پاورپوینت بخش دوم فصل دوم (توانبخشی در خانواده تجربه کنندگان وضعیت چسمی متفاوت) کتاب توانبخشی و مشاوره خانواده نوشته سمیه کاظمی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت بخش دوم فصل دوم (توانبخشی در خانواده تجربه کنندگان وضعیت چسمی متفاوت) کتاب توانبخشی و مشاوره خانواده نوشته سمیه کاظمی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت بخش دوم فصل دوم (توانبخشی در خانواده تجربه کنندگان وضعیت چسمی متفاوت)  کتاب توانبخشی و مشاوره خانواده نوشته سمیه کاظمی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
38,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت بخش دوم فصل دوم (توانبخشی در خانواده تجربه کنندگان وضعیت چسمی متفاوت) کتاب توانبخشی و مشاوره خانواده نوشته سمیه کاظمی

در قالب pptx و در 88 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
خانواده و تجربه جسمی متفاوت
دیدگاه چند بعدی درد رویکرد زیستی روانی- اجتماعی
بعد زیستی
بعد روان شناختی
بعد اجتماعی
دیدگاه های در برگیرنده تأثیر خانواده و همسر
رویکردهای روان پویشی
رویکرد سیستمی خانواده
رویکرد ارتباطی درد
رویکرد رفتاری - عاملی
رویکرد تبادلی شناختی - رفتاری
فرایندهای شناختی درگیر در مزمن شدن دردهای جسمانی در خانواده
نظریه های سازگاری
نظریه استرس شناختی
نظریه اجتماعی - اکولوژیک
نظریه آسیب - استرس - مقابله
نظریه مبتنی بر ارزیابی
نظریه پردازش شناختی
تقویت منابع سازگاری خانواده
فرضیه های سیستم اضطراب و انعطاف پذیری در خانواده
الف - سیستم خانواده و فرضیه های مربوط به آن
ب اضطراب خانواده و فرضیه های مربوط به آن
منابع محافظتی سازگاری خانواده
آگاهی (الگو سازگاری: مسئله محور پیشگیرانه فرضیه های مربوط: برنامه های خانواده):
          سازگاری و تجربه متفاوت
مدل موس و تسو
مدل کوهن و لازاروس
مدل کور
مدل یکپارچه
ب سازگاری خانواده با تجربه متفاوت
توان بخشی مبتنی بر خانواده

 

 

 

مداخله گران باید به طور ادواری برنامه مداخله را مورد ارزیابی قرار دهند تا از میزان تغييرات در نیازها آگاه شوند. این ارزیابی به مشاوران توان بخشی امکان میدهد تا کارآمدی و ثمر بخش بودن خدمات را بررسی نمایند و در صورت نیاز آنها را تغییر اصلاح و تقویت کنند اساسا در زمینه خدمات آموزش ویژه و برنامه های مداخله، نیازسنجی می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند. این امر نه تنها از جهت دانش نظری اهمیت دارد بلکه نتایج این بررسیها میتواند در نوع مداخله توان بخشی نیز موثر واقع شود. در زمینه خدمات یک نیاز به صورت نوعی از مداخله یا منبع تعریف می‌شود که می‌تواند باعث حصول یک منفعت یا دستیابی به هدف مرتبط با خدمــات شــود. نیازها پیش از آنکه خود هدف باشند وسیله ای برای رسیدن به یک نتیجه هستند. نیازها را به دو دسته تقسیم می‌کند:
. نیازهای بیان شده
. نیازهای برآورده نشده
(نیازهای بیان شده )عبارت است از: «خدمات دریافت شده» و «نیازهای برآورده نشده»عبارت است از: «خدمات مورد نیاز».
اینار هلاندر (۲۰۱۴) نیازها را در سه گروه تقسیم بندی میکند:
1. نیازهای احساس شده
2. نیازهای بیان شده
3. نیازهای ارزیابی شده


خانواده ها در واکنش به تجربه جسمی متفاوت از روشهای مختلف سازگاری استفاده می‌کنند و سعی دارند تا زندگی خود را با این ناهمگونی جسم هماهنگ کنند از راهکارهای سازگاری متنوعی در یک دوره استفاده می‌شود و سپس راهکارهای دیگری جای آنها را میگیرند راهکارهای سازگاری به منظور مدیریت نیازهای تنش زا دفع تهدیدهای خانواده و شاید حتی تغییر موقعیت به کار گرفته میشوند خانوادههایی که ظاهراً خود را به خوبی وفق میدهند در کنار دیگر منابع از روش سازگاری شناختی تری استفاده میکنند که بر شرایط آنها تسلط دارد. ناط داشتن مهارتهای مختلفی را در برداشته معنای مثبتی را به سختی های تغییرات خانواده القا کرده و به دلایل شخصی و اینکه چرا پاسخ فرد به در هم ریختگی خانواده منفی است اشاره دارد
همچنین ممکن است روشهای سازگاری ،شناختی عقایدی به همراه داشته باشد که تعادل خانواده را تحت تأثیر خود قرار دهد این عقاید شامل (الف). هدف و تعهد مشترک (ب) زندگی و حوادثی با چارچوب خوش بینانه تر و مفیدتر (پ) احساس صبر بیشتر و قضاوت کمتر و (ت) ایجاد توانایی زندگی موفق بدون آگاهی از دوره توان بخشی یا نتایج نهایی آن است نیز گزارش میدهد که اولسون و همکارانش (۱۹۸۳) پنج روش سازگاری تعیین کرده اند که خانواده ها در رابطه با استرس خود استفاده میکنند
.۱ ارزیابی پذیرا
2. قالب بندی دوباره
3.حمایت معنوی
.۴ حمایت اجتماعی
5.حمایت تخصصی

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643