یادگیری و روانشناسی پرورشی به دو دسته تقسیم کرد:
دسته اول: بر این فرض استوارند که رفتارها، دانشها، و باورهای مشخصی وجود دارند که باید آموخته شوند، و راهبردها یا شرایط آموزشی متفاوتی موجودند که هریک برای بخشی از آن هدفها، دانشها، و باورها مناسبترند. هم نظریههای رفتاری و هم نظریههای شناختی برای این دسته از الگوها مثالهایی به دست دادهاند.
دسته دوم: برای سازمان دادن محیطهای آموزشی که دانش آموزان را به هنگام حل مسئله و دستیابی به فهمیدنهای خود حمایت کنند توصیه هایی به دست میدهند. این نوع الگوها معمولا به دیدگاههای سازنده گرایی مربوط به یادگیری کلاس درس - مانند یادگیری مبتنی بر مسئله- وابسته اند.
این دو نوع الگو را به ترتیب الگوی آموزش معلم محور و الگوی آموزش یادگیرنده- محور نیز نامیدهاند.
طراحی آموزشی یادگیرنده-محور براساس رویکرد سازندهگرایی
در طراحی آموزشی یا برنامه ریزی آموزشی سنتی یا معلم محور طراحی فعالیتهای آموزشی معلم و فعالیتهای یادگیری دانش آموزان عمدتا به عهده معلم است. در طراحی آموزشی یادگیرنده- محور یا مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی برنامه ریزی با طراحی وظیفه مشترک معلم و دانش آموزان و قابل مذاکره است. یعنی، معلم و دانش آموزان با همدیگر درباره هدفها، محتوا، فعالیتها، و رویکردها تصمیم میگیرند.
تفاوت دیگر بین طراحی آموزشی معلم محور و طراحی آموزشی یادگیرنده- محور این است که در طراحی نوع اول هدفهای آموزشی و یادگیری به طور دقیق مشخص میشوند، اما در طراحی وابسته به نظریههای سازنده گرایی با یادگیرنده محور هدفها بسیار کلی تر و اساسی ترند.
تصاویر اسلاید ها
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز، بخش : مرکزی، روستا: سرا، روستا: مرخز، محله: مرخز، خیابان (ورودی اصلی)، کوچه ((حسین محمدی))، پلاک: 0.0، طبقه: همکف،
تلفن: 08736337275
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643