پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث طراحی آموزشی، هدف‏‌‌‌‌های آموزشی، و آمادگی برای یادگیری نوشته دکتر علی سیف ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث طراحی آموزشی، هدف‏‌‌‌‌های آموزشی، و آمادگی برای یادگیری نوشته دکتر علی سیف

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین  مبحث طراحی آموزشی، هدف‏‌‌‌‌های آموزشی، و آمادگی برای یادگیری نوشته دکتر علی سیف
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث طراحی آموزشی، هدف‏‌‌‌‌های آموزشی، و آمادگی برای یادگیری نوشته دکتر علی سیف

در قالب ppt ودر 38 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

تعریف و اهمیت طراحی آموزشی
الگو‌‌‌‌های طراحی آموزشی
طراحی آموزشی معلّم-محور: الگوی عمومی آموزشی
طراحی آموزشی یادگیرنده-محور براساس رویکرد سازنده‏گرایی
طراحی در سطوح مختلف
هدف‏‌‌‌‌های آموزشی
هدف‏‌‌‌‌های آموزشی: غایت‏‌‌‌‌های پرورشی
هدف‏‌‌‌‌های آموزشی: هدف‏‌‌‌‌های دقیق آموزشی
هدف‏‌‌‌‌های دقیق آموزشی: هدف‏‌‌‌‌های آموزش رفتاری
روش تبدیل غایت‏‌‌‌‌های کلی پرورشی به هدف‏‌‌‌‌های دقیق آموزشی
هدف‏‌‌‌‌های دقیق آموزشی: هدف‏‌‌‌‌های آموزش شناختی
هدف‏‌‌‌‌های نهایی، بین‏راه و ورودی
هدف‏‌‌‌‌های فرآیندی و فرآورده‏ای
استاندارد‌‌‌‌های تحصیلی
انواع استاندارد‌‌‌‌های تحصیلی
مقایسه هدف با استاندارد
آماده‏ساختن یادگیرندگان برای آغازکردن یادگیری
رفع مشکلات کمبود پیش‏نیازها: سنجش آغازین
تعریف سنجش آغازین
اجرای سنجش آغازین
چگونگی استفاده از ارزشیابی آغازین
تعیین ویژگی‏‌‌‌‌های ورودی عاطفی
رفع مشکل کمبود انگیزش برای یادگیری

 

 

 

پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف


الگو‌‌‌‌های طراحی آموزشی
به طورکلی، می‏توان الگو‌‌‌‌های طراحی آموزشی را براساس نظریه‏‌‌‌‌های روانشناسی یادگیری و روانشناسی پرورشی به دو دسته تقسیم کرد:
دسته اول: بر این فرض استوارند که رفتارها، دانشها، و باور‌‌‌‌های مشخصی وجود دارند که باید آموخته شوند، و راهبردها یا شرایط آموزشی متفاوتی موجودند که هریک برای بخشی از آن هدفها، دانشها، و باورها مناسبترند. هم نظریه‌‌‌‌های رفتاری و هم نظریه‌‌‌‌های شناختی برای این دسته از الگوها مثالهایی به دست دادهاند.
دسته دوم: برای سازمان دادن محیط‌‌‌‌های آموزشی که دانش آموزان را به هنگام حل مسئله و دستیابی به فهمیدن‌‌‌‌های خود حمایت کنند توصیه هایی به دست می‌دهند. این نوع الگوها معمولا به دیدگاه‌‌‌‌های سازنده گرایی مربوط به یادگیری کلاس درس - مانند یادگیری مبتنی بر مسئله- وابسته اند.
این دو نوع الگو را به ترتیب الگوی آموزش معلم محور و الگوی آموزش یادگیرنده- محور نیز نامیدهاند.

 

طراحی آموزشی یادگیرنده-محور براساس رویکرد سازنده‏گرایی
در طراحی آموزشی یا برنامه ریزی آموزشی سنتی یا معلم محور طراحی فعالیت‌‌‌‌های آموزشی معلم و فعالیت‌‌‌‌های یادگیری دانش آموزان عمدتا به عهده معلم است. در طراحی آموزشی یادگیرنده- محور یا مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی برنامه ریزی با طراحی وظیفه مشترک معلم و دانش آموزان و قابل مذاکره است. یعنی، معلم و دانش آموزان با همدیگر درباره هدفها، محتوا، فعالیتها، و رویکردها تصمیم می‌گیرند.
تفاوت دیگر بین طراحی آموزشی معلم محور و طراحی آموزشی یادگیرنده- محور این است که در طراحی نوع اول هدف‌‌‌‌های آموزشی و یادگیری به طور دقیق مشخص می‌شوند، اما در طراحی وابسته به نظریه‌‌‌‌های سازنده گرایی با یادگیرنده محور هدفها بسیار کلی تر و اساسی ترند.

 

 

 

تصاویر اسلاید ها

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه‌‌‌‌های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز، بخش : مرکزی، روستا: سرا، روستا: مرخز، محله: مرخز، خیابان (ورودی اصلی)، کوچه ((حسین محمدی))، پلاک: 0.0، طبقه: همکف،
تلفن: 08736337275
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643