پاورپوینت فصل دهم 10 کتاب مدیریت اسلامی(سازمـانـدهـی )مولف مسعود احمدی
در قالب ppt, و در 14 اسلاید و قابل ویرایش
قسمتی از متن فایل::
مقدمه
سازماندهی دومین وظیفه ی مدیریت است . هر مؤسسه به طور پیوسته با این مسائل سر و کار دارد که چگونه برای تعقیب یک راهبرد جدید ، سازماندهی و یا تجدید سازمان نماید تا به تغییرات شرایط جدید واکنش نشان دهد . برنامه ریزی سرآغاز سازماندهی است . سازماندهی برنامه را به واقعیت تبدیل کرده و اهداف مورد نظر به کمک آن تحقق می یابد . سازماندهی ماننـد برنامه ریزی ، مستلزم تصمیم گیری در مورد کارهای مورد نیاز ، وظایف مطرح شده و قرار دادن آنها در چارچوب تصمیم گیری با ساختار سازمانی است . این چارچوب ، ساختاری برای تمام مشاغل فراهم می کند و این موضوع که چه کسی مسول انجام چه وظایفی بوده و چه کسی باید به چه فردی گزارش دهد را مشخص می کند
تعریف و اهمیت سازماندهی سازماندهی شامل : تقسیم کار ، تعیین شرح وظایف ، تعیین اختیار و مسوولیت و هماهنگی بین عناصر و واحدهای فرعی میباشد که کار هر گروه با گروه دیگر در ارتباط است . در تعریف سازماندهی می توان گفت : « سازماندهی عبارت است از فرایند تقسیم کار ، طبقه بندی امور و تعیین شرح وظایف تعیین حوزهی مسوولیت ها و اختیارات و هماهنگی بین اجزای مختلف جهت دستیابی به اهداف مشترک سازمان با جامعه »
ساختار تشکیلاتی در صدر اسلام در صدر اسلام ، پیامبر اسلام « ص » به عنوان مدیر و رهبر جامعه ی اسلامی رأساً عهده دار امور بوده و با مشورت شورای وزیران یا هیأت دولت کارها انجام می گرفت . ضمن اینکه سلسله مراتب در حداقل بوده و مردم به راحتی با پیامبر اسلام « ص » و مشاورین آن حضرت ارتباط داشتند . در زمان امام علی « ع » همان سبک و سیاق مدیریتی پیامبر اسلام « ص » دنبال می شد . اما به دلیل گسترش اسلام در بلاد و شهرهای مختلف ، امـام والـيـان يـا استاندارانی را برای هر یک از مناطق جغرافیایی انتخاب نموده و آنان عهده دار مسوولیت انجام امور ، در چارچوب تعیین شده بودند .
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |

کردستان سقز استان : کردستان - شهرستان : سقز - بخش : مرکزی - شهر : سقز - محله : حاجی آباد - خیابان پردیس - کوچه پرتو3 - پلاک : 6.0 - طبقه : 1
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com