پاورپوینت فصل یکم 1 (چگونگی پیدایش و تکامل اقتصاد کلان ) کتاب تئوری اقتصاد کلان 2 محمود روزبهان ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل یکم 1 (چگونگی پیدایش و تکامل اقتصاد کلان ) کتاب تئوری اقتصاد کلان 2 محمود روزبهان

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل یکم 1  (چگونگی پیدایش و تکامل اقتصاد کلان  ) کتاب تئوری اقتصاد کلان 2 محمود روزبهان
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
29,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل یکم 1 (چگونگی پیدایش و تکامل اقتصاد کلان ) کتاب تئوری اقتصاد کلان 2 محمود روزبهان

در قالب ppt و در 23 اسلاید و قابل ویرایش

 


فهرست مطالب
مقدمه

تعریف اقتصاد کلان

چگونگی پیدایش و تکامل اقتصاد کلان

شاخصهای اصلی اقتصاد و ادوار

اقتصادی قوانین تجربی و رابطه بین شاخصهای اصلی اقتصاد کلان

حسابداری ملی

مسائل با حل فصل

 


چگونگی پیدایش و تکامل اقتصاد کلان
قبل از هرگونه بحث در مورد اقتصاد کلان بهتر است اشاره ای بر تفاوتهای اساسی بین اقتصاد خرد و اقتصاد کلان به عنوان دو شاخه اصلی از علم اقتصاد داشته باشیم اگر چه تفاوتهای بسیاری میتوان در مورد اقتصاد خرد و کلان مطرح کرد، اما اختلاف اصلی چندی بین این دو وجود دارد این موارد در زیر و به اختصار بر شمرده شده اند
الف ) تفاوت در محدودۀ مطالعه این دو شاخه از علم اقتصاد. بدین معنی که اقتصاد خرد مطالعه کردار واحدهای انفرادی و مسائل کلی اقتصاد است در حالیکه اقتصاد کلان مطالعه پدیدههای کلی اقتصادی است
ب ) تفاوت در «نظری» و «تجربی بودن مباحث مبحث خرد بیش از هر چیز نظری است در صورتیکه اگر چه بخشی از اقتصاد کلان نظری است، اما بخش دیگر بر اساس نظریه های حاصل از واقعیتها قرار دارد به بیان دیگر، اکثر نظریات اقتصاد کلان ناشی از قوانین تجربی است و به همین جهت معمولاً مطالعه کنندگان علم اقتصاد مبحث کلان را جذابتر می‌یابند.


ج ) کاربردهای متفاوت این دو شاخه از علم اقتصاد به عبارت دیگر، اگر چه اقتصاد خرد به عنوان ابزار تحلیلی در پاره ای تصمیمات اقتصادی، همچنین در درک اقتصاد کلان مؤثر است اما کاربرد مستقیم آن بسیار محدود است. در حالیکه کاربرد مستقیم مباحث اقتصاد کلان گسترده تر است.
د ) بالاخره، اقتصاد خرد ابزاری تقریباً فاقد ارزش گذاری است، در حالیکه اقتصاد کلان چنین نیست و در پشت نظریه های آن ارزشگذاری وجود دارد. به همین دلیل در برخورد با نظریه های اقتصاد کلان باید تأمل بیشتری کرد. زیرا در پاسخ به مسأله خاصی ممکن است راه حلهای متفاوتی ارائه شود که حتی گاه به نظر متناقض آیند.

 

۱ - تعریف اقتصاد کلان
در اولین درس در اقتصاد کلان تأکید اصلی بر شناخت متغیرهای کلان حسابداری آنها و یافتن ارتباط بین برخی از متغیرهای کلان اقتصادی است. در حالیکه در اقتصاد کلان میانی علاوه بر نگاهی عمیقتر بر روابط موجود بین متغیرهای کلی به خصوص متغیرهائی که در اقتصاد کلان «مقدماتی» در مورد آنها کمتر صحبت می‌شود مانند؛ سطح قيمتها و اشتغال تأکید بر تحلیل سیاستهای تثبیت اقتصادی است. به هر حال در تعریف ساده ای از اقتصاد کلان گفته می‌شود؛ مود؛ «اقتصاد کلان مطالعه متغیرهای کلی اقتصاد نظیر تولید ملی رشد اقتصادی، سطح عمومی قيمتها اشتغال و... است.»

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643