پاورپوینت فصل پنجم 5 (سیاست مالی و کاربرد الگوی تعیین سطح درآمد ملی ) کتاب تئوری اقتصاد کلان۱ محمود روزبهان ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل پنجم 5 (سیاست مالی و کاربرد الگوی تعیین سطح درآمد ملی ) کتاب تئوری اقتصاد کلان۱ محمود روزبهان

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل پنجم 5 (سیاست مالی و کاربرد الگوی تعیین سطح درآمد ملی ) کتاب تئوری اقتصاد کلان۱ محمود روزبهان
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل پنجم 5 (سیاست مالی و کاربرد الگوی تعیین سطح درآمد ملی ) کتاب تئوری اقتصاد کلان۱ محمود روزبهان

در قالب ppt و در 38 اسلاید و قابل ویرایش

 


فهرست مطالب
سیاست مالی
کاربرد الگوی تعادلی
الگوی اول
الگوی دوم
الگوی سوم
الگوی چهارم
الگوی پنجم
الگوی ششم

 

 


5-1- سیاست مالی
دولت از طریق تغییر در مالیاتها و مخارج دولتی می‌تواند در سطح تعادلی درآمد ملی تأثیر بگذارد. به این عمل دولت سیاست مالی گفته می‌شود. باید توجه داشت که سیاست مالی دولت خود یک هدف ،نیست بلکه وسیله ای است برای رسیدن به اهدافی مانند: اشتغال بیشتر ثبات ،قیمتها، و رشد اقتصادی واقعی. در الگوی تعیین سطح تعادلی درآمد ملی ،اسمی، دیدیم که رابطه ای بین سطح مخارج دولتی و میزان مالیاتها با درآمد ملی اسمی وجود دارد. این رابطه به وسیلهٔ ضریب افزایش به علت بزرگتر از یک بودن آن شدت میگیرد. از این لحاظ قدر مطلق ضریب افزایش از نظر سیاست گذاریهای دولت حائز اهمیت ویژه ای است. تغییرات در درآمد ملی اسمی که به وسیلۀ سیاست مالی دولت حاصل می‌شود، می‌تواند باعث تغییرات در تولید واقعی و همزمان با آن تغییرات در میزان دست می‌آید به طور مثال اقتصاددانان آمریکائی در سال ۱۹۸۹ بر اساس روند گذشته آن اقتصاد پیش بینی کردند که افزایش ۵ الی ۷ میلیارد دلار در مخارج دولتی در سال ۱۹۹۰ باعث ۱ درصد افزایش در نرخ اشتغال و ۳ درصد افزایش در نرخ تورم خواهد شد. بنابراین سیاستهای مالی دولت باید با توجه به عواقب آن صورت گیرد.

لازم به تذکر است که افزایش در میزان مخارج دولت و یا کاهش میزان مالیاتها را سیاست مالی انبساطی و کاهش در میزان مخارج دولت و یا افزایش میزان مالیاتها را د سیاست مالی انقباضی میگویند همچنین به صورتحسابی که نشاندهنده وضعیت درآمدها و مخارج پیش بینی شده دولت برای سال آینده است، «بودجه دولت» می‌گویند. اگر درآمدهای پیش بینی شده دولت بیش از مخارج پیش بینی شده باشد، گفته می‌شود دولت دارای مازاد بودجه است اگر درآمدهای پیش بینی شده دولت کمتر از مخارج پیش بینی شده باشد گفته میشود دولت دارای کسر بودجه است و بالاخره اگر درآمدهای پیش بینی شده دولت برابر با مخارج پیش بینی شده باشد گفته میشود دولت دارای توازن در بودجه است.


۲-۵- کاربرد الگوی تعیین سطح تعادلی درآمد ملی
همان طور که گفته شد دولت به وسیله ابزاری که در دست دارد یعنی کنترل مالياتها و مخارج خود میتواند روی سطح تعادلی درآمـد مـلـی تاثیر بگذارد. همچنین همان طور که در بالا نیز اشاره شد دولت ابتدا پیش بینی میکند که اگر سیاست مالی خاصی انجام نشود سطح درآمد ملی در کجا واقع خواهد شد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643