پاورپوینت فصل چهارم 4 (سنجش رفتاری ) کتاب راهنمای سنجش روانی جلد اول گری گراثو مارنات وا جردن مترجم دکتر حسن پاشا شریفی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل چهارم 4 (سنجش رفتاری ) کتاب راهنمای سنجش روانی جلد اول گری گراثو مارنات وا جردن مترجم دکتر حسن پاشا شریفی

(0)
(1)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل چهارم 4 (سنجش رفتاری  ) کتاب راهنمای سنجش روانی جلد اول گری گراثو مارنات وا جردن مترجم دکتر حسن پاشا شریفی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
25,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل چهارم 4 (سنجش رفتاری ) کتاب راهنمای سنجش روانی جلد اول گری گراثو مارنات وا جردن مترجم دکتر حسن پاشا شریفی

در قالب pptx و در 15 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

توضیحات تکمیلی::


سنجش رفتاری سنجش رفتار یکی از انواع روشهای سنجش است - مانند آزمون فرافکنی، سنجش نوروپسیکولوژیکی ( روان ) - عصب شناختی و روشهای عینی وجه تمایز سنجش رفتاری آن است که از یک سو مجموعه ای از فنون خاص و از سویی دیگر روش اندیشیدن درباره اختلال های رفتاری و روش تغییر این اختلال هاست. یکی از مفروضه های اصلی این روش سنجش آن است که رفتار را میتوان با توجه به رویدادهای پیشین و پیامدهای آن به گونه مؤثری شناخت از این مفروضه اصلی تعداد بسیاری از روشهای گوناگون، سنجش از جمله مصاحبه، رفتاری راهبردهای مختلف مشاهده رفتار، اندازه گیری شناختهای مربوط سنجش روانی - فیزیولوژیکی ( پسیکوفیزیولوژیکی ) و انواع گوناگون پرسشنامه های خود سنجی پدید آمده است. سنجش رفتار را میتوان به وسیله مقایسه آن با سنجش سنتی به روشنی تعریف کرد. یکی از مهمترین تمایز سنجش، رفتار تأکید آن بر تعیین کننده های موقعیت رفتار است. این تأکيد بدان معناست که سنجش رفتار به فهم کامل پیشایندهای مربوط و پیامدهای رفتار توجه دارد. برعکس، سنجش سنتی معمولاً رفتار را نتیجه صفات پایا و زمینه ساز تلقی می‌کند. این تفاوت بنیادی در مفهوم های علیت است که بیشتر تفاوتهای این دو سنت را توضیح میدهد.

 

مسائل مربوط به اعتبار و روایی

خلاصه کردن ملاحظات روان سنجی سنتی در مورد سنجش رفتار به سبب انواع گسترده فنون تفاوت مفروضه های آن درباره کانون توجه ماهیت و علتهای رفتار کار دشواری است. در حالی که سنجش سنتی بر ثبات نسبی خصایص مختلف تأکید دارد در سنجش رفتار چنین فرض می‌شود که تغییر پذیری رفتار عمدتاً. به عوامل محیطی مربوط است. یافتن اعتبار پایین به روش بازآزمایی، ممکن است در بافت رفتاری به عنوان واریانس واقعی ناشی از شرایط محیطی تفسیر شود تا خطای ناشی از روش جمع آوری دادهها به علاوه سنجش رفتار رویکردهای برازنده فردی را مهم می‌شمارد و خصایص فردی درمان جو ( مراجع ) را مورد تأکید قرار میدهد در این بافت مقایسه های هنجاری اغلب نامربوط و نامناسب تلقی میشوند برخلاف این مطلب بسیاری از متخصصان سنجش رفتار درباره اهمیت ارزیابی فنون سنجش رفتار از طریق به کار بستن رویکردهای روان سنجی سنتی با موفقیت استدلال کرده اند. به عنوان مثال توافق بین مشاهده کنندگان در مشاهده های رفتار برای قابل اعتماد بودن داده های جمع آوری شده امری اساسی به شمار می‌رود. این شاخص معمولاً با محاسبه درصد توافق بین درجه بندی کنندگان تعیین میشود.

 

مزایا و محدودیت ها

شاید بزرگترین مزیت سنجش رفتار این باشد که استفاده کنندگان پیوسته به مناسب یا مربوط بودن آن با روش درمانی توجه داشته اند. معمولاً هر گونه اندازه گیری رفتاری مشکل آفرین به طور مستقیم با روش تغییر این رفتارها پیوند دارد به علاوه رفتارهای، مربوط یک تحلیل کارکردی تجربی به دست میدهد که متخصصان بالینی را قادر میسازد تا خط پایه رفتار را اندازه گیری کنند و پیشایندها و پیامدهای رفتار را مورد سنجش قرار دهند ؛ بنابراین تحلیل، تابعی اولیه به متخصص بالینی امکان میدهد تا معلوم کند که آیا تغییر رفتار به هنگام درمان و یا پس از آن در عمل به وقوع پیوسته است یا نه اگرچه روایی بسیاری از این روشها با روشهای دقیق سنتی مورد مطالعه قرار نگرفته اما ثابت شده است که تأکید بر روایی روش درمان توجه بسیاری از متخصصان بالینی را به خود جلب کرده است. بدین سان سنجش رفتار برای کسانی که رویکرد فرضیه آزمایی را به کار می‌بندند و نیز برای کسانی که میخواهند درباره تغییری که در عمل صورت گرفته است، دلیل روشنی در دست داشته باشند به ویژه سودمند است ؛ اما در برخی موقعیتها ممکن است سنجش رفتار را بیش از اندازه به روش درمان پیوند بدهند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643