پاورپوینت فصل دوازدهم 12 (رشد هیجانی و اجتماعی در نوجوانی )کتاب روان شناسی رشد (از نوجوانی تا پایان زندگی) جلد دوم 2 مؤلف لورا برک مترجم یحیی سید محمدی
در قالب ppt و در 30 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
نظریه اریکسون هویت در برابر سردرگمی نقش
خودآگاهی
تغییرات در خودپنداره
تغییرات در عزت نفس
راه هایی به سوی هویت
وضعیت هویت و سلامت روانی
عواملی که بر تشکیل هویت تأثیر میگذارند.
رشد اخلاقی
نظریه پیاژه درباره رشد اخلاقی.
گسترش نظریه پیازه توسط کلبرگ
آیا در استدلال اخلاقی تفاوتهای جنسی وجود دارد؟
عوامل تأثیر گذار بر استدلال اخلاقی
استدلال و رفتار اخلاقی
اعتقاد مذهبی و رشد اخلاقی
نقش یایی جنسی
خانواده
روابط والد – فرزند
شرایط خانوادگی
خواهر - برادرها
روابط با همسالان
روابط دوستی .
دار و دسته ها و جماعتها.
پیروی از همسالان
مشکلات رشد
افسردگی
خودکشی
بزهکاری
. خلاصه فصل
اریکسون (۱۹۵۰ (۱۹۶۸ اولین کسی بود که هویت ۲ را به عنوان پیشرفت مهم شخصیت نوجوان و گامی مهم به سمت تبدیل شده به بزرگسال ثمر بخش و خوشحال تشخیص داد. تشکیل هویت عبارت است از اینکه مشخص کنید چه کسی هستید برای چه چیزی ارزش قایلید و تصمیم گرفته اید چه مسیری را در زندگی دنبال کنید یک متخصص هویت را به صورت نظریه روشنی درباره خویشتن به عنوان عاملی منطقی توصیف کرد عاملی که بر اساس عقل عمل میکند مسئولیت این اعمال را میپذیرد و میتواند آنها را توجیه کند ( موشمن (۱۹۹۹ این جستجو برای آنچه درباره خود درست و واقعی است،
راه هایی به سوی هویت
خود وصفی های کاملاً سازمان یافته و احساس اعتماد به نفس متمایز شده نوجوانان، شالوده شناختی را برای تشکیل هویت فراهم میآورند پژوهشگران با استفاده از روش مصاحبه بالینی که جیمز مارسیا ۱ (۱۹۸۰) آن را ابداع کرد یا با پرسشنامه های کوتاه پیشرفت در تشکیل هویت را براساس دو ملاکی که از نظریه اریکسون به دست آمده است ارزیابی میکنند کاوش و احساس تعهد ترکيبات مختلف آنها، چهار وضعیت هویت را به بار میآورد کسب هویت، احساس تعهد نسبت به ارزشها، عقاید و هدفها بعد از یک دوره کاوش وقفه هویت، کاوش بدون رسیدن به احساس تعهد؛ ضبط هویت ؟. احساس تعهد بدون کاوش و پراکندگی هویت، حالت بی تفاوتی که مشخصه آن فقدان کاوش و احساس تعهد است جدول ۱-۱۲ این وضعیتهای هویت را خلاصه میکند.
نظریه پیاژه درباره رشد اخلاقی
مرحله اول اصول اخلاقی دگر مختار، تقریباً از ۵ تا ۱۰ سالگی ادامه دارد. به طوری که از کلمه دگر مختار (یعنی تحت اختیار دیگری بر میآید کودکان تصور میکنند که مقررات را صاحبان قدرت (خدا) والدین و معلمان به صورت دایمی و تغییر ناپذیر وضع میکنند و. حتماً باید از آنها اطاعت کرد. در ضمن آنها هنگام قضاوت کردن درباره غلط بودن یک عمل به جای قصد صدمه زدن روی پیامدها تمرکز میکنند هنگامی که از یک کودک ۶ یا ۷ ساله خواهند که بگوید کدامیک از این دو نفر خلافکارتر است ـ جان که تصادفاً در سرد راه خود به طرف میز شام ۱۵ فنجان را میشکند یا هنری که هنگام دزدیدن مقداری مربا یک فنجان را میشکند او جان را خلافکارتر میداند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643