پاورپوینت فصل دوازدهم 12 (ویژگیهای شخصیتی کودکان و ابزار اندازه گیری آن) روانشناسی رشد نظریه ها، پژوهش ها و آزمون ها دکتر مهناز علی اکبری دهکردی
در قالب ppt و در 18 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه:
هدف کلی
اهداف یادگیری
تعریف ویژگیهای شخصیتی
گستره پژوهشی
خصوصیات روان سنجی مقیاس ویژگیهای شخصیتی
خلاصه فصل
هدف کلی
- آشنایی با ویژگیهای شخصیتی کودکان و ابزار اندازه گیری آن.
اهداف یادگیری
از دانشجو انتظار میرود با مطالعه این فصل بتواند
- ویژگیهای شخصیتی را به طور کلی و ویژگیهای شخصیتی کودکان را تعریف کند.
گستره پژوهشی ارزیابی و اندازه گیری ویژگیهای شخصیتی کودکان را شرح دهد.
- خصوصیات روان سنجی مقیاس ویژگیهای شخصیتی کودکان را توضیح دهد.
تردیدی نیست که رفتار افراد در موقعیتهای مختلف متفاوت است، ولی از سوی دیگر، وقتی مشکلات و تکالیفی در دوره های مختلف زندگی پیش میآید، افراد سعی میک کنند با آن سازش .یابند اکثر پژوهشهای طولی انجام شده بر روی دهه های عمر بزرگسالی، تداوم قابل توجه خصوصیات و صفات شخصیتی افراد را نشان داده اند و این خصوصیات و صفات شخصیتی طبق نظر فروید در اوایل زندگی و تا پنج سالگی شکل میگیرند. هر چند در این خصوص بین نظریه پردازان اختلاف نظر وجود دارد، اما اهمیت دوران کودکی و شکل گیری شخصیت افراد را در کودکی نشان میدهد. با توجه به اهمیت موضوع در این فصل به بررسی پرسشنامه ویژگی های شخصیتی کودکان
(BFQ-C) میپردازیم طبق پیشینه پژوهشی پنج عامل در توصیف شخصیت کاربرد دارد که این پنج عامل درباره شخصیت کودکان نیز وجود دارد بنابراین ابتدا ویژگیهای شخصیتی و این پنج عامل در کودکان تعریف میشود سپس این ویژگیها با توجه به گستره پژوهشی بررسی و در نهایت خصوصیات روان سنجی این مقیاس در داخل و خارج کشور بررسی میگردد
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643