پکیج و پروتکل ذهن آگاهی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پکیج و پروتکل ذهن آگاهی

(0)
(0)

پروتکل روانشناسی

پکیج و پروتکل ذهن آگاهی
رنگ و مدل کالا
پروتکل روانشناسی
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

پکیج و پروتکل ذهن آگاهی

در قالب word و در 15 صفحه و قابل ویرایش و دارای 8 جلسه است

 

 

 

توضیحاتی از متن ::

 

جلسه اول
هدف آشنایی و معارفه
شرح جلسه: با سلام و خوش آمدگویی مربی به معرفی خود پرداخت و بعد از مقدمه کوتاهی درباره هدف پژوهش، از اعضای گروه خواسته شد تا خود را معرفی کرده و درباهر میزان اطلاعاتشان از ذهن آگاهی صحبت کنند. مشخص شد که هیچ یک از اعضای گروه با ذهن آگاهی اشنایی ندارند.
برای شروع ابتدا درمورد قدرت تفکر و آثار مخرب آن بر سلامت جسمانی و روانی گفته شد. سپس با طرح این سوال که چگونه می‌توان به پادزهری دست یافت تا به آرامش و رضایت رسید، زمینه برای معرفی ذهن آگاهی آماده شد. به این ترتیب ذهن آگاهی تعریف شد؛ همچنین به تعریف پرخاشگری و انواع آن و تاثیرات آن در روابط فردی و اجتماعی فرد و ارتباط سازمانی و مولفه های آن پرداخته شد. در ادامه روند کار جلسات، قوانین گروه و عوامل مورد استفاده در آموزش ذهن آگاهی نظیر مراقبه و تمرینات عادت شکن و همچنین تکالیف خانگی و اهمیت آنها در آموزش معرفی شدند.
در خاتمه به منظور آشنایی با مراقبه، یک مراقبه کوتاه تنفس و بدن انجام گردید و بازخورد گرفته شد. در ضمن به منظور ایجاد زمینه جهت مراقبه خوردن در هفته بعد، به اعضا کشمکش تعارف شد. اعضا با دادن تعهد برای حضور فعال و به موقع در گروه و انجام مرتب تکالیف خانگی، محل جلسه را ترک کردند.
تکلیف جلسه اول: این جلسه مطابق پروتکل تمرینی نداشت. اما به منظور آماده کردن اعضای گروه برای شناسایی ذهن عملی، از آنها خواسته شد در طول 6 روز هفته سه رویداد مطلوب و سه رویداد نامطلوب را انتخاب کرده و جلسه بعد شرح دهند.
جلسه دوم
هدف : آگاه شدن از اولین تفاوت ذهن عملی و وجودی: هدایت خودکار در برابر انتخاب آگاهانه، ساختن ظرفیت به منظور قرار گفتن در معرض آگاهی و تمرکز آگاهانه، انجام مراقبه تنفس و بدن
ابتدا از جلسه قبل بازخورد گرفته شد. تکلیف هفته گذشته مورد بررسی قرار گفت. سپس هدایت خودکار معرفی شد و در مورد آن از اعضا بازخورد گرفته شد. بسیاری از شرکت کنندگان با این وضعیت در زندگی روزمره آشنا بودند. در ادامه درباره چگونگی تشکیل عادت ها، وضعیت ذهن عملی، وضعیت ذهن وجودی، مفهوم ذهن آگاهی، حافظه موثر، برقراری رابطه با ذهن سرگردان، نحوه تشکیل چرخه معیوب و خودگویی هایی که هدایت خودکار را فعال تر می‌کند صحبت شد. هر مورد با ذکر مثال شفاف سازی گردید و بازخورد گرفته شد. سپس در مورد چگونگی غیرفعال کردن چرخه معیوب از طریق مراقبه صحبت شد. مراقبه به عنوان تمرین ساده ای که به متمرکز شدن ذهن سرگردان کمک می‌کند، تعریف شد و انواع آن (مراقبه رسمی، غیر رسمی و عادت شکن) معرفی گردید.
در ادامه یکی از تمرین های غیر رسمی، یعنی مراقبه خوردن با عنوان خوردن کشمش معرفی و بطور عملی در گروه تمرین شد. تجربه کشمش خوردن این هفته (در لحظه و در تماس با حواس پنجگانه) با کشمش خوردن هفته گذشته که بصورت عادتی، انجام شده بود مقایسه شد. افراد در بازخورد گفتند که توجه هشیارانه به آنچه که خوردند باعث شد متوجه شوند که این سبک خوردن چقدر می‌تواند در زندگی آنها تفاوت ایجاد کند. بعضی ها بابت بهایی که تا آن لحظه برای بی توجهی پرداخته بودند ابراز تاسف کردند. از این فرصت استفاده شد تا تذکر داده شود که تاسف برای گذشته باز هم آنها را به ئضعیت ذهن عملی می‌برد. در حالی که آنها تنها یک لحظه برای زندگی کردن وقت دارند: فقط یک لحظه
در ادامه مراقبه تنفس و بدن معرفی شد. گفته شد که هدف این مراقبه این است که افراد بیاموزند مانند یک کارشناس هواشناسی بی انتقاد وبا کنجکاوی، بدن، ذهن، افکار و احساسات خود را فقط مشاهده و توصیف کنند. سپس دلالیل انتخاب تنفس به عنوان موضوعی برای تمرکز در مراقبه ها شرح داده شد. سپس مراقبه تنفس و بدن به مدت هشت دقیقه، در سه مرحله انجام گردید و بازخورد گرفته شد.
در ادامه عادت شکن به عنوان تمرینی که به تدریج، با از بین بردن الگوهای فکری منفی در فرد، به او کمک می‌کند تا از وضعیت هدایت خودکار درآمده و عادت های ریشه دار و ناخودآگاه تفکری و رفتاری خود را ترک کنند معرفی شد. در انتهای جلسه تکلیف خانگی به اعضای گروه داده شد.   
تکالیف
1-    مراقبه خوردن (کشمش، نوشیدن چای، آب، میوه)
2-    انجام فعالیت های روزانه با حضور ذهن، مسواک زدن، دوش گرفتن، پرسه زدن در خانه و ...
3-    مراقبه تنفس و بدن به مدت 8 دقیقه دوبار در روز 6 روز در هفته
4-    تمرین عادت شکن: تعویض صندلی همیشگی در ...

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643