پاورپوینت فصل دهم 10 ( کودکان تیز هوش و دارای استعداد ویژه ) کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی نوشته ساموئل کرک با ترجمه رقیه اسدی گندمانی، عباس نسائی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دهم 10 ( کودکان تیز هوش و دارای استعداد ویژه ) کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی نوشته ساموئل کرک با ترجمه رقیه اسدی گندمانی، عباس نسائی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دهم 10 ( کودکان تیز هوش و دارای استعداد ویژه ) کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی نوشته ساموئل کرک با ترجمه رقیه اسدی گندمانی، عباس نسائی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
39,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دهم 10 ( کودکان تیز هوش و دارای استعداد ویژه ) کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی نوشته ساموئل کرک با ترجمه رقیه اسدی گندمانی، عباس نسائی

در قالب pptx و در 46 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب:

 

تعریف تیزهوشی و استعدادهای ویژه
تعالی و بلند مرتبگی
تیزهوشی یک توانایی ذهنی کلی یا مجموعه ای از تواناییهای ویژه
کودکان با توانایی فوق العاده
ویژگیهای کودکان تیزهوش و دارای استعدادهای ویژه
ویژگیهای سه دانش آموز تیزهوش و دارای استعدادهای ویژه
کرانشاو
زلدا
پابلو
عصب شناسی و رشد مغز:درباره تیز هوشی و استعداد های ویژه چه می‌دانیم؟
عوامل ژنتیکی و تیزهوشی | استعدادهای ویژه
      خانواده
      جنسیت
    رشد هیجانی و اجتماعی
    کمال گرایی
      خودکشی
آیا تیزهوشی و استعدادهای ویژه تا بزرگسالی پایدار میمانند؟
شناسایی دانش آموزان تیزهوش و دارای استعدادهای ویژه
دانش آموزان تیزهوش و دارای استعدادهای ویژه که کم پیشرفت هستند
کودکان با ناتوانی که تیزهوش و دارای استعدادهای ویژه هستند (استثنایی های دوگانه )
پاسخهای آموزشی برای دانش آموزان تیزهوش و دارای استعدادهای ویژه
ساختارهای سازمانی برای حمایت از دانش آموزان تیزهوش و دارای استعدادهای ویژه
جهش تحصیلی
    اتاقهای مرجع و گروه بندی خوشه ای
سطح سه فشرده برای دانش آموزان تیزهوش و دارای استعدادهای ویژه
مدارس شبانه روزی
آموزش در خانه
برنامه ریزی و آموزش برای دانش آموزان تیزهوش و دارای استعداد ویژه
جا گماری پیشرفته و کارشناسی بین المللی
    استاندارد های مشترک کشوری
فشرده سازی برنامه درسی
      یادگیری مبتنی بر مسئله
    انطباق با تفاوتهای فرهنگی
فناوری کمکی برای کودکان تیزهوش و داری استعداد ویژه
برنامه های آموزشی کارآمد
خانواده و مسایل طول عمر
طولانی شدن فرایند تحصیل و ملاحظات مالی
خلاصه

 

 

ما کودکان تیزهوش و دارای استعدادهای ویژه را به این دلیل مورد توجه قرار میدهیم پیشتازان ،علوم هنر و تجارت خواهند شد. کودکانی که تیزهوش و دارای استعدادهای ویژه ،هستند ممکن است توانایی های برجسته ای در حوزه های مختلف مانند هوش ،کلی استعدادهای تحصیلی تفکر ،خلاق، رهبری و هنرهای تجسمی و نمایشی داشته باشند.
تیزهوشی ذهنی از ترکیب نیرومند وراثت و محیط همراه با تعامل نزدیک و پیوسته میان هر دوی این نیروها ساخته و ظاهر میشود. خلاقیت وابسته به ظرفیتهای فردی برای تفکر واگرا تمایل به متفاوت بودن، انگیزش قوی و بافت مطلوب است.
• مطالعات طولی نشان میدهد که بیشتر کودکانی که به عنوان تیزهوش و دارای استعداد ویژه شناسایی میشوند سازگار و سالماند و به خوبی وارد بزرگسالی میشوند اما برخی استثناها وجود دارند که کم پیشرفت نامیده میشوند
. برخی دانش آموزان تیزهوش و دارای استعداد ویژه به علت ویژگیهای شخصی (مانند احساس حقارت، اعتماد به نفس پایین و انتظار شکست و برخی دیگر به دلیل مقاومت در برابر شیوه ها و برنامه های آموزشی سنتی، کم پیشرفت میشوند.
• گروه بندی توانایی در ترکیب با برنامههای متفاوت راهبرد موثری را ایجاد میکند که نتیجه آن بهبود عملکرد در دانش آموزان تیزهوش و دارای استعداد ویژه است.

راهبردهای ویژه ای وجود دارد که به دانش آموزان در یادگیری فنون پژوهشی کمک کند تا آنها بتوانند به تنهایی اطلاعات مورد نیاز برای حل مسئله را جمع آوری کنند ماهیت یادگیری مبتنی بر است مسئله به شرح زیر
۱ دانش آموزان با مساله ای مواجه میشوند که راه حل در آن بیان نشده است. برای مثال یک دانش آموز به طور ناگهانی با تعدادی از نشانههای غیر معمول بیمار میشود. علت این شرایط آشکار نیست
2:دانش آموزان در مساله نقش فعالی .دارند آنها در نقش کاشفان پزشکی در جستجوی آشکار نیست تشخيص شرایط هستند و باید برای رسیدن به پاسخ از انواع فنون جستجو اینترنت استفاده کنند.
. 3:آموزگار نقش مربی فراشناختی را ایفا میکند نه نقش ارائه دهنده اطلاعات را معلم ممکن است منابع اطلاعاتی یا راههای متنوع برای دسترسی به منابع را مطرح کند، حتی شاید پیشنهاد کند که دانش آموزان با جامعه پزشکی مصاحبه کنند ولی پاسخ را به آنها نمی‌گوید دانش آموزان با استفاده از ترکیبی از گروههای کوچک و کار فردی برای رسیدن به پاسخ تلاش می‌کنند در مساله مطرح شده دانش آموزان سرانجام به این نتیجه رسیدند که علت بیماری ویروس وست نیل .است آنها توصیه کردند که باید پشه ها کنترل ،شوند اما ضرورت ندارد که مدرسه تعطیل شود زیرا بیماری واگیردار نیست.
معلمان آموزشهای ویژه ای برای اجرای نقش مربی در الگوی یادگیری مبتنی بر مسئله دریافت می‌کنند. روش یادگیری مبتنی بر مسئله در آموزش اقتصاد مطالعات اجتماعی هنرهای زبانی علوم و حتى موضوع های مربوط به دانشکده پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد مشاهده برنامه های مختلف یادگیری مبتنی بر مسئله نشان میدهد که آنها به طور قابل ملاحظه ای شبیه هم هستند دانش آموزان به وسیله ی ماهیت مسئله ارائه شده برانگیخته میشوند نقش فعالی در جستجوی اطلاعات جدید برای حل هر مسئله ایفا میکنند؛ هیجان و افزایش علاقه به عنوان محصول فرعی این روش گزارش میشود
در آموزش و پرورش دانش آموزان با ناتوانی برخی از دانش آموزان را مییابیم که نیاز به کمک دارند، ولی واجد شرایط دریافت خدمات آموزش ویژه نیستند. آنها در سطح دو الگوی پاسخ به مداخله قرار می‌گیرند در این سطح برخی برنامه های درسی متفاوت بر اساس نیازهای فردی کودکان ارائه میشود. به همین ترتیب ما کودکانی داریم که واجد شرایط دریافت خدمات آموزش ویژه تیزهوشان نیستند اما به دلیل استعداد و تواناییهای فوق العاده نیاز به آموزشهای خاص دارند این مسئله به ویژه برای دانش آموزانی که از زمینه های فرهنگی متفاوت میآیند و آنهایی که برای رشد استعدادهایشان نیاز به تحریک اضافی دارند صدق

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643