پاورپوینت فصل اول بخش پنجم 5 (عوامل مؤثر در تربیت جهت مطالعه ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل اول بخش پنجم 5 (عوامل مؤثر در تربیت جهت مطالعه ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل اول بخش پنجم 5 (عوامل مؤثر در تربیت جهت مطالعه   ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل اول بخش پنجم 5 (عوامل مؤثر در تربیت جهت مطالعه  ) کتاب تعلیم و تربیت اسلامی مبانی و روشها) مولف محسن شکوهی یکتا

در قالب ppt , و در 46 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

مقدمه
گفتار اول - وراثت
ورانت از دیدگاه احادیث
انواع وراثت
جلوگیری اسلام از وراثت ناپسند
گفتار دوم - محیط تربیت
محیط چیست؟
اقسام محیط :
۱ - محیط غیر انسانی
۲ - محیط انسانی
الف - محیط خانه و خانواده
نقش خانواده در ارضای تمایلات باطنی کودکان
نقش خانواده در تربیت دینی کودکان
ب - محیط رفاقت و معاشرت
دوستی و رفاقت جوان
ویژگیهای رفاقت جوانان
نتیجه گیری
ج - محیط مدرسه
د- محیط اجتماع
سهم وراثت و محیط در فرد

 

 


این طرز تفکر که تبعات فکری نامطلوبی را نیز به همراه دارد از نظر اسلام مردود است. در اینجا بخاطر رعایت جانب اختصار از توضیح بیشتر خودداری کرده و تحقیق پیرامون آن را به عهده دانشجویان عزیز میگذاریم
از نظر اسلام «اراده» نقش عمده ای را در تربیت انسان ایفا می‌کند و اساس مباحث «خودسازی» در اخلاق اراده است چرا که به کمک اراده است که انسان به اصلاح نفس خویش اقدام می‌کند و اگر جهت گیری او فقط مبتنی بر دو عامل وراثت و محیط بود. «خودسازی مفهومی نداشت.
بدین ترتیب اولیا و مربیان باید عنایت داشته باشند که میتوانند از اراده متربیان خود در اصلاح خود آنها یاری بگیرند همچنین برای آنکه از این عامل در تربیت ایشان بیشتر استفاده کنند باید به پرورش آن پرداخته و متربیان خود را افرادی با اراده بیرورند تا در آینده به راحتی بتوانند به تربیت و اصلاح خویش اقدام کنند.
همچنین بنابر اعتقاد ،اسلامی عوامل ماورای طبیعت در زندگی انسان نقش مؤثری دارند. به عنوان مثال اعتقاد به ابلیس و تأثیرات نامطلوب) او در تربیت انسان اعتقادی سمبلیک نیست، بلکه ابلیس موجودی واقعی است که سوگند یاد کرده که در اغوای بندگان از هیچ کوششی دریغ نکند. بدین ترتیب علاوه بر وراثت» و «محیط عامل «اراده» و عوامل «ماورای طبیعت» نیز در تربیت انسان نقش بسزایی دارند از آنجا که بحث پیرامون دو عامل فوق احتیاج به یک سری مقدماتی دارد که در حیطه کتب جهان بینی است لذا از بحث پیرامون این دو عامل خودداری کرده و در این مبحث فقط به بحث
پیرامون دو عامل عمده وراثت» و «محیط» می‌پردازیم.

اما نباید فراموش کرد که زمام همه امور در دست خداوند متعال است و مربی در عین حالی که با توجه به عوامل موثر در تربیت به مراقبت و هدایت متربی خود میپردازد باید به این نکته نیز قلباً : توجه داشته باشد که لازمه موفقیت او در امر تربیت برخورداری از توفیق الهی است از اینرو همواره دست استمداد به درگاه الهی در از کند و از او طلب یاری و توفیق نماید و هرگز اقدامات خود را کافی برای هدایت و تربیت خود و دیگران نداند و در تمام مراحل چشم به توفیقات و عنایات الهی داشته باشد و از توسل و توجه و استمداد از درگاه الهی آنی غفلت نورزد.
گفتار اول - وراثت
بشر از دیر زمانی به این نکته متوجه بوده است که موجود زنده بسیاری از صفات و خصائص خود را به نسل بعد منتقل میکند و در واقع نسل بعد وارث صفات نسل قبل است. یک در اینجا از آن به عنوان ماورای طبیعی نامحسوس) نام برده ایم
تخم گل کلیه خصائص ساقه و برگ و گل و رنگ آمیزی نهالی را که از آن بوجود آمده در خود حفظ نموده است و پس از سبز شدن همۀ آنها را یکی پس از دیگری از خود ظاهر می‌کند. بچه گربه در ساختمان اندام و شکل و قیافه و مو و چنگال و سایر ممیزات نوعی مانند پدر و مادر خود وارث صفات اسلاف خویشتن .است فرزند یک انسان افریقایی در سیاهی پوست و پیچیدگی مو و ساختمان بینی و رنگ چشم مانند پدر و مادر است و همچنین فرزند یک اروپایی در صفات پوست و چشم و مو و بینی با ممیزات مخصوص نژادی پدر و مادر متولد می.شود.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643