پروتکل و پکیج آموزش تربیت جنسی به مادران ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پروتکل و پکیج آموزش تربیت جنسی به مادران

(0)
(0)

پروتکل روانشناسی

پروتکل و پکیج  آموزش تربیت جنسی به مادران
رنگ و مدل کالا
پروتکل روانشناسی
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

پروتکل و پکیج آموزش تربیت جنسی به مادران

در 6 جلسه و در 22 صفحه با فرمت word و قابل ویرایش

 

 

توضیحات تکمیلی::

 

در 6 جلسه ی هفتگی آموزش تربیت جنسی به مادران طی 6 هفته اجرا می‌شود. شرح کامل جلسات اجرا شده در فایل آورده شده است .
خلاصه کوتاهی از برنامه آموزشی به شرح جدول ذیل است:


تعاریف نظری
تربیت جنسی شامل اطلاعاتی است که از دوران اولیه زندگی در جهت رشد متعادل و مناسب غریزه جنسی صورت می‌گیرد (فرمهینی فراهانی، 1387)
مقصود از تربیت جنسی ایجاد زمینه ها و موقعیت هایی است که متری را با ارضاء و هدایت جنسی و یا رفتار اعتدال آمیز و هماهنگ با هدف خلقت آشنا می‌سازد ( بهشتی، 1385).

تعاریف عملیاتی
در تحقیق حاضر منظور از تربیت جنسی مجموعه فعالیتهایی است که شامل آموزش مولفه های تربیت جنسی و آموزش لزوم تربیت جنسی با توجه به ارزش ها و فرهنگ جامعه ایران - مفهوم کلیدی 2 در جدول راهنمای یونسکو، آموزش تغییرات جسمی و روانی دوران بلوغ مفهوم کلیدی در راهنمای یونسکو، آموزش اصول بهداشت جنسی مفهوم کلیدی 4، آموزش روشهای صحیح برقرای ارتباط - مفهوم کلیدی 1، آموزش روش صحبت با نوجوانان در مورد عشق و هیجانات مفهوم کلیدی 1) بوده که با توجه به جدول مفاهیم و موضوعات کلیدی برنامه تربیت جنسی در مدارس ( یونسکو 2009 ) و شرایط سنی و فرهنگی افراد نمونه ی تحقیق، انتخاب شده و توسط محقق در جلسه 2 ساعته و در مجموع مدت 12 ساعت در 6 هفته به مادران گروه نمونه آموزش داده خواهد شد.


محتوای جلسات آموزشی
جلسه اول
موضوع: آموزش لزوم پرداختن به تربیت جنسی با تاکید بر اهداف تربیت جنسی در سن بلوغ در روانشناسی و توضیح دیدگاه دین اسلام در بحث تربیت جنسی
نوجوان کیست؟
اصطلاح نوجوانی به معنای "رسیدن به بزرگسالی " است. شروع آن با بلوغ است و با عهده دار شدن مسئولیتهای بزرگسالی پایان می‌یابد. واژه بلوغ به اولین مرحله ی نوجوانی اطلاق می‌شود. یعنی آن زمان که بلوغ جنسی بارز می‌شود.
نوجوانی یک دوره انتقال از وابستگی کودکی به استقلال و مسئولیت پذیری جوانی و بزرگسالی است. در این دوره نوجوان با دو ساله اساسی در گیر است؟
1.بازنگری و بازسازی ارتباط با والدین، بزرگسالان و جامعه
2.بازسازی خود به عنوان یک فرد مستقل
معیار اصلی قضاوت مردم درباره بلوغ بیشتر همان تحولات جسمی و جنسی فرد است. عمده ترین تغییر در این دوره رشد ظرفیت جدید یعنی رشد جنسی و امکان تولید مثل است. این واقعیت زیستی آثار مهمی را در تحول فرد و مناسبات او با دیگران به جای می‌گذارد

تربیت جنسی در روانشناسی
تربیت جنسی شامل اطلاعاتی است که از دوران اولیه زندگی در جهت رشد متعادل و مناسب غریزه جنسی صورت می‌گیرد .
تربیت جنسی مباحث متعددی را ( از پاسخ گویی به سوالات کودکان در زمینه مسایل جنسی و آموزش بهداشت جنسی و مراقبت از خود تا اطلاع رسانی و آگاهاندن نوجوانان از مسایل بلوغ، تغییرات جسمی، روانی و مسایل مربوط به عشق ورزیدن و... ) شامل می‌شود. اگر والدین وظیفه خود را به درستی انجام ندهند، کودکان و نوجوانان با دوستان خود درباره امور جنسی گفتگو خواهند کرد و یا به مطالعه کتابها و مجلاتی در این زمینه خواهند پرداخت که ممکن است اطلاعات حاصله نادرست و گمراه کننده باشد و به ایجاد ناراحتی ها و اختلالات گوناگون بیانجامد.

تربیت جنسی در اسلام
اصول تعلیم و تربیت با موازین اخلاق انسانی همخوانی دارد و با رهنمودهای دینی نیز مغایرتی ندارد. در تعالیم دینی و اسلامی خویشتن داری، مقاومت در برابر وسوسه ها، تأخیر در کامروایی، صبر در سختیها، رفتار جامعه پسند، قبول مسولیت اعمال و بالا بردن معرفت و شناخت خود از نتایج رفتار، و بالاخره رشد وجدان اخلاقی و تصعید نیروهای بدنی در مسیر کمالات انسانی را در تربیت به طور عام و در تربیت جنسی به طور خاص به عنوان راه حل هایی برای نوجوانان و جوانان است. در حقیقت، مقصود از تربیت جنسی، از دیدگاه اسلامی این است که فرد را به گونه ای تربیت کنیم که وقتی به سن بلوغ رسید، حلال و حرام را در مسائل جنسی تشخیص دهد ؛ به وظایف زناشویی و همسري آگاه باشد : از بی بند و باری بپرهیزد راه و رسم عفت اسلامی خلق و خوی او باشد.
بلوغ با تغییرات مهم جسمی و جنسی همراه است. وظیفه تربیتی مربی در این دوره آن است که اولا نوجوانان را از وقوع این تغییرات که آنان را غافلگیر و غالبا نگران می‌کند آگاه سازد و ثانیا از ظهور برخی انحرافهای معمول نیاز جنسی جلوگیری کند و هرگاه به چنین انحرافیایی برخورد آنها را به راه درست هدایت کند.
•    پسران و دختران در آستانه بلوغ، باید نسبت به بلوغ قریب الوقوع آگاه شوند. این وظیفه اساسا بر عهده پدر و نادر است.
•    مسایلی مانند نخستین عادت ماهیانه در دختران و نخستین احتلام در پسران باید همراه با بیان معنای مادر شدن با پدر شدن باید برای نوجوان توضیح داده شود و اهمیت و فلسفه و زیبایی آن تشریح شود.
•    به این ترتیب والدین در فکر نوجوان خود زندگی جنسی و خانوادگی را به هم نزدیک میکند و از این راه نمی‌گذارند میان تغییرات جسمی و سایر قسمتهای زندگی نوجوان شکاف ایجاد شود.

تکلیف این جلسه
با توجه به موضوعات مطرح شده لطفا نظر خود را در مورد تربیت جنسی بنویسید و در جلسه بعد همراه خود بیاورید

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643