پاورپوینت فصل پنجم 5 (مرحله عملیات عینی )کتاب روانشناسی رشد تحول شناختی و عاطفی از دیدگاه پیاژه مولف باری جی مترجمر یزدی و فدردی و مترجم امین یزدی و فدردی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل پنجم 5 (مرحله عملیات عینی )کتاب روانشناسی رشد تحول شناختی و عاطفی از دیدگاه پیاژه مولف باری جی مترجمر یزدی و فدردی و مترجم امین یزدی و فدردی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل پنجم 5 (مرحله عملیات عینی )کتاب روانشناسی رشد تحول شناختی و عاطفی از دیدگاه پیاژه مولف باری جی مترجمر یزدی و فدردی و مترجم امین یزدی و فدردی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
22,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل پنجم 5 (مرحله عملیات عینی )کتاب روانشناسی رشد تحول شناختی و عاطفی از دیدگاه پیاژه مولف باری جی مترجمر یزدی و فدردی و مترجم امین یزدی و فدردی

در قالب ppt و در 13 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
مرحله عملیات عینی
تفاوت تفکر پیش عملیاتی و تفکر عملیات عینی
ردیف بندی مرتب کردن اشیاء براساس تفاوتهای آنها
طبقه بندی گروه بندی ذهنی اشیاء براساس شباهتها.
عليت
تحوّل عاطفی هماهنگی
قوانين.
حوادث و ناشیگری

 

 

 

صرف نظر ازاینکه مسیر تحول را مستقیم یا مارپیچ در نظر میگیریم. نکته مهم این است
که پشت سرگذاشتن مراحل، همانند تغییرات درون هر مرحله، نه ناگهانی بلکه تندریجی
و پیوسته است. در طول مرحله عملیات عینی فرآیندهای استدلال کودک، منطقی است. کودک استدلالی را
در خود رشد میدهد که پپاژه آن را عملیات منطقی مینامد. پپاژه بیان میکند که عملیات ذهنی«نظامی از اعمال
درونی شده است که کاملا برگشت‌پذیرند.»درطول مرحله عملیات عینی در کودک، فرآیندهای تفکر منطقی ظاهر
میشوند که این فرآیندها میتواند در مواجهه با مشگلاتی مه بارز و عینی‌اند، بکار میرود.


خودمیان‌بینی و اجتماعی شدن: تفکر کودک پیش عملیاتی تحت سلطه خودمیان‌بینی است. خودمیان‌بینی یعنی ناتوانی در درک نظرات دیگران و احساس عدم نیاز به جستجو برای تائید نظرات خود. از این جنبه، تفکر کودک عملیات عینی، خودمیان‌بینانه نیست. او درک میکند که دیگران میتوانند نظرات متفاوتی داشته باشند و درنتیجه، جستجو برای تایید نظرات خود، محتمل‌تر باشد. کودک عملیات عینی ازاین جنبه ذهنی مرحله قبل، آزاد شده است.
تمرکزگرایی: همانطورکه در نگه‌داری ذهنی مسائل عددی دیدیم، کودکان پیش عملیاتی روی جنبه طولی مساله متمرکز میشوند. درحالیکه در مرحله عملیات عینی، تفکر کودک، فاقد تمرکزگرایی است. در تفکر عینی، تمرکزگرایی ازبین رفته است و توانایی برای تمرکززدایی، به کودک اجازه میدهد تا بتواند برای مسائل عینی، از راه‌حلهای منطقی استفاده کند.
نگه‌داری ذهنی: واژه تفکر پیش عملیاتی، بمعنی ناتوانی کودک برای نگه‌داری ذهنی است با دستیابی به عملیات عینی کودک میتواند به استدلال منطقی بپردازد و مسائل نگه‌داری ذهنی را حل کند.


عملیات منطقی: از لحاظ شناختی، مهمترین تحول مرحله‌عملیات عینی، کسب یا ساختن
عملیات منطقی است.عملیات منطقی، یکسری اعمال منطقی درونی شده است که کودک را در
دستیابی به نتایجی منطقی یاری میکنند. اعمال منطقی بیش از اینکه تحت سلطه ادراکات باشند،
از فعالیت شناختی متاثرند و عملیات منطقی همانند هر ساختارشناختی دیگر، درنتیجه کنش
ساختارهای اولیه ساخته میشوند. عملیات منطقی،وسایلی برای سازمان دادن تجربه هستند.
البته این نوع سازمان دادن، نسبت به سازماندهی‌های اولیه برتری دارد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643