پاورپوینت فصل دوم 2 ( آموزش و پرورش استثنایی (آموزش ویژه ))کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی جلد اول مولف فاطمه قاسملو ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوم 2 ( آموزش و پرورش استثنایی (آموزش ویژه ))کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی جلد اول مولف فاطمه قاسملو

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دوم 2 ( آموزش و پرورش  استثنایی (آموزش ویژه ))کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی جلد اول مولف فاطمه قاسملو
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
28,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم 2 ( آموزش و پرورش استثنایی (آموزش ویژه ))کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی جلد اول مولف فاطمه قاسملو

در قالب ppt و در 28 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

قسمتی از متن فایل::

 

تعریف و اهداف آموزش ویژه
آموزش ویژه، آموزشی است که به طور ویژه توسط سازمان آموزش و پرورش طراحی شده است تا نیازهای منحصر به فرد دانش آموزان استثنایی را برآورده سازد .
اهداف آموزش ویژه
یافتن توانایی های دانش آموزان استثنایی و سرمایه گذاری روی آنها
رسیدن به خودآگاهی و شناخت خود 3. برقرار نمودن روابط مفید و موثر با دیگران
رسیدن به کفایت اقتصادی  5. پذیرش مسیولیت اجتماعی


تاریخچه شکل گیری و تحول آموزش ویژه
تا اواخر قرن هجدهم، تلاش های اندکی در مورد آموزش وپرورش کودکان استثنایی صورت گرفته بود. اکثر پزشکان ومتخصصان تلاش برای آموزش دانش آموزان استثنایی را بیهوده و بی حاصل می‌دانستند. جوامع یونان باستان و رم بر این باور بودند که هر شخص پیریا جوان دارای معلولیت جسمانی یا ذهنی، ناتوانی و بدشکلی یک هزینه اقتصادی و مایه شرمندگی برای جامعه است و بنابراین تحقیر، طرد و یا محکوم به مرگ میشد.

در اواخرقرن هجدهم،روان پزشک معروف فرانسوی، فیلیپ پینل، زنجیر را از پا و گردن بیماران باز کرد و برخلاف تنبیه و شکنجه، که در درمان بیماران روانی و عقب ماندگی ذهنی آن زمان رایج بود، به دلجویی آنان پرداخت و برای آنان برنامه های تفریحی و گردش در نظر گرفت. این روش بعد ها به درمان اخلاقی مشهور شد. فیلیپ پینل به عنوان بنیانگذار روانپزشکی جدید شناخته میشود .
جان مارک ایتارد
در اوایل قرن نوزدهم، پزشک فرانسوی، جان مارک ایتارد، پسربچه ای برهنه و وحشی را در یکی از جنگل های فرانسه پیدا کرد و اسم او را ویکتور گذاشت. ویکتور از بدو تولد در جنگل و با حیوانات بزرگ شده بود، قادر به گفتار و فهم زبان نبود و از نظر ظاهری و بهداشتیبسیار نامرتب و کثیف بود. ایتارد درواقع شاگرد فیلیپ پینل بود و آقای پینل به ایتارد گفت که این بچه درست بشو نیست، ولی ایتارد گوش نداد. اگر چه ایتارد نتوانست ویکتور را به کودکی نرمال و عادی مبدل سازد، اما از طریق شیوه های آموزشی منظم و صبورانه، رفتار این کودک وحشی را به طور چشمگیری بهبود بخشید .
از دیگر اقدامات ایتارد، ابداع روش تعلیم و تربیت حسی جهت آموزش به کودکان استثنایی بود، روشی که آن را تحریک حسی نامید.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643