پاورپوینت فصل یازدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث راهبرد‌‌‌‌های یادگیری و مطالعه شناخت و فراشناخت نوشته دکتر علی سیف ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل یازدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث راهبرد‌‌‌‌های یادگیری و مطالعه شناخت و فراشناخت نوشته دکتر علی سیف

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل یازدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث راهبرد‌‌‌‌های یادگیری و مطالعه شناخت و فراشناخت نوشته دکتر علی سیف
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل یازدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث راهبرد‌‌‌‌های یادگیری و مطالعه شناخت و فراشناخت نوشته دکتر علی سیف

در قالب ppt ودر 37 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف راهبرد یادگیری و مطالعه
شناخت
فراشناخت
دانش فراشناختي و فعاليت فراشناختي
فرايادگيري
راهبردهاي شناختي
راهبردهاي شناختي: تکرار يا مرور
راهبردهاي شناختي: بسط يا گسترش معنايي
راهبردهاي گسترش ويژه مطالب ساده و پايه
راهبردهاي گسترش ويژه مطالب پيچيده
راهبردهاي شناختي: سازمان‏دهي
راه‏هاي موفقيت‏آميز سازمان‏دهي مطالب
راه‏هاي موفقيت‏آميز سازمان‏دهي مطالب: نقشه و الگوي مفهومي
استفاده از نقشه و الگوي مفهومي در آموزش و يادگيري
ويژگي‏هاي چگونگي تهيه الگوهاي مفهومي و اثربخشي آنها
راهبردهاي فراشناختي
ويژگي‏هاي يادگيرندگان راهبردي
ويژگي‏هاي يادگيرندگان موفق يا راهبردي/ استراتژيک
آموزش راهبردهاي يادگيري: شناختي و فراشناختي
روش پس‏ختام يا روش پس‏خبا
روش کاپس
روش مردر
روش آموزش متقابل
روش مطالعه مشارکتي
مراحل روش مطالعه مشارکتي
روش آموزش هم‏شاگردي
روش پرسيدن دوجانبه
سنجش راهبردهاي شناختي و فراشناختي
نتايج پژوهش‏هاي انجام شده درباره تدثير استفاده از راهبردهاي شناختي و فراشناختي بر يادگيري و پيشرفت تحصيلي

 

 

پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف

 

 

ما در فصل پیش بخشی از تفاوت‌‌‌‌های فردی در یادگیری را با نام سبک‌‌‌‌های یادگیری و تفکر توضیح دادیم. در این فصل بخش دیگری از این تفاوتها یعنی راهبرد‌‌‌‌های یادگیری و مطالعه را بررسی می‌کنیم.
از آنجا که موضوعها و مبحث‌‌‌‌های تحصیلی بسیار گوناگون اند و یادگیری هر یک از آنها شیوه خاصی را طلب می‌کند، آگاهی یافتن دانش آموزان و دانشجویان از راهبرد‌‌‌‌های مختلف مطالعه و یادگیری و تسلط یابی آنان بر چگونگی استفاده از آن راهبردها در کسب موفقیت تحصیلی بسیار ياری شان میدهد. آگاهی از این راهبردها به معلمان نیز کمک می‌کند تا در هدایت دانش آموزان و دانشجویان مؤثرتر عمل کنند.


منظور از راهبرد (استراتژی یک برنامه با نقشه کلی است که از مجموعه ای عملیات تشکیل می‌یابد و برای رسیدن به یک هدف معين طراحی و اجرا می‌شود. اصطلاح وابسته به راهبرد تاکتیک است. تاکتیک به یک تدبیر یا فن ویژه گفته می‌شود که در خدمت راهبرد قرار می‌گیرد.
عموما راهبرد‌‌‌‌های یادگیری و مطالعه را با دو اصطلاح راهبرد‌‌‌‌های شناختی و راهبرد‌‌‌‌های فراشناختی معرفی می‌کنند. از آنجا که شناخت و فراشناخت هم شامل یادگیری، هم یادآوری، و هم تفکر. است، راهبرد‌‌‌‌های شناختی و فراشناختی روش‌‌‌‌های یادگیری و تفکر نیز هستند. ما راهبرد‌‌‌‌های شناختی و فراشناختی مهم را به عنوان راهبردها یا استراتژی‌‌‌‌های یادگیری و مطالعه توضیح می‌دهیم، اما پیش از بحث درباره راهبرد‌‌‌‌های شناختی و فراشناختی لازم است شناخت و فرا شناخت را توضیح دهیم.

راهبرد‌‌‌‌های شناختی اقدامهایی هستند که ما به کمک آنها اطلاعات تازه را برای پیوند دادن و ترکیب کردن با اطلاعات قبلا آموخته شده و ذخیره سازی آنها در حافظه دراز مدت آماده می‌کنیم. ما این راهبردها را در سه دسته کلی تکرار یا مرور، بسط یا گسترش و سازماندهی توضیح میدهیم:
تکرار يا مرور: منظور از تکرار یا مرور عمدتا گفتن یک مطلب برای خود با صدای بلند یا آهسته است. ساده ترین نوع تکرار یا مرور با هدف نگهداری یک موضوع در حافظه موقتی با حافظه کوتاه مدت تا زمان استفاده از آن انجام می‏شود.
راهبرد تکرار ويژه موضوع‏هاي ساده و پايه (غيرمعني‏دار): یکی از راه‌‌‌‌های به یاد سپردن مطالب غير معنی دار بخش به بخش حفظ کردن آنهاست. در این روش مقدار زیادی از اطلاعات، مانند جدول ضرب یا جدول علائم عناصر شیمیایی، به چند بخش تقسیم و این بخشها به نوبت آموخته میشوند. راه دیگر حفظ اطلاعات تمرین پراکنده با مطالعه با فاصله است. در این روش یادگیرنده، به جای اینکه سعی کند تا یکباره و در یک نوبت مقدار زیادی اطلاعات را حفظ کند، وقتش را تقسیم می‌کند و چندین بار آن اطلاعات را مرور می‌نماید.

 

تصاویر اسلاید ها

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه‌‌‌‌های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز، بخش : مرکزی، روستا: سرا، روستا: مرخز، محله: مرخز، خیابان (ورودی اصلی)، کوچه ((حسین محمدی))، پلاک: 0.0، طبقه: همکف،
تلفن: 08736337275
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643