پاورپوینت فصل اول 1 (دیدگاه ها و روش ها )کتاب روانشناسی ژنتیک تحول روانی از تولد تا پیری نوشته محمود منصور
در قالب ppt و در 28 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
دیده ها وروش ها در روان شناسی علمی
چهارچوب روش شناختی بررسی های تحولی
اول: درسطح گردآوری داده ها
الف)مشاهده ی طبیعی:
ب)مشاهده ی ساخت دار:
ج)مشاهده ی تعاملی. در شکل :
د) بررسی فراتحلیلی:
دوم :در سطح بررسی تغییرات تحولی. در این سطح راهبردهای بزرگ عبارتنداز:
۱)بررسی طولی :
۲)بررسی مقطعی یا از خلال مقطع ها:
۳)بررسی بر اساس مقایسه ی برهه های متوالی:
سوم : در سطح شکل گیری طرح بنیادی سازماندهی های پژوهشی عمده ی متناسب با این زمینه عبارتند از:
۱)طرح مبتنی بر همبستگی
دو) طرح تجربی( آزمایشی)
سه )طرح مبتنی بر تک بررسی
قسمتی از متن فایل::
روش های بالینی به رغم تضاد های قطعی، روابط باریک و نزدیکی با روش های مبتنی بر روان سنجی دارند.
بررسی بالینی در حقیقت سازش یافته ترین شکل مطالعه ی رفتار عینی انسان است. بدین ترتیب یافته های روشهای تجربی و روشهای بالینی نه تنها مکمل یکدیگرند بلکه بین آنها هم گرایی قابل ملاحظه ای وجود دارد، چه، در هر دوزمینه، روانشناسی به عنوان علم رفتار است.
رفتار عبارت است از مجموعه ای از پاسخ های معنی داری که موجود زنده به کمک آنها وحدت و تعادل وجود خود را حفظ میکند. در روانشناسی جدید بین روشهای تجربی و روش های بالینی تعارضی وجود ندارد.
باید در نظر داشت که شکلهای مختلف دستیابی به داده ها و تحلیل آنها به منظور تدوین قانون مندی ها و به منزله ی راه های مختلف و ممکن برای رسیدن به یک هدف واحد است .به طیف روشهای تجربی میتوان در دو سطح 《ایجادی 》،یعنی ایجاد شرایط دستیابی به داده ها و 《توسلی》 یا متوسل شدن به جنبهها و جلوههای موجود برای رسیدن به همان هدف نظر افکند.
در سطح نخست با مشخص ترین و محدود ترین شکل آزمایشگری،یعنی ثابت نگهداشتن شرایط به هنگام برداشت یا ثبت وقایع، روبرو هستیم و در راه سلب مداخله ی عوامل گام بر میداریم. در حالی که در سطح دوم به جای توقف در بن بست ها، عوامل همراه را مد نظر قرار میدهیم یا نقش آنها را در معامله ی خود خنثی میسازیم.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643