پاورپوینت فصل چهارم 4 (طراحی سازمان) کتاب سازماندهی و اصلاح تشکیلات و روش‌ها (رشته مدیریت دولتی) مؤلفان: حسن درویش، اصغر حیدری ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل چهارم 4 (طراحی سازمان) کتاب سازماندهی و اصلاح تشکیلات و روش‌ها (رشته مدیریت دولتی) مؤلفان: حسن درویش، اصغر حیدری

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل چهارم 4 (طراحی سازمان) کتاب سازماندهی و اصلاح تشکیلات و روش‌ها (رشته مدیریت دولتی) مؤلفان: حسن درویش، اصغر حیدری
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
25,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل چهارم 4 (طراحی سازمان) کتاب سازماندهی و اصلاح تشکیلات و روش‌ها (رشته مدیریت دولتی) مؤلفان: حسن درویش، اصغر حیدری

در قالب ppt و در14 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

توضیحات داخل متن:


1 - سازماندهی دومین وظیفه مدیریت است.
۲ - اصلاحات ساختاری از حساسترین و مهمترین اقداماتی محسوب میشوند که مدیران در طول دوره کاری خود همواره با آن سروکار دارند.
- اصولاً وظایف سازمان به دو نوع تقسیم میشوند
اول، وظایف خاص مدیریت شامل وظایفی میگردد که برای هدایت و رهبری فعالیتهای دیگران که مامور اجرای عملیات هستند صورت میگیرد
دوم وظایف مربوط به اجرای عملیات شامل کلیه فعالیتهای مختلفی میگردد که برای انجام رساندن کار ضرورت دارد.
ملاک اساس تشخیص واحدهای صف از ستاد در هر سازمانی هدف اصلی آن سازمان است.
۵ - بنا بر نظریه هانری فایول، تقسیم کار یکی از قوانین طبیعی است که منظور از آن به دست آمدن نتیجه بهتر است.
۶ - یکی از عوامل افزایش بازدهی تخصص است که در اثر تقسیم کار صحیح حاصل میگردد.
- تقسیم مجموعه کارها و فعالیتهای سازمان در قالب وظایف جداگانه و تعریف شده را تقسیم وظایف مینامند .
۸ - انواع واحدهای ستادی خیلی مهم)
اول ستاد شخصی واحد یا فردی است که به طور اختصاصی در خدمت یک مدیر اجرایی قرار دارد. معمولاً مدیران اجرایی پرمشغله کلیه کارهای خود را به کمک نیروهای ستادی انجام دهند. این نیروها حتی به منزله مامورانی از طرف مدیران اجرایی بر فعالیت مدیران ردههای پایینتر نظارت میکنند .
دوم ستاد تخصصی واحدی تخصصی است که برای انجام وظایف ویژهای ایجاد میشود نظیر واحد حسابداری امور کارکنان خرید و خدمات ماشینی.

واحدی است که کمکهای گسترده ای به مدیریت عالی سازمان میکند و فعالیتهای آن مانند سایر واحدهای پشتیبانی محدود به انجام وظایف یک اداره خاص نمیشود .
. ستادهای عمومی به دو نوع تقسیم میشوند :
الف - ستاد عمومی شخصی فرد یا واحدی است که به رئیس سازمان کمک میکند و همانند چشم و گوش در خدمت وی قرار میگیرد .
ستاد عمومی تخصصی واحدی است که برای انجام اموری نظیر بازاریابی روابط کار طراحی و مهندسی و نظایر آن ایجاد میشود و با توجه به اهداف و منابع کلی سازمان به انجام وظایف میپردازد.
- برای سازماندهی میتوان دو مبنا را مدنظر قرار داد
اول سازماندهی بر مبنای هدف
دوم سازماندهی بر مبنای فراگرد
۱۰ - اگر برای سازمان افزایش کارایی و کاهش هزینه اهمیت داشته باشد سازماندهی بر مبنای فراگرد مناسبتر است در
حالی که اگر برای سازمان هماهنگ ساختن امور و استفاده بیشتر از زمان محدود اهمیت داشته باشد سازماندهی بر مبنای هدف مناسب تر است و اگر هر دو مورد افزایش کارایی و هماهنگی امور و بهره برداری بیشتر از (زمان حائز اهمیت باشند استفاده از الگوی خزانه ای مناسبتر است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643