پاورپوینت فصل دوازدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث هوش نوشته دکتر علی سیف
در قالب ppt و در 46 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
تعریف هوش
نظریه های هوش
هوش یگانه و هوش چندگانه
محتوا
نظریه هوش سه بخشی استرنبرگ
هوش تحلیلی
هوش آفریننده
هوش عملی
نظریۀ هوشهای چندگانۀ گاردنر
هوش هیجانی
مفهوم هوشبهر
توزیع بهنجار نمره های هوش
هوشبهر و استثنایی بودن
تعریف اصطلاح عقب ماندۀ ذهنی
انواع استثنایی ها
آموزش هوش
غنی سازی مؤثر
تمرین سنجیده
پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف
نظریه های هوش
اقدامات نخستین آلفرد بینه
وولفلک (2004) میگوید بینه با این سؤال مواجه بود: "چگونه میتوان دانش آموزانی را که به آموزش ویژه و کمک اضافی نیازمندند در همان سالهای نخست آموزش رسمی، پیش از آنکه در تحصیلات شکست بخورند، شناسایی کرد؟"
بدین منظور، بینه به کمک دستیار خود تئودور سیمون نخستین آزمون عینی هوش را درست کرد. آزمون بینه و سیمون برای کودکان 3 تا 13 سال ساخته شد. به کمک این آزمون برای هر کودک یک سن عقلی ( سن ذهنی) تعیین میشد.
هر چند که عموما هوش را به عنوان "توانایی حل مسئله و سازگاری با محیط" (تاکمن و مونتی)(2011، ص 163) فرض میشود، اما نمیتوان تعریف مشخصی از هوش به دست داد که مورد توافق همۀ روانشناسان وابسته به رویکردهای مختلف باشد. با این حال، عناصری از هوش وجود دارند که مورد توافق غالب پژوهشگران است.
گیج و برلاینر (1992) این عناصر را در سه دستۀ زیر قرار داده اند:
1. توانایی پرداختن به امور انتزاعی منظور این است که افراد باهوش بیشتر با امور انتزاعی (اندیشه ها، نمادها، روابط، مفاهیم، اصول) سروکار دارند تا امور عینی (ابزارهای مکانیکی، فعالیتهای حسی).
2. توانایی حل کردن مسائل یعنی توانایی پرداختن به موقعیتهای جدید، نه فقط دادن پاسخهای از قبل آموخته شده به موقعیتهای آشنا.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643