پاورپوینت فصل اول 1 ( روان شناسی تربیتی : علمی برای اموزش اثر ) روانشناسی تربیتی (روانشناسی آمزش و یادگیری) دکتر اسماعیل بیابان گرد
در قالب pptx و در 29 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
روان شناسی تربیتی زمینه تاریخی
تدریس هنر و علم
آموزش اثربخش
دانش و مهارتهای حرفه ای
تعهد و انگیزش
تحقیق در روانشناسی تربیتی
روش تحقیق علمی روشهای تحقیق
تحقیق توصیفی
تحقیق همبستگی تحقیق آزمایشی
گستره زمان پژوهش
تحقیق ارزیابی ،برنامه تحقیق عملی و معلم به عنوان پژوهشگر
تحقیق ارزیابی برنامه
تحقيق عملي
معلم به عنوان پژوهشگر
اهداف یادگیری فصل
بعد از مطالعه این فصل انتظار میرود به اهداف یادگیری زیر دست یابید
-۱- عقاید اساسی در حوزه روان شناسی تربیتی را شامل تاریخچه آن و اینکه چرا تدریس اثربخش به
هنر و علم هر دو وابسته است، توضیح دهید.
-۲ نگرشها و مهارتهای معلمان اثر بخش را شرح دهید.
-٣ توضیح دهید روانشناسان تربیتی و معلمان چگونه میتوانند تحقیق را رهبری و ارزیابی کنند
روان شناسی مطالعه علمی رفتار و فرایندهای ذهنی است. روان شناسی تربیتی شاخه ای از روان شناسی است که به مطالعۀ آموزش و یادگیری در موقعیتهای آموزشی میپردازد. قلمرو روانشناسی تربیتی بسیار وسیع است به طوری که توصیف آن کتابی کامل و قطور میشود.
زمینه تاریخی
شاخه روان شناسی تربیتی را چندین نفر از پیشگامان روان شناسی قبل از شروع قرن بیستم بنیان نهادند. سه تن از این پیشگامان که نقش بیشتری داشتند عبارتند از ویلیام جیمز جان دیویی و ادوارد ثرندایک ويليام جيمز. ويليام جيمز ۲ (۱۹۱۰) - ۱۸۴۲) بعد از تدوین اولین درسنامه روان شناسی با عنوان اصول روان شناسی به ارائه چندین سخنرانی با موضوع گفتگو با معلمان پرداخت. در این سخنرانی ها او کاربردهای روان شناسی را برای آموزش کودکان تشریح کرد جیمز خاطرنشان ساخت که روان شناسی آزمایشگاهی اغلب نمیتواند به ما بگوید که چگونه به طور اثر بخش به کودکان آموزش دهیم او بر اهمیت مشاهده تدریس و یادگیری در کلاسها به منظور بهبود آموزش تأکید داشت یکی از توصیه های او این بود که معلمان برای کمک به رشد ذهنی کودکان باید درس را از نقطه ای شروع کنند که کمی فراتر از سطح دانش و فهم کودک باشد
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643