مقاله و مبانی نظری تاریخچه و تعاریف کار تیمی
در قالب word و در 86 صفحه و قابل ویرایش با منابع جدید تا سال 1399
فهرست مطالب
قسمت اول: مبانی نظری تحقیق
1-2- تاريخچه کار تیمی
2-1-1- تیم
جدول 2-1: تعاریف کار تیمی
2-1-2- اصول انجام کار تیمی
2-1-3- انواع تیم
2-1-3-1- انواع تیمها از ديدگاه کاتزنبک و اسمیت
2-1-3-2- انواع تیمها با توجه به اهداف
شکل 2-1: انواع تیم خودگردان (زارع زیدی، ۱۳۹۶)
2-1-4- لزوم واهمیت به کار گیري تیمها
2-1-4-1- مسئله نیروي کار
2-1-4-2- تغییر فرهنگ سازمانی با استفاده از تیمها
2-1-4-3- نقش تیمها در آموزش اثر بخش و پرورش مدیران
2-1-5- خصوصیات کلیدي تیمها
2-1-6- اصول کار تیمی
2-1-7- نقشهای مختلف کار تیمی
2-1-8- بستر سازی برای کار تیمی
2-1-9- مزايای کار تیمی
2-1-10- آفات کار تیمی
2-1-11- شرایط بکارگیري تیمها
2-1-12- عوامل اثربخشی یک تیم
2-1-13- خلق یک تیم اثر بخش
2-1-13-1- محتوا
2-1-13-2- ترکیب
2-1-13-3- فرایند
2-1-13-4- طراحی کار
شکل 2-2- الگوي اثر بخشی تیم (رضوی حشمتی زاده؛ فهیم دوین و دلارامی، ۱۳۹۷)
شکل 2-3: الگوي اثر بخش تیم (رضوی حشمتی زاده؛ فهیم دوین و دلارامی، ۱۳۹۷)
2-1-14- مفهوم عملکرد تیمهاي کاري
2-1-15- اندازهگیري عملکرد تیم
2-1-16- رهبري تیمی
2-1-16-1- نقش رهبري تیمی
2-1-16-3- مهارتهاي رهبري تیمی
2-2- شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر اثر بخشی کار تیمی
2-2-1- تعیین کنندههای تیم اثربخش
جدول 2-2- عوامل تعیین کننده اثربخشی کار تیمی
2-2-2- عوامل مؤثر بر عملکرد کار تیمی
جدول 2-3: ابعاد و مولفههای اثربخشی
جدول 2-4: دسته بندی عوامل مؤثر بر عملکرد کار تیمی
2-2-3-توانمندسازي تيم کاری
2-2-3-1- ابعاد توانمندسازی
2-2-4- نقش آموزش کار تیمی در اداره کل بهزیستی
2-3- بخش دوم : پیشینه تحقیق در ایران
2-4- بخش سوم : پیشینه تحقیق در خارج
5-2- بخش چهارم: چهارچوب نظری و مدل تحقیق
جدول 2-5: خلاصه پیشینه تحقیقات خارجی و داخلی در خصوص کار تیمی
جدول 2-6: مؤلفه ها و مقوله های محوری تیم سازی و کارتیمی و مفاهیم ادغام شده با توجه به پیشینه پژوهش و مبانی نظری
قسمت اول: مبانی نظری تحقیق
1-2- تاريخچه کار تیمی
در این زمینه لازم به ذکر است که تا اواخر سال 1970 بر اساس تقسیم کار فعالیت های مختلف به طور تفکیک شده انجام میشد، ولی کم کم بین فاصله سالهای 1970 تا 1980 فعالیتهای مختلف در قالب مشاغل، در هم ادغام و مشاغل جامع ایجاد شد و پس از آن از اواخر 1980 تا 1990 اوج شکلگیری تیم های کاری عملیاتی در سطوح مختلف سازمان بود. از دهه 1990 به بعد تقریبا 78 درصد کار سازمانها بر اساس کار تیمی انجام میشد (سوادی و رضایی کمرپشتی، ۱۳۹۷)
تاریخچه کار تیمی به اندازه ی سازمان جامعه، قدمت دارد. خود کانون خانواده نیز یک ساختار تیمی است، که در آن اعضای گروه به یکدیگر وابسته اند، تقریبا به طور مستمر یکدیگر را میبینند، و در کل هدف مشترکی را دنبال میکنند. البته این ایده آل همیشه در واقعیت مصداق ندارد، چرا که وجود برنامه های مشاوره ای برای حل مشکلات خانوادگی، مشخص میکند که گاهی خانواده ها نیز به صورت تیمی درمی آیند که در کارشان اختلال حاصل شده است. با این وجود موارد ایده آل، بی عیب و نقص باقی میمانند (عالی, احمد و اکرم هادیزاده مقدم، ۱۳۹۸)
تیم ساختار آشنایی برای انجام کارها است. این مفهوم توسط فرهنگ تقویت میشود. افسانه ها و اسطوره ها سرشار از مثالهایی از کارهای تیمی هستند. افسانه آرتور و شوالیه ها نمونه ای است همراه با هشدار در مورد این موضوع که در صورتی که تیم هدف اصلی خود را از دست دهد، رقیب، فرصت مییابد بر او غلبه کند. تیم ها به منزله ابتداییترین واحدهای سازمان به حساب میآیند و کار تیمی قبل از صنعتی شدن، یکی از اجزای اساسی اقتصاد خانگی محسوب میشد. همه اعضای خانواده مجبور بودند یا در مزرعه و یا در عرصه صنعت آن زمان کار کنند(لوبستروف و لهمن-ویلنبروک ،2020).
قسمتی از منابع
منابع فارسی :
ابراهیمی, قاسم، ۱۳۹۸، رابطه سبک رهبری مدیران مدارس با عملکرد شغلی دبیران تربیت بدنی، همایش بین المللی افق های نوین در علوم ورزشی و سلامت، تهران، انجمن افق نوین علم و فناوری
احمدی، مسعود (1386). مدیریت رفتار سازمانی (اصول، مبانی، نظریه ها و الگوهای کاربردی). تهران: کوهسار.
ارجمند, الهه و امیر حسین محمد داوودی، ۱۳۹۶، رابطه رهبری تیمی و یادگیری تیمی با ابعاد روان شناختی توانمندسازی کارکنان، کنفرانس بین المللی مدیریت، کسب و کار و حسابداری، تهران، دبیرخانه دایمی کنفرانس،
بی نظیر, علی، ۱۳۹۷، شناسایی موانع کار تیمی در صنعت خوردوسازی، فصلنامه مطالعات مهندسی صنایع و مدیریت تولید 4 (1)،
بیگم هژیری, عذرا، ۱۳۹۶، مدیریت با محوریت کار و اهدف تیمی، اولین کنفرانس ملی کاربرد پژوهش های نوین در علوم انسانی، قایمشهر، موسسه آموزش عالی فروردین
بینش, آزاده و نگین جباری، ۱۳۹۶، بررسی تاثیر حمایت سازمانی و هویت تیمی بر اخلاق حرفه ای در بین کارکنان اموزش وپرورش شهرستان گرگان، اولین کنفرانس ملی مطالعات نوین مدیریت در ایران، کرج، موسسه آموزش عالی علامه خویی و موسسه آموزش عالی معراج،
پور عزت، علی اصغر؛ سعد آبادی، علی اصغر( 1391)، تحلیل سلسله مراتبی موانع کارتیمی در دانشگاهها با رویکرد فازی (مطالعه موردی: دانشگاه های شهر تهران). فصلنامه مطالعات رفتار سازماني، سال اول، شمار ه3، زمستان، صص 110 - 87
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643