پاورپوینت بخش 2 فصل 8 ( قدرت سازمانی ) کتاب مدیریت رفتارسازمانی نوشته ی محمدعلی حقیقی
در قالب pptx و در 24 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
تعریف قدرت
قدرت به عنوان وسیله ی نفوذ
قدرت دارای سه بعد
مهارت های بکارگیری قدرت
منابع قدرت
منابع قدرت افراد در سازمان
انگیزه های قدرت طلبی
قدرت از دیدگاه اتزیونی
مدیریت مسئولانه ی قدرت
از سازگاری تا پذیرش قلبی
چگونگی گسترش قدرت نفوذ با شکل دهی هم پیمان های استراتژیک
قدرتمند سازی، از مشارکت در قدرت تا تفویض قدرت
ارتباطات بین قدرت و سبک های رهبری
قدرت ویژگی اساسی نقش یک مدیر بوده، و زمنیه ی اثر بخشی او را در سازمان فراهم میسازد. در واقع یک پدیده اجتناب ناپذیر در سازمان است. که البته در سازمان ها مدیران به آن به عنوان یک پدیده ی منفی مینگرند. ولی حقیقت این است که این جریان، ذاتا یک پدیده ی منفی نیست، بلکه منفی و مثبت بودن آن بستگی به قضاوت و نوع کاربرد آن دارد. یقینا از هدف از قدرت، اهداف سازمانی باشد، میتواند پدیده ای مثبت و کارکردی محسوب گردد، و باعث پویایی سیستم و سازمان شوو، اما اگر هدف از آن، دستیابی به اهداف شخصی و فردی باشد، مطمعنا یک پدیده ی منفی و ناپسند خواهد بود.
یک فرد در یک مجموعه ی سازمانی قدرت خود را از دو منبع بدست می آورد. این منابع عبارت اند از :
1_ منابع میان فردی :
منابع میان فرید قدرت بر روابط میان فردی بین رهبر و زبردستانش، مبتنی است. که عبارتند از :قدرت قانونی، قدرت پادای، قدرت تنبیه، قدرت تخصص، قدرت مرجعیت و قدرت سیاسیت.
2_ منابع ساختاری و موقعیتی :این منابع قدرت شامل موارد زیر میباشند :
_ دانش
_ منابع
_تصمیم گیری
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643