پاورپوینت فصل یکم 1 (پشتیبانی مالی بنگاههای کلان اقتصادی از فاشیسم ) کتاب فاشیسم و بنگاه های کلان اقتصادی دانیل گرن ترجمه دکتر رضا اسپیلی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل یکم 1 (پشتیبانی مالی بنگاههای کلان اقتصادی از فاشیسم ) کتاب فاشیسم و بنگاه های کلان اقتصادی دانیل گرن ترجمه دکتر رضا اسپیلی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل یکم 1 (پشتیبانی مالی بنگاههای کلان اقتصادی از فاشیسم )  کتاب فاشیسم و بنگاه های کلان اقتصادی دانیل گرن ترجمه دکتر رضا اسپیلی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
25,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل یکم 1 (پشتیبانی مالی بنگاههای کلان اقتصادی از فاشیسم ) کتاب فاشیسم و بنگاه های کلان اقتصادی دانیل گرن ترجمه دکتر رضا اسپیلی

در قالب pptx و در 15 اسلاید و قابل ویرایش

 

توضیحات::

 

دولت همواره وسیله ای بوده است که از طریق آن یک طبقه اجتماعی بر دیگر طبقات اجتماعی حکم رانده است هنگامی که دولتی سیماهای بیرونی اش را تغییر می‌دهد و رژیمی سیاسی به رژیم سیاسی دیگری تبدیل میشود نخستین پرسشی که به ذهن می‌آید این است پشت صحنه چه خبر است؟ آیا طبقه ی جدیدی به قدرت می‌رسد؟ اما هنگامی که نشانه های صریحی نشان میدهند همان طبقه ی پیشین در کرسی قدرت است، پرسش به این شکل تغییر می‌یابد در این بلبشو چه منافعی عاید طبقه ی حکمران می‌شود؟


تا به امروز سیستم سیاسی در بیشتر دولتهای پیشرفته ی صنعتی، «دموکراسی»، دموکراسی دروغین بوده است که عبارت است از دموکراسی پارلمانی نه دموکراسی مستقیم، دموکراسی بورژوایی و نه دموکراسی طبقه ی کارگر، دموکراســی بـدلـی و نــه دموکراسی ناب که در بازبینیهای جدی اغلب به سزاریسمی نیمه رشد یافته تغییر شکل می‌دهد. اما در مجموع باید گفت که این مرسوم ترین شکل سیاسی در کشورهای پیشرفته است.
درایتالیا و آلمان دو قدرت بزرگ اروپای غربی سیستم سیاسی جدیدی که کاملا با دموکراسی متفاوت است و فاشیسم نام دارد جایگزین دموکراسی شد. از آنجا که فاشیسم ابتدا در ایتالیا پدید آمد این پدیده همواره نامی ایتالیایی دارد، هر چند که به هیچ روی ویژه ی ایتالیا نیست و مشکلات پدید آمده از آن بعدی جهانی دارد. انقلابی ها تمایل کاملا طبیعی دارند به آنکه همه ی آن چیزهایی را که به آنان مربوط باشد ببینند. آنان بیشتر متمایل به این باور هستند که بورژوازی تنها برای در هم شکستن تهدید قریب الوقوع انقلاب پرولتری به فاشیسم متوسل میشود. در این نگرش کمی حقیقت وجود دارد هر چند که مسأله را بسیار آسان کرده است. سرمایه داران به طور مشخص از انقلاب در هراسند و به دسته های تبهکار کمک مالی میکنند تا رفتار مناسب را به کارگران بیاموزند اما این برای خفه کردن انقلاب و رساندن قدرت دولت به فاشیسم چیز زیادی نیست در لحظه ی به قدرت رسیدن فاشیسم در ایتالیا و آلمان، انقلابی در کار نبود. پناه جویی بورژوازی به فاشیسم بیشتر به دلیل یافتن پاسخی برای بی نظمی های اقتصادی است تا ناآرامیهای خیابانی این مرضی که میخواهند فراموشش کنند بیشتر درونی است تا بیرونی.

سرمایه داری بر سود استوار است از زمان رشد سرمایه داری، بورژوازی به واسطه ی افزایش دایمی تولید و توسعه ی ثابت بازارهای بومی و خارجی قادر به بهره برداری از منابع جدید بوده است پس از جنگ یکم ،جهانی سرمایه داری به طور کلی رو به زوال گذارد. بحران وخیم دیگری به بحرانهای دوره ای اقتصادی گذشته افزوده شد که تمام سیستم را نشانه رفت و بسیاری منابع سود سرمایه‌داری را تهدید کرد.
دوره ی کنونی افول سرمایه داری طبقه ی قانون گذار تا حدی مجبور به رعایت دموکراسی است تا به دقت مزیتهایش را در برابر نقطه ضعفهایش بسنجد. مانند الاغ بوریدان Buridan دو دسته علف خشک میبیند و تردید می.کند چه معضل رنج آوری! در کشورهایی مشخص و در شرایط مشخص نقطه ضعفها بر مزیت ها می‌چربند. در این جا به نظر میرسد هنوز قطعی نباشد که بورژوازی منافع خود را به درستی محاسبه کرده باشد تنها گذر زمان همه چیز را مشخص میکند. هنگامی که بحرانهای اقتصادی حاد میشوند و نرخ سود به سمت صفر میل میکند بورژوازی تنها یک راه برای ذخیره کردن سودهایش دارد. این که جیبهای مردم را تا دینار آخر خالی کند و متوسل به آن چه شود که .م کایو M Caillaux وزیر مالی فرانسه آن را به گویایی «مجازات بزرگ» می‌نامد.
اما چنین ترفندهایی در نظام های دموکراتیک نتیجه نمی‌دهند. تا زمانی که دموکراسی پایدار است توده ها گرچه به دقت فریفته و غارت می‌شوند اما ابزار دفاع در برابر مجازات بزرگ را دارند آزادی ،نشر حق رأی حق سازماندهی اتحادیه ها و اعتصاب و غیره. درست اسـت کـه ایـن دفاع عا سست و ضعیفنـد امـا هنوز می‌تواننــد محدودیت هایی بر تقاضای سیری ناپذیر قدرت پولی بگذارند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643