پاورپوینت فصل اول بخش اول (مقدمات ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل اول بخش اول (مقدمات ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل اول بخش اول (مقدمات ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
30,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل اول بخش اول (مقدمات ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا

در قالب ppt و در 18 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
بخش اول - مبانی تعلیم و تربیت اسلامی
فصل اول - مقدمات
تعریف مفاهیم
تفاوت مفهوم تربیت با تعلیم
بحثی پیرامون تزکیه و تربیت در قرآن کریم
تقدم تزکیه بر تعلیم به لحاظ ارزش و اهمیت
ضرورت تعلیم و تربیت
اهمیت تربیت از نظر پیشوایان اسلام
اهمیت تعلیم از دیدگاه معصومین (ع)

 

 

در این تعریف نکات مهم زیر قابل توجه است:
۱ - تعريف فوق حاکی از این مطلب است که انسان دارای استعدادهای نهفته ای است که تا تربیت صحیح نباشد این استعدادها مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرند. پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: النَّاسُ مَعَادِنٌ کَمَعَادِنِ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ مردم معدن هانی هستند همچون معادن طلا و نقره تربیت صحیح میتواند این معادن گران قیمت را مورد بهره برداری قرار دهد و استعدادهای نهفته انسان را شکوفا سازد.
۲ - عبارت «فراهم کردن زمینهها و عوامل حاکی از این است که مربی فقط زمینه شکوفائی استعدادهای متربی را فراهم میکند و این متربی است که باید فعالانه در جهت مطلوب رکت نماید. آگاهی از عمل ،باغبان ما را به حقیقت تربیت آشنا می‌سازد او هرگز در نهال و درخت ایجاد قابلیت و شایستگی نمیکند؛ نهال خشکیده ای که فاقد استعداد و لیاقت باشد از حوزه کار وی خارج است. کار باغبان جز فراهم ساختن زمینههای گوناگون برای رشد و نمو درخت چیز دیگری نیست
۳ کلمه «انسان» نشان میدهد که موضوع ،تربیت انسان است و نه حیوان گرچه حیوان هم قابل تربیت است ولی علم تعلیم و تربیت ربطی به آموزش و پرورش درخت با حیوان ندارد. البته ممکن است کسی تعلیم و تربیت وسیعی را بنیان نهد که شامل حیوانات هم بشود، اما آنچه که امروزه به عنوان تعلیم و تربیت مورد بحث است غیر از آن است

۴ متربی یا اثر پذیر در تعریف فوق فقط «انسان» است اما مربی و اثر گذار می‌تواند خداوند متعال انسان و یا... باشد.
۵ - عبارت در جهت مطلوب» نشان میدهد که اولاً تربیت دارای قصد و هدف است و یک عمل غیر عمدی و تصادفی نیست. ثانیاً اگر ما هدف مطلوب را مشخص می‌کردیم، مثلاً می‌گفتیم قرب به خداوند متعال مطلوب است هر تعلیم و تربیتی که این هدف را در بر نداشت از دایره تعلیم و تربیت خارج میشد در حالی که ما می‌خواهیم یک تعریف کلی ارائه دهیم این است که اجمالاً میگوئیم در جهت مطلوب»
۶ در ابتدای تعریف «تربیت» عبارت «شناخت استعدادها ذکر نشده است. زیرا با اینکه شناخت استعدادها و قابلیتهای متربی برای تعلیم و تربیت لازم است اما این شناخت متن تربیت نیست بلکه مقدمه آن است که از آن در علوم دیگری از قبیل روانشناسی و غیره بحث می‌شود.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643