پاورپوینت فصل دوازدهم 12 (نگهداري و تعميرات (نت) و قابليت اطمينان )کتاب مدیریت تولید و عملیات در سازمانهای تولیدی و خدماتی مولف سید حسینی و صفا
در قالب ppt و در 9 اسلاید و قابل ویرایش
قسمتی از متن فایل::
هدف از نگهداري، حفظ توانايي سيستم مي باشد در حالي که بتوانيم هزينه ها را کنترل نماييم. سيستم ها بايد طوري طراحي و نگهداري شوند تا به عملکرد مورد انتظار و استانداردهاي کيفي برسند.
نگهداري شامل کليه ي فعاليت هايي است که براي نگه داشتن تجهيزات يک سيستم به صورت عملياتي لازم است. به عبارت ديگر، هدف از خط مشي نگهداري، نگه داشتن يک سيستم توليد در شرايط بهينه ي عملياتي است، به طوري که هزينه ها به حداقل برسند.
طبقه بندي نگهداري
نگهداري را به دو طبقه ي پيشگيرانه و اصلاحي تقسيم مي کنند. نگهداري پيشگيرانه شامل انجام بازرسي هاي تکراري و انجام سرويس هاي لازم و نگه داشتن تسهيلات در شرايط خوب کاري است. به عبارت ديگر، فعاليت هايي که براي جلوگيري از بروز نقص در تجهيزات انجام مي گيردتعميرات پيشگيرانه يا PM ناميده مي شود.
در صورتي که دستگاه يا تجهيزات مورد نظر از وضعيت عملياتي خارج شود و نياز به تعميرات داشته باشد، اين تعميرات را تعميرات اصلاحي يا CM مي نامند.
هزينه هاي نگهداري
مدير عملياتي بايد بين هزينه هاي نگهداري پيشگيرانه PM و تعميرات اصلاحي CM تعادل ايجاد نمايد.
در شکل زير ارتباط بين هزينه هاي PM و CM نشان داده مي شود.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643